“Één spookrijder?! Wel hónderd!”
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
daniel1975 schreef: ↑09 mei 2020 07:39 Tsja, maatregelen opheffen....
Vooralsnog zijn de lokale noodverordeningen nog niet aangepast.
Ik krijg meer en meer de schijt van al die lokale bestuurdertjes met hun afgesloten parkeerterreinen, etc.
Precies dat dus.
Ik denk dat de meeste maatregelen ondertussen wel door iedereen begrepen en gehanteerd worden. Vooral locaal worden er maatregelen genomen die echt weinig tot niets met de indamming van het virus te maken hebben. Parkeergelegenheid sluiten etc, alsof iedereen tegelijk zn auto in en uitstapt... Ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt bij mensen in de buurt kwam als ik op een grote parkeerplaats weg wilde. Nu dagjesmensen toch niets meer opleveren voor locale horeca lijken maatregelen onder het mom van corona te worden ingevoerd. Daar valt dan gelijk niets meer tegen in te brengen want... Corona,..
Neem een afsluiting voor motorrijders op een dijk hier in de buurt. Iedere zomer klagen buurtbewoners weer over het geluid dat door motoren veroorzaakt wordt. Ik zie echt met de beste wil van de wereld niet in wat motoren bijdragen aan de verspreiding van het virus, maar de dijk werd voor hen afgelopen onder het mom van corona.
Of deze afsluiting überhaupt positief of niet is, dat is weer een andere discussie, maar als ik er door getroffen zou worden had ik me enigszins geërgerd aan de willekeur en de maatregelen die niet in relatie tot staan.
Ik wordt zelf vrij weinig geraakt door alle maatregelen, maar zo'n stuk uit de Volkskrant over de Hoep is ook weer typerend. Ja, in Amsterdam kun je niet heel veel mooie rustige kanten op voor een klein rondje, dus ja het is daar nu drukker met fietsers. Zelf woon ik ook langs een van de drukste fietswegen de stad uit, en moet ik ook uitkijken als ik het fietspad oversteek. Maar wat willen we dan, iedereen thuis laten zitten?
Wij als fietsers hebben makkelijk praten, maar iedereen die normaal team, bal of wat voor andere sport dan ook beoefent moet nu op zoek naar een alternatief. Het is nu iets drukker met racefietsers, en in deze tijd waarin de lontjes kort lijken te zijn wordt dat dan maar weer aangehaald om nieuwe maatregelen in te voeren. Ik denk dat de mensen die nu al een paar maanden thuis zitten en meerdere kilos zijn aangekomen (zou daar graag cijfers over zien) een groter probleem gaan hebben en veroorzaken in de toekomst.
Jij niet alleen hoor... Half Nederland kan zich inmiddels al niet meer beheersen. Winkelstraten vol, treinen naar het strand vol, in de rij voor de IKEA. Al die primaire levensbehoeften die men zichzelf niet kan ontzeggen. De offers zijn ook echt te groot, dat kan men ook niet van een bevolking vragen. En al 8 weken hè.... (acht !!), is toch niet normaal man. En dan dadelijk ook niet naar een Franse camping maar in eigen land op vakantie, als dat nog lukt want die hamster run is ook al begonnen. Nou, nou...daniel1975 schreef: ↑09 mei 2020 07:39 Tsja, maatregelen opheffen....
Ik krijg meer en meer de schijt van al die lokale bestuurdertjes met hun afgesloten parkeerterreinen, etc.
Benieuwd wat er door jullie hoofd ging in die twee minuten stilte maandagavond (............als we maar een zwembad vinden voor de kids..... )?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met die laatste opmerking heb je jezelf toch wel aardig belachelijk gemaakt......
Less is bore
Dat mag jij vinden. Als ik het kleinzerige gejammer hier dan ook belachelijk mag vinden. Verwende "alles moet maar kunnen" cultuur. Had van wielrenners verwacht dat ze wel een tijdje (mentaal) konden afzien en die mentaliteit ook hun omgeving konden meegeven.
Ik weet niet waar je woont, maar in Emmeloord zoeken ze nog een dominee:
https://www.protestantsekerk.nl/vacatur ... marknesse/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mag jij vinden hoor. Er zijn er genoeg die dat vinden. De tegenstelling is heel grappig;
Officiële berichtgeving Veiligheidsregios: het was vandaag druk, maar op enkele uitzonderingen na hield men zich goed aan de 1.5m
SocialMedia: wat een aso’s, straks krijgen we de 2e golf, geen plek op de ic’s, bladibladibla.
Less is bore
Psst, er is gewoon een negeerknopje voor dit soort figuren uitgevonden. Werkt helaas nog niet voor gequote teksten, dus werk een beetje mee svp.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Als je de korte Tinkoff docu had gezien op Eurosport Dan zou je weten dat wielrenners verwende jongetjes zijn.
Rijs had toen bedacht om een teambuilding training te doen om een Berg te beklimmen te voet in Kenia. Van de hele ploeg was Sagan de enigste die niet klaagde en weigerde om zijn begage te geven aan de sjouw hulpjes en zelf te dragen.
Dus als je kritiek hebt op bestuurders en ambtenaren die onterecht vrijheden afpakken en daarmee zelfs zover gaan dat, bij overtreding van die belachelijke regels iemand veel beroepen niet meer mag uitvoeren vanwege een strafblad, noem je dat kleinzerig gezeur en moet je daar WO2 bij sleuren?
Dit heeft niks met oorlog of kleinzerigheid te maken. Gewoon terechte kritiek op slecht beleid van een aantal lokale overheden.
Dit heeft niks met oorlog of kleinzerigheid te maken. Gewoon terechte kritiek op slecht beleid van een aantal lokale overheden.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat dus!
Less is bore