Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 19 apr 2009 14:36

Ik kan op de scott site de geometrie niet openen.
Weet iemand waar ik dit wel vinden kan.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 apr 2009 15:39

Jo_SPR schreef:Ik kan op de scott site de geometrie niet openen.
Weet iemand waar ik dit wel vinden kan.


Gewoon hier http://scottusa.com/gb_en/category/2423/cr1
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 20 apr 2009 10:16

Foosho schreef:Met setback moet je sowieso niet de lengte regelen. De geometrie van je eigen benen bepaalt die..
Lengte kun je veranderen met bovenbuis en stuurpen, reach van je stuur nog een beetje, maar soms zit je ook met de handen op je stuur, dus om het daar mee te doen is al niet optimaal.


Foosho, wil je hiermee aangeven dat een Scott Addict frame (met geintegreerde zadelpen) gewoon niet geschikt is voor bepaalde mensen?

Na wat verder zoeken ben ik de volgende zadelstrops (Ritchey Stubby) tegengekomen:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... p?id=30181

Is de eerste ook geschikt voor een Addict frame?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 22 apr 2009 02:28

Kon het niet laten en heb vanmiddag toch maar even een fotootje gemaakt :)
Zie nu alleen dat ik nog steeds mijn voorband een halve slag moet draaien.
Ik weet dat niet iedereen ze kan waarderen, maar ik vind een zwarte voorrem en alu achterrem eigenlijk wel het mooiste.
Afbeelding

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 apr 2009 02:53

wezep schreef:Foosho, wil je hiermee aangeven dat een Scott Addict frame (met geintegreerde zadelpen) gewoon niet geschikt is voor bepaalde mensen?
Ik wil gewoon zeggen dat je zadelterugstand een gegeven grootheid is :)
En dus geen lapmiddel is om lengte te winnen/kwijt te raken.

Ik weet niet precies wat er allemaal beschikbaar is, maar dat zou dan kunnen.
Als je bijv. geen setback nodig hebt en je hebt een setback van 25mm op de pen of vice versa ga je dat niet op je zadelrails halen zonder breukgevaar.

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 25 apr 2009 22:03

Bij het bekijken van de modellen van Scott, loop ik tegen een term aan die ik niet goed kan plaatsen. Bekijk ik de specs van een Addict R1, dan staat op de Scott site de term: STD BB? Kan dit de betekenis hebben van Standard bottom bracket, m.a.w. je moet bij de aanschaf van dit frame zelf de bottom bracket set inbrengen? Is dit dan ook het verschil met een model R2 waarbij de BB in het frame is verwerkt?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 apr 2009 22:43

staph schreef:Bij het bekijken van de modellen van Scott, loop ik tegen een term aan die ik niet goed kan plaatsen. Bekijk ik de specs van een Addict R1, dan staat op de Scott site de term: STD BB? Kan dit de betekenis hebben van Standard bottom bracket, m.a.w. je moet bij de aanschaf van dit frame zelf de bottom bracket set inbrengen? Is dit dan ook het verschil met een model R2 waarbij de BB in het frame is verwerkt?


De R1 heeft een standaard bottom bracket waar je de cups of as in kan draaien , de R2 heeft een integrated bottom bracket waar je lagercups in moet persen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 26 apr 2009 12:32

[quote="Rene"]

De R1 heeft een standaard bottom bracket waar je de cups of as in kan draaien , de R2 heeft een integrated bottom bracket waar je lagercups in moet persen.

Oké bedankt

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 apr 2009 22:33

Nieuwe Scott Addict R1 frame is in bestelling. Hoop dat het frame eind van deze week binnen is , en dan maar opbouwen.

Hier een summary van wat er op komt.

Frame : Scott Addict R1 size M
Wielen: Mavic open pro op HUgi DT Swiss 240 naven
Groep : Mengsel van Sram Red en Force en de nieuwe zwarte rival remmen

Afbeelding

Bidonhouders: Elite Scott special.

Afbeelding

Zadel : Of het blijft de SLR gel flow Team edition wit met wit stuurlint of een SLR gel flow kit carbonio in zwart en dan met zwart stuurlint.

Wie weet wat te doen met zadel en stuurlint ? Gewoon stealth black of wat contrast. Stuurpen zal Ritchey wet black worden evenals stuur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

nicostar
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006 01:05

nicostar 26 apr 2009 22:50

rene, waar zijn die elite scott te verkrijgen? Zou ze ook wel willen voor op m'n scott (R3).

Thx.

Nic

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 26 apr 2009 23:27

Wie weet wat te doen met zadel en stuurlint ? Gewoon stealth black of wat contrast. Stuurpen zal Ritchey wet black worden evenals stuur.[/quote]

Wat is wijsheid!? Wat mij betreft een wit zadel en stuurlint anders wordt het zo'n somber geheel.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 apr 2009 23:54

Dieseltje , bedankt voor de input maar ik vind stealth zwart ook wel mooi . De witte accenten van het frame en bidonhouders is genoeg.

zie hier een foto van een mooie Addict 2008.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie