Pagina 191 van 213
Re: DeRosa
Geplaatst: 22 apr 2019 20:23
door Ernie C.
Het is een kastje waarmee je niet iedere rotatie van het wiel wordt gezien maar 1 op de 2 rotaties. Daarmee ondersteund hij tot 50km/h. Dat is misschien 10 minuten werk.
Re: DeRosa
Geplaatst: 30 apr 2019 19:57
door michielkreutzer
SqueeZer schreef: ↑22 apr 2019 15:04
Wat ik niet goed snap is .. waarom perse een racefiets als je blijkbaar niet goed genoeg meer bent om zonder ondersteuning te fietsen?
Dit weekend in Frankrijk te gast bij lokale wielerclub — er was een krasse oude knar bij die doordeweeks nog gewoon op zijn tiptop racefiets rijdt, maar op zondag enkel de jonge honden kan bijbenen met een e-bike. Iedereen vond het prima, hij reed al decennia mee.
Re: DeRosa
Geplaatst: 22 jun 2019 11:23
door Joris
Alleen nog maar berichten in het Italiaans en De Rosa heeft duidelijk geen gesmeerde PR machine want nog nergens opgepikt volgens mij. Maar gisteren aangekondigd: nieuw logo, nieuw topmodel Merak, nieuwe SK Pininfarina, nieuwe Idol.
https://www.derosa.it/2019/06/21/nuovo-logo/
Re: DeRosa
Geplaatst: 22 jun 2019 16:01
door Leim 17
Ik had het gisteren ook al gezien en tevergeefs gezocht op fietssites, maar inderdaad niks te vinden. Website is ook niet erg “surfviendelijk”.
Nieuwe Merak (tussen King en Protos ?) en de nadruk op schijfremmen zo lijkt het.
Ik zal er nog wel aan moeten wennen, maar vond het oude vertrouwde sierlijke logo toch mooier en meer karaktervol.
Re: DeRosa
Geplaatst: 22 jun 2019 16:03
door Leim 17
Joris schreef: ↑22 jun 2019 11:23
nieuwe SK Pininfarina, nieuwe Idol.
Volgens mij alleen een nieuwe paintjob
Re: DeRosa
Geplaatst: 23 jun 2019 16:31
door Joris
Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.
Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Re: DeRosa
Geplaatst: 23 jun 2019 21:41
door csteenbe
Joris schreef: ↑23 jun 2019 16:31
Positionering van de modellen is mij ook niet helemaal duidelijk (Merak, SK Pininfarina, Protos, King?) en of de SK en Idol nu helemaal nieuw zijn. Laten we maar zeggen dat het gebrek aan “corporate” vaardigheden, zoals gebrek aan goede PR, een van de charmes van De Rosa is. Ben vorig jaar in de fabriek geweest (nou ja, meer magazijn dan fabriek) en het is echt een charmant familiebedrijf, met de oude Ugo De Rosa als een soort Don aan zijn eigen tafel midden in de showroom aan de espresso met een stapel gazetto’s.
Mijn 1 jaar oude Protos is nu in één keer old school met oude De Rosa én Campagnolo logos.
Helaas is De Rosa gewoon een Chinees sticker merk geworden, dat nieuwe logo is om te janken. Nieuwe modellen zijn spuuglelijk.
Als De Rosa liefhebber ben ik totaal afgehaakt, gelukkig zijn er nog mooie merken die alles inhouse doen zoals oa Festka....
Teken aan de wand is dat Dario een van de 3 broers de firma heeft verlaten en op zijn eigen is begonnen met het merk Bixxis.
Re: DeRosa
Geplaatst: 23 jun 2019 22:48
door Ernie C.
Dat is toch al zo met alle carbon fietsen van De Rosa? Bij sommige oudere modellen zelfs letterlijk. Het ergste vind ik die laag aangezette seatstays van de Corum
Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Re: DeRosa
Geplaatst: 24 jun 2019 15:24
door Memento_Mori
Ernie C. schreef: ↑23 jun 2019 22:48
Die fietsen van Bixxis zien er prima uit maar de naam klinkt als die van een pornosite.
Dat is niet per se een slecht iets hoor.
Re: DeRosa
Geplaatst: 24 jun 2019 20:49
door asmeets
csteenbe schreef: ↑23 jun 2019 21:41
Helaas is De Rosa gewoon een Chinees sticker merk geworden, dat nieuwe logo is om te janken. Nieuwe modellen zijn spuuglelijk.
Dit is een opmerking die me triggert.
Is dit je mening omdat De Roa geen merk (meer) is wat alles zelf ontwikkelt?
Of heb je meer informatie om dit te onderbouwen?
Mijn King kon ik volgens het 'black label' principe op maat laten maken en in de door mij gewenste kleur.
Re: DeRosa
Geplaatst: 24 jun 2019 21:30
door csteenbe
Ik heb het zelf niet gezien maar De Rosa maakt zelf geen frame’s meer, misschien staal en tita maar Carbon komt allemaal uit de handen van lingping.
Dario was de Tita man en die is er niet meer, alleen nog onder zijn eigen merk Bixxis.
De Rosa is gewoon een handige marketng machine geworden niet meer of minder, het hartje heeft ze verlaten
Re: DeRosa
Geplaatst: 24 jun 2019 22:15
door asmeets
Helder. Stickermerk insinueert dat ze ook hun eigen frames niet meer ontwerpen. Is dat wat je bedoelt? Of alleen dat de fabricage naar het verre oosten is gegaan, zoals bij bijna alle carbon frames.