DeRosa
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
Dit weekend in Frankrijk te gast bij lokale wielerclub — er was een krasse oude knar bij die doordeweeks nog gewoon op zijn tiptop racefiets rijdt, maar op zondag enkel de jonge honden kan bijbenen met een e-bike. Iedereen vond het prima, hij reed al decennia mee.
Alleen nog maar berichten in het Italiaans en De Rosa heeft duidelijk geen gesmeerde PR machine want nog nergens opgepikt volgens mij. Maar gisteren aangekondigd: nieuw logo, nieuw topmodel Merak, nieuwe SK Pininfarina, nieuwe Idol.
https://www.derosa.it/2019/06/21/nuovo-logo/
https://www.derosa.it/2019/06/21/nuovo-logo/
Ik had het gisteren ook al gezien en tevergeefs gezocht op fietssites, maar inderdaad niks te vinden. Website is ook niet erg “surfviendelijk”.
Nieuwe Merak (tussen King en Protos ?) en de nadruk op schijfremmen zo lijkt het.
Ik zal er nog wel aan moeten wennen, maar vond het oude vertrouwde sierlijke logo toch mooier en meer karaktervol.
Nieuwe Merak (tussen King en Protos ?) en de nadruk op schijfremmen zo lijkt het.
Ik zal er nog wel aan moeten wennen, maar vond het oude vertrouwde sierlijke logo toch mooier en meer karaktervol.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.
Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Helaas is De Rosa gewoon een Chinees sticker merk geworden, dat nieuwe logo is om te janken. Nieuwe modellen zijn spuuglelijk.Joris schreef: ↑23 jun 2019 16:31 Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.
Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Als De Rosa liefhebber ben ik totaal afgehaakt, gelukkig zijn er nog mooie merken die alles inhouse doen zoals oa Festka....
Teken aan de wand is dat Dario een van de 3 broers de firma heeft verlaten en op zijn eigen is begonnen met het merk Bixxis.
YFood !!!
Dat is toch al zo met alle carbon fietsen van De Rosa? Bij sommige oudere modellen zelfs letterlijk. Het ergste vind ik die laag aangezette seatstays van de Corum
Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Dit is een opmerking die me triggert.
Is dit je mening omdat De Roa geen merk (meer) is wat alles zelf ontwikkelt?
Of heb je meer informatie om dit te onderbouwen?
Mijn King kon ik volgens het 'black label' principe op maat laten maken en in de door mij gewenste kleur.
Ik heb het zelf niet gezien maar De Rosa maakt zelf geen frame’s meer, misschien staal en tita maar Carbon komt allemaal uit de handen van lingping.
Dario was de Tita man en die is er niet meer, alleen nog onder zijn eigen merk Bixxis.
De Rosa is gewoon een handige marketng machine geworden niet meer of minder, het hartje heeft ze verlaten
Dario was de Tita man en die is er niet meer, alleen nog onder zijn eigen merk Bixxis.
De Rosa is gewoon een handige marketng machine geworden niet meer of minder, het hartje heeft ze verlaten
YFood !!!
Helder. Stickermerk insinueert dat ze ook hun eigen frames niet meer ontwerpen. Is dat wat je bedoelt? Of alleen dat de fabricage naar het verre oosten is gegaan, zoals bij bijna alle carbon frames.