Vandaag geklust aan de fiets
"Deze ketting werd ontwikkeld in samenwerking met KMC, een wereldwijde referentie en marktleider op het vlak van fietstransmissieonderdelen. "
Is op het forum al besproken. Zou een rebrand KMC ketting zijn, misschien met wat aanpassingen.
De ketting komt op m'n winterfiets waarvan het de bedoeling was om goedkoop in slechte omstandigheden te fietsen.
viewtopic.php?p=1477738&hilit=decathlon ... g#p1477738
Is op het forum al besproken. Zou een rebrand KMC ketting zijn, misschien met wat aanpassingen.
De ketting komt op m'n winterfiets waarvan het de bedoeling was om goedkoop in slechte omstandigheden te fietsen.
viewtopic.php?p=1477738&hilit=decathlon ... g#p1477738
Oké wist ik niet. Is dus gewoon een KMC ketting in een Decathlonverpakking en is met een prijs van € 16,99 excl. verzending idd iets goedkoper dan voor € 21,95 incl. verzending bij Futurumshop.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zijn goede kettingen. Heb die op mijn MTB liggen.
Voor de 10 speed maar 15 euro.
Leve Tiagra, kettingblad 50t en ketting samen voor 60 euro.
En meteen weer 2kg poeder voor sportdrank meebesteld. Voor een dikke 18 euro
Leve Tiagra, kettingblad 50t en ketting samen voor 60 euro.
En meteen weer 2kg poeder voor sportdrank meebesteld. Voor een dikke 18 euro
Vandaag na meer dan 35.000 km de voorbladen van mijn FC6800 crankstel vervangen. Nadat ik de voorbladen naast elkaar had gelegd was goed te zien dat van het grote blad de tanden aan een kant redelijk waren afgerond en verder wat ingesleten, doch m.i. nog wel een paar kilometers hadden kunnen blijven zitten. Die van het kleine blad waren minder versleten maar heb deze toch vervangen voor een nieuwe.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik had op het oude grote voorblad een afgehaald stuk van een te lange nieuwe ketting opgelegd en kon deze toch wel een paar millimeter heen en weer bewegen en tot op halve hoogte van de tanden optillen. Ook ik vind het lastig om te zien of ze versleten zijn. Maar mijn conclusie is toch wel dat er nog wel een paar duizend mee kon worden gereden, enfin ben dus nog steeds op zoek wanneer iets is versleten. Deze zijn nu in de kliko, net als mijn 'laatste' ketting (4e) op mijn (ook) versleten cassette van meer dan 25.000 km. Deze ketting heeft bijna 13.000 km gedraaid en was nog steeds niet op 0,75. Ik vervang mijn ketting altijd op 3.000 of 4.000 km totdat de cassette bij de 20.000 km is dan blijft de laatste ketting erop zitten totdat . . . . . !
Maar nu dus nieuwe voorbladen, nieuwe cassette en nieuwe ketting op mijn 6800 groep.! Blijft nog over als ik wat tijd over heb nieuwe bekabeling.
Maar nu dus nieuwe voorbladen, nieuwe cassette en nieuwe ketting op mijn 6800 groep.! Blijft nog over als ik wat tijd over heb nieuwe bekabeling.
Ik heb voorblad en ketting vernieuwd. De cassette leek me nog goed.
Ik merk dat bij veel kracht zetten de ketting even doorschiet. Ik las op het forum en na Googelen dat het kan dat de ketting wat moet inwerken op de cassette.
Op zich geen probleem. Op de woonwerk fiets ga ik zelden volle kracht of recht op de trappers.
maar hoe lang zou dit mogen duren?
Anders ga ik toch voor een nieuwe cassette. Tiagra kost niet bijster veel.
Ik merk dat bij veel kracht zetten de ketting even doorschiet. Ik las op het forum en na Googelen dat het kan dat de ketting wat moet inwerken op de cassette.
Op zich geen probleem. Op de woonwerk fiets ga ik zelden volle kracht of recht op de trappers.
maar hoe lang zou dit mogen duren?
Anders ga ik toch voor een nieuwe cassette. Tiagra kost niet bijster veel.
Je kan ze laten inwerken, duurt normaal een 100-tal kilometers (maximaal) maar de volgende keer dat de ketting vervangen moet worden, zal de cassette sowieso mee vervangen moeten worden.
Als het maar op 1 kransje gebeurt, kan je dat kransje eventueel vervangen (als het een los kransje is natuurlijk), zo haal je wat extra leven uit de cassette (heb ik ook gedaan met de DuraAce cassette die nu op mijn BMC zit)
Als het maar op 1 kransje gebeurt, kan je dat kransje eventueel vervangen (als het een los kransje is natuurlijk), zo haal je wat extra leven uit de cassette (heb ik ook gedaan met de DuraAce cassette die nu op mijn BMC zit)
Ik ga het nog even aanzien en ketting de tijd geven wat in te werken.
Cassette lijkt me nog ok?
Cassette lijkt me nog ok?