Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16881
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2019 20:23

Het is een kastje waarmee je niet iedere rotatie van het wiel wordt gezien maar 1 op de 2 rotaties. Daarmee ondersteund hij tot 50km/h. Dat is misschien 10 minuten werk.
Campagnolo Ultra Dork

michielkreutzer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31

michielkreutzer 30 apr 2019 19:57

SqueeZer schreef: 22 apr 2019 15:04 Wat ik niet goed snap is .. waarom perse een racefiets als je blijkbaar niet goed genoeg meer bent om zonder ondersteuning te fietsen?
Dit weekend in Frankrijk te gast bij lokale wielerclub — er was een krasse oude knar bij die doordeweeks nog gewoon op zijn tiptop racefiets rijdt, maar op zondag enkel de jonge honden kan bijbenen met een e-bike. Iedereen vond het prima, hij reed al decennia mee.

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 22 jun 2019 11:23

Alleen nog maar berichten in het Italiaans en De Rosa heeft duidelijk geen gesmeerde PR machine want nog nergens opgepikt volgens mij. Maar gisteren aangekondigd: nieuw logo, nieuw topmodel Merak, nieuwe SK Pininfarina, nieuwe Idol.
https://www.derosa.it/2019/06/21/nuovo-logo/

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 22 jun 2019 16:01

Ik had het gisteren ook al gezien en tevergeefs gezocht op fietssites, maar inderdaad niks te vinden. Website is ook niet erg “surfviendelijk”.
Nieuwe Merak (tussen King en Protos ?) en de nadruk op schijfremmen zo lijkt het.

Ik zal er nog wel aan moeten wennen, maar vond het oude vertrouwde sierlijke logo toch mooier en meer karaktervol.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 22 jun 2019 16:03

Joris schreef: 22 jun 2019 11:23 nieuwe SK Pininfarina, nieuwe Idol.
Volgens mij alleen een nieuwe paintjob
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 23 jun 2019 16:31

Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.

Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 23 jun 2019 21:41

Joris schreef: 23 jun 2019 16:31 Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.

Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Helaas is De Rosa gewoon een Chinees sticker merk geworden, dat nieuwe logo is om te janken. Nieuwe modellen zijn spuuglelijk.

Als De Rosa liefhebber ben ik totaal afgehaakt, gelukkig zijn er nog mooie merken die alles inhouse doen zoals oa Festka....

Teken aan de wand is dat Dario een van de 3 broers de firma heeft verlaten en op zijn eigen is begonnen met het merk Bixxis.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16881
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jun 2019 22:48

Dat is toch al zo met alle carbon fietsen van De Rosa? Bij sommige oudere modellen zelfs letterlijk. Het ergste vind ik die laag aangezette seatstays van de Corum :(

Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Campagnolo Ultra Dork

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 24 jun 2019 15:24

Ernie C. schreef: 23 jun 2019 22:48
Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Dat is niet per se een slecht iets hoor. :mrgreen:

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 24 jun 2019 20:49

csteenbe schreef: 23 jun 2019 21:41
Helaas is De Rosa gewoon een Chinees sticker merk geworden, dat nieuwe logo is om te janken. Nieuwe modellen zijn spuuglelijk.
Dit is een opmerking die me triggert.

Is dit je mening omdat De Roa geen merk (meer) is wat alles zelf ontwikkelt?
Of heb je meer informatie om dit te onderbouwen?

Mijn King kon ik volgens het 'black label' principe op maat laten maken en in de door mij gewenste kleur.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 24 jun 2019 21:30

Ik heb het zelf niet gezien maar De Rosa maakt zelf geen frame’s meer, misschien staal en tita maar Carbon komt allemaal uit de handen van lingping.

Dario was de Tita man en die is er niet meer, alleen nog onder zijn eigen merk Bixxis.

De Rosa is gewoon een handige marketng machine geworden niet meer of minder, het hartje heeft ze verlaten :-(
YFood !!!

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 24 jun 2019 22:15

Helder. Stickermerk insinueert dat ze ook hun eigen frames niet meer ontwerpen. Is dat wat je bedoelt? Of alleen dat de fabricage naar het verre oosten is gegaan, zoals bij bijna alle carbon frames.

Plaats reactie