Pagina 191 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 04 aug 2017 19:06
door Avalius
dixy100 schreef: 04 aug 2017 16:03 Ik heb vorig jaar 50mm wielen van Helin aangeschaft en ben nog steeds tevreden.
Na eerste paar 100km wel even moeten richten ,maar dat was zo gepiept.
Heb wel bij de bestelling aangegeven dat ik eerst een paar ging testen voor de "fietsclub" en er dan meerdere bestellingen zouden volgen.
Hiermee hopende dat ze hun beste setje zouden sturen. :idea:
Lol, paar dagen terug ook hetzelfde gedaan. Ze zullen dat wel vaker horen van wantrouwende mensen ;-) Hopelijk krijg ik ook een goeie set binnen.
Volgende specs:
Witte powerway hubs,
23mm breed, 50mm hoogte
Shimano body
3k matte finish met zwarte stickers

Speciaal witte hub en die finish met stickers gekozen in de hoop dat ik geen stockmodel krijg die er al maanden ligt.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 05 aug 2017 21:24
door Lennart95
Vanmiddag dacht ik even mijn cassette van mijn velg af te halen om schoon te maken. Tot mijn grote schrik ging alleen het eerste kransje eraf en daarna leek het vast te zitten. Ik heb voorzichtig een kleine klap moeten geven om het kransje weer op zijn normale plek te krijgen. Wat blijkt, de kransjes zijn een stukje in de hub gesleten. Ik vraag me nu alleen af, zijn er meer mensen die hiervan last hebben, of heb ik de lockring gewoon niet vast genoeg gedaan waardoor dit is gebeurd en is het mijn eigen fout?

Afbeelding
Afbeelding

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 05 aug 2017 21:44
door japiecarbon
DIt is "normaal, dit gebeurd bij alle alu body's. Niets aan te doen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 10:40
door dLucini
Wat zijn jullie ervaringen met wielen (bijv 50mm velgen) van Helin, FarSports of Flyxii als je er mee rijdt in natte en winterse omstandigheden? Zijn ze daar een beetje tegen bestand of absoluut niet?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 12:32
door japiecarbon
Waarom zouden ze daar niet tegen kunnen? Zijn gewoon Novatec naven, als die gaar worden doe je er een nieuw lagertje in.

De velg zal wel harder sluiten door de combi zand en remmen, maar dat zal niet anders zijn dan bij merk velgen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 15:38
door martijnnnn
Als het nat is remt het wat minder is mijn ervaring. Verder is een lagertje snel vervangen. Zou me daar niet te druk om maken.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 20:02
door ldebruin
Lennart95 schreef: 05 aug 2017 21:24 Vanmiddag dacht ik even mijn cassette van mijn velg af te halen om schoon te maken. Tot mijn grote schrik ging alleen het eerste kransje eraf en daarna leek het vast te zitten. Ik heb voorzichtig een kleine klap moeten geven om het kransje weer op zijn normale plek te krijgen. Wat blijkt, de kransjes zijn een stukje in de hub gesleten. Ik vraag me nu alleen af, zijn er meer mensen die hiervan last hebben, of heb ik de lockring gewoon niet vast genoeg gedaan waardoor dit is gebeurd en is het mijn eigen fout?

Afbeelding
Afbeelding
Is inderdaad normaal bij aluminium bodies. Om ze los te krijgen kun je beste met een bredere schroevendraaier tussen de kleinste kransjes voorzichtig wrikken. Als de eerste twee los zijn, komt de rest meestal vanzelf los...

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 20:18
door scottpch
Daarna de body met een vijl bewerken om het zaakje weer een beetje glad te krijgen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 aug 2017 20:41
door Lcsmet
Lennart95 schreef: 05 aug 2017 21:24.........Wat blijkt, de kransjes zijn een stukje in de hub gesleten. Ik vraag me nu alleen af, zijn er meer mensen die hiervan last hebben, of heb ik de lockring gewoon niet vast genoeg gedaan waardoor dit is gebeurd en is het mijn eigen fout?......
Is een gekend probleem.
Deels je eigen "fout", zacht materiaal van de body en je cassette niet vast genoeg gezet.
Als ze nog iets verder invreten krijg je ze op den duur bijna echt niet meer los.
Kransjes er af halen, even met een vijl door de "splines" om alle bramen weg te vijlen en dan alles terug monteren.

Als ik jou was ging ik alvast op zoek naar een reserve body, als je even contact opneemt met de aanbieder van je wielen dan ben je voor enkele euro's klaar.

Succes.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 12 aug 2017 11:44
door daniel1975
Niet eigen fout imho.
Constructiefout van Shimano en dan ook nog een zacht materiaal gebruiken. Bij de hogere splines van Campa is dit significant minder.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 12 aug 2017 11:53
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 12 aug 2017 11:44 Niet eigen fout imho.
Constructiefout van Shimano en dan ook nog een zacht materiaal gebruiken. Bij de hogere splines van Campa is dit significant minder.
Inderdaad, maar je sluitkrans erg stevig aandraaien kan helpen om het invreten te verminderen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 aug 2017 20:36
door jakkel
Je mag ze nog zo vast draaien als je wilt, alu cassettebody's hebben daar allemaal last van.