Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Werd vandaag ook al besproken op Reddit. Waarschijnlijk als gevolg van de strava-activiteit op de militaire kampen.
(https://www.reddit.com/r/Strava/comment ... _segments/).
Medewerker Strava: "Thanks for reaching out. We are reviewing features that were originally designed for athlete motivation and inspiration to ensure they cannot be compromised by people with bad intent. "
Edit. goede link geplaatst.
(https://www.reddit.com/r/Strava/comment ... _segments/).
Medewerker Strava: "Thanks for reaching out. We are reviewing features that were originally designed for athlete motivation and inspiration to ensure they cannot be compromised by people with bad intent. "
Edit. goede link geplaatst.
Precies hetzelfde antwoord had ik ook ontvangen nadat ik Strava had gevraagd.
Medewerker Strava: "Thanks for reaching out. We are reviewing features that were originally designed for athlete motivation and inspiration to ensure they cannot be compromised by people with bad intent."
Bikers are not alone
Strava heeft de functie 'activiteiten zoeken' verwijderd omdat er onrechtmatig gebruikt van werd gemaakt, zie ook bericht van de CEO:
https://blog.strava.com/press/a-letter- ... community/
https://blog.strava.com/press/a-letter- ... community/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De Strava API (https://strava.github.io/api/) was volledig openbaar en beschreven, dus als je een beetje handig was met je PC kon alle data van alle sporters er zo uithalen en op je eigen server opslaan. Daarmee kon je tot op het niveau van elke individuele sporter alle activiteiten zien, ook als ze op privé stonden. Om ze via de API onzichtbaar te maken, moest je een tweede vinkje zetten (niet delen) en dat had niemand in de gaten.
Ook hebben heel veel sporters geen privacy-zone om hun huis ingesteld. Dus kon je ook privé-adressen achterhalen.
Als je tegenwoordig van iemand een naam en een adres hebt, dan kun je met Google in 5 min een volledig profiel van iemand maken.
Ik controleer periodiek de privacy instellingen van de Apps die ik veel gebruik. Kloppen ze nog met wat ik wil dat ze moeten doen
Ook hebben heel veel sporters geen privacy-zone om hun huis ingesteld. Dus kon je ook privé-adressen achterhalen.
Als je tegenwoordig van iemand een naam en een adres hebt, dan kun je met Google in 5 min een volledig profiel van iemand maken.
Ik controleer periodiek de privacy instellingen van de Apps die ik veel gebruik. Kloppen ze nog met wat ik wil dat ze moeten doen
- opperhoofd
- Forum-lid
https://tweakers.net/nieuws/134987/thui ... nctie.html'Thuislocatie gebruikers Strava makkelijker te ontdekken dankzij privacyfunctie'
Een privacyfunctie van sportapp Strava om een thuis- of werklocatie af te schermen, Privacy Zone, maakt het juist makkelijker om die locatie te ontdekken. Dat heeft een beveiligingsbedrijf vorig jaar aan Strava gemeld. Het is onbekend of er een fix komt.
De truc van beveiligingsbedrijf Wandera maakt gebruik van driehoeksmetingen op de plekken waar Strava weer begint met de locatie doorgeven. Omdat er vijf vaste waarden zijn voor de straal rondom de plaats die geheim moet blijven, is op basis van de data in veel gevallen na te gaan welke locatie dat precies is door een cirkel te trekken om de begin- en eindpunten heen en te kijken waar ze overlappen, meldt Wandera.
Privacy Zone is een functie om een cirkel te trekken om een locatie heen waarvan gebruikers niet willen dat Strava die uploadt naar zijn database. Bewegingen binnen die cirkel zijn vervolgens niet op het openbare profiel van gebruikers zichtbaar.
Strava heeft niet specifiek gereageerd op deze informatie, maar zegt in een statement aan The Verge de komende weken meer privacyfuncties te gaan aanbieden in de app. Volgens Strava waren ontwikkelaars al langer bezig met de functies, voordat Wandera en andere bedrijven contact opnamen. Wandera heeft Strava in juni vorig jaar verteld van dit lek.
De privacy van Strava kwam onder de aandacht toen de locatie van geheime militaire basissen af te leiden bleken uit de data van gebruikers. Strava, dat zich profileert als het sociale netwerk voor atleten, heeft 26 miljoen gebruikers.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Meer mensen met data sync probleem bij openen van de app (android telefoon), gister en vandaag? In de webbrowser heb ik er geen last van.
Kan de vraag natuurlijk ook aan Strava stellen, maar ben ff benieuwd of meer mensen daar momenteel hinder van ondervinden.
Kan de vraag natuurlijk ook aan Strava stellen, maar ben ff benieuwd of meer mensen daar momenteel hinder van ondervinden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mooie methode, maar dat die privacy zone niet waterdicht zou zijn zag ik ook jaren geleden al aankomen. Met genoeg data kan je 'em vast ook vinden. Daarom leg ik het centrum van de privacy zone niet daadwerkelijk waar ik woon (hoewel bovenstaande methode je dan alsnog schijnt te vinden), en start en eindig je je ritjes niet direct voor de deur.
Dan maar wat minder kilometers voor de Challenges .
Dan maar wat minder kilometers voor de Challenges .
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Onze woonwijk is niet zo racefiets vriendelijk, dus ik start en eindig mijn ritjes altijd al net buiten de wijk,
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Laatste stukje lopen ?Wiliertoerist schreef: ↑08 feb 2018 00:19 Onze woonwijk is niet zo racefiets vriendelijk, dus ik start en eindig mijn ritjes altijd al net buiten de wijk,
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Vraag aan Strava gesteld. Even helemaal uitloggen en weer inloggen was de trigger. (app sluiten en starten, en telefoon uit en weer aan had ik zelf al bedacht, maar werkten niet).MarkVeenstra schreef: ↑07 feb 2018 19:36 Meer mensen met data sync probleem bij openen van de app (android telefoon), gister en vandaag? In de webbrowser heb ik er geen last van.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Twee knipjes in je track. Doe ik zelf ook.fredmtb-sport schreef: ↑08 feb 2018 07:43Laatste stukje lopen ?Wiliertoerist schreef: ↑08 feb 2018 00:19 Onze woonwijk is niet zo racefiets vriendelijk, dus ik start en eindig mijn ritjes altijd al net buiten de wijk,