Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

jsparie
Forum-lid

jsparie 04 jun 2012 00:17

FF een klein tussendoortje in dit topic. Kwam zojuist tot de ontdekking dat Rose de verzendkosten voor wat kleinere orders heeft verhoogd. Juist als je wat kleine dingetjes in de aanbieding koopt wegen de verzenkosten relatief zwaar. Het is maar een paar euro.... toch jammer.

orangex
Forum-lid

orangex 04 jun 2012 15:42

Was ik weer met een update.

Fiets in een week klaar, wat wel snel is vind ik. Moest uiteindelijk 100 bijbetalen voor een nieuw frameset maar dan dus de mat witte Xeon CRS. Gelukkig dus ook een andere voorvork. Heb ik ook nog een nieuwe zadelpen gekregen omdat de zadelpen die bij het Carbon RS 2012 frame niet past op het Xeon CRS frame. En heb ook dus mijn eigen zadelpen teruggekregen. Wat dat betreft dus weer een mooie service.

Heb helaas nog niet er mee kunnen fietsen omdat ik na een uur onderweg zijn erachterkwam dat ik mijn pedalen vergeten was mee te nemen, deze konden er dus niet gelijk opgezet worden. Zou die dag ook niet meer thuiskomen en heb dus niet eens kunnen fietsen. Het weer donderdag was ook om te janken aan het einde van de middag dus waarschijnlijk was ik ook niet gaan fietsen.

Dit weekend helaas ook geen tijd gehad. Vanavond zelf even de pedalen erop zetten en alle metertjes testen en waar nodig verzetten. Dan hoop ik woensdag avond of anders donderdag ergens te kunnen fietsen als het weer het toelaat en anders zal het het weekend pas worden. Maar desalniettemin een fotootje van de fiets, omdat hij nu nog zo mooi schoon is :) En heel, voor de verandering :)

Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jun 2012 19:08

Hé, die wielen ken ik, heb ik ook :) ! En mooi hè, zo'n schone (witte) fiets!
60 x Ventoux

Gera
Forum-lid

Gera 26 jun 2012 21:02

hm vandaag mn fiets poetsen en ontdek ik een barst in de lak bij de rechterkant bij het bracket. Meteen Rose gebeld en uitgelegd. vanmiddag meteen er maar heen geweest en het was snel duidelijk dat ik een nieuw frame krijg. Ik heb een rs pro carbon3100 met di2.
De barst was niet heel erg groot maar goed het mag niet
er komt niet voor niks een barst in een laklaag.
Volgens hun zou hij waarschijnlijk volgende week klaar zijn.
Tot nu toe dus goede service.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 28 jun 2012 12:06

Weet iemand of je de decals van een Rose Xeon RS makkelijk kan verwijderen? Het is geanodiseerd, dus dan ga ik er vanuit dat er over de decals geen laklaag meer aangebracht is. Klopt dit?

Afbeelding

Gera
Forum-lid

Gera 28 jun 2012 15:50

anodiseren zit in de bovenlaag van het metaal.
is een soort laagje wat er elektrisch in of opgebracht word . je kunt voelen of de letters een verdikking hebben maar ik denk dat er als dat zo is wel een laklaag over het frame zit om de letters te fixeren.

redbull-erik
Forum-lid

redbull-erik 29 jun 2012 12:01

Gera schreef:anodiseren zit in de bovenlaag van het metaal.
is een soort laagje wat er elektrisch in of opgebracht word . je kunt voelen of de letters een verdikking hebben maar ik denk dat er als dat zo is wel een laklaag over het frame zit om de letters te fixeren.
Dat denk ik ook. Over de geanodiseerde laag kan je geen stickers aanbrengen, dus de belettering zal zijn 'uitgespaard'. Die krijg je dus nooit onzichtbaar weggewerkt.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 29 jun 2012 12:23

Gera schreef:anodiseren zit in de bovenlaag van het metaal.
Als je de zoomfunctie op de site gebruikt, lijkt het alsof de letters verhoogt liggen t.o.v. het frame.

edit: ik krijg net reactie op een mail: de stickers zitten zoals ik al vermoedde, onbeschermd op de geanodiseerde laag en kunnen dus ook makkelijker beschadigen.

Gera
Forum-lid

Gera 29 jun 2012 20:34

Zoals gezegd afgelopen dinsdag een scheurtje in de lak bij het bracket van mn carbon pro rs3100 ontdekt en met Rose gebeld. Meteen na overleg in de auto gestapt en langsgeweest. Bij controle werd meteen besloten het frame voor een nieuwe te vervangen en hij zou uiterlijk eind volgende week klaar zijn. Echter vanmiddag al een telefoontje dat hij klaar stond. Meteen er maar naartoe en hij staat er weer netjes bij met een nieuw frame.
Super service dus.
Ze hadden zelfs het deel wat onder de accu gemonteerd zit met de bedrading vervangen omdat ik die bij de ander met zwarte siliconen kit hat vastgezet ipv een tie wrap zoals hun het doen.
Tot nu toe dus alleen maar goede ervaringen.

trebbor
Forum-lid

trebbor 05 jul 2012 14:45

Ik kan vanaf hier helaas geen plaatjes bewerken, dus ik zal het even moeten proberen uit te leggen. Het gaat mij om de conisch lagercup direct onder de stuurpen. Ik wil deze graag vervangen door een plattere. Deze is bij mijn fiets (de bovenste) ongeveer 1,5/2 cm hoog. Op andere Rose fietsen (de onderste) zie ik dat er lage, platte afdekplaatjes gebruikt zijn. Ik kan zowel in de hele Rose catalogus als op hun internetsite niet die lage plaatjes vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? En natuurlijk een goede vraag: is het wel te vervangen? Of is dat hoge afdekplaatje specifiek voor mijn fiets?

http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-rs- ... aid:530204" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-x- ... aid:556562" onclick="window.open(this.href);return false;

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 jul 2012 14:51

Ik had vorig jaar hetzelfde "probleem". Ik ben gewoon naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker gegaan, en gevraagd of die nog een plattere conische spacer had. Dat bleek het geval. Hij had een rommelbakje met verschillende onderdelen, waaronder dus een platter exemplaar. We hebben geruild, ik heb thuis de nieuwe erop gezet, waardoor ik het stuur toch weer een stukje lager kon afstellen.
Ik vermoed dat de meeste FM's wel zo'n bakje hebben.

hill
Forum-lid

hill 15 jul 2012 01:04

Er zijn relatief veel klachten over scheurtjes in het frame bij Rose. Is dit misschien een indicatie dat de frames niet sterk genoeg zijn? De frames zijn wat lichter dan de meeste concurrenten voor hetzelfde geld maar dit heeft wellicht ook een keerzijde.

Plaats reactie