Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De nieuwste (Titanium) versie is veel stijver, beter instelbaar en laten met gemak banden tot 27 mm toe. Kortom ze doen exact hetzelfde als de Fourier remmen enkel de blokken verdienen een upgrade want die zijn van trp en voor verbetering vatbaar.Heb volgens mij zelf de oude trp nog 2015 Propel model?
Super remmetjes, wat zou dan het probleem moeten wezen?
Kortom generatie 1 (de carbonnen versie) was echt slecht, versie 2 ietsje beter en de laatste versie pas op het nivo dat ze vanaf dag 1 hadden moeten zijn.
dit zijn ze (in de normale en de ti variant)
Helaas, kantelpunt is anders dus gaan niet passen, wellicht dat fourier een alternatief heeft?@sharkman, weet jij toevallig of de fourier remmen op een Argon Nitrogen passen?
Dit zijn toch gewoon de 2015 remmen? Deze pakken mijn 25 mm conti 4000s net niet. Bij het inknijpen van de remmen raakt de binnenkabel de band net aan. Ik rijd er wel mee maar ga bij het volgende setje weer naar 23 mm.
Zeg jij nou dat de nieuwe versie 2016 meer ruimte heeft?
Van de fouriers is bekend dat ze wel meer ruimte bieden. Fourier heeft ook een goedkopere variant in omloop, maar die heb ik in nl nog niet gezien
Zeg jij nou dat de nieuwe versie 2016 meer ruimte heeft?
Van de fouriers is bekend dat ze wel meer ruimte bieden. Fourier heeft ook een goedkopere variant in omloop, maar die heb ik in nl nog niet gezien
sharkman113 schreef:De nieuwste (Titanium) versie is veel stijver, beter instelbaar en laten met gemak banden tot 27 mm toe. Kortom ze doen exact hetzelfde als de Fourier remmen enkel de blokken verdienen een upgrade want die zijn van trp en voor verbetering vatbaar.Heb volgens mij zelf de oude trp nog 2015 Propel model?
Super remmetjes, wat zou dan het probleem moeten wezen?
Kortom generatie 1 (de carbonnen versie) was echt slecht, versie 2 ietsje beter en de laatste versie pas op het nivo dat ze vanaf dag 1 hadden moeten zijn.
dit zijn ze (in de normale en de ti variant)
Helaas, kantelpunt is anders dus gaan niet passen, wellicht dat fourier een alternatief heeft?@sharkman, weet jij toevallig of de fourier remmen op een Argon Nitrogen passen?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
3mm heb ik goed ingeknepen over, op zowel de Fulcrum R3 en hoge SLR aero wielen. Met de Conti 4000s2 25mm, en 25mm Grandprix.krokie schreef:Raar, als je de rem hebt ingedrukt (als in: hard inknijpt) hoeveel ruimte heb je dan nog tussen band en kabel? Misschien ligt het aan de band/wiel combinatie of de productie batch van de band?
Ik had op mijn 2015 propel hetzelfde probleem. In de volgende combinaties raakte mijn remkabel de band.
- Zipp 60 wielen + Continental Grand Prix 4000S II 23mm (Schwalbe one 23mm had wel een kleine vrijloop)
- standaard wielen + Continental Grand Prix 4000S II 25mm
Giant Store Sittard heeft dit voor mij opgelost door de remmen van een 2016 model op de fiets te zetten.
Hiermee is er op mijn fiets wel vrijloop. en is het probleem dus netjes opgelost.
Ik ga hiermee niet zeggen dat dit probleem voor alle propels op deze manier kan worden opgelost.
Ik vraag me echter wel af hoe het kan dat dit probleem er op sommige propels wel is, en op sommige niet.
Misschien wat variatie in de mallen van de frames, waardoor het kantelpunt verschuift.
Of een behoorlijke spreiding op de maatvoering van hun remmen.
- Zipp 60 wielen + Continental Grand Prix 4000S II 23mm (Schwalbe one 23mm had wel een kleine vrijloop)
- standaard wielen + Continental Grand Prix 4000S II 25mm
Giant Store Sittard heeft dit voor mij opgelost door de remmen van een 2016 model op de fiets te zetten.
Hiermee is er op mijn fiets wel vrijloop. en is het probleem dus netjes opgelost.
Ik ga hiermee niet zeggen dat dit probleem voor alle propels op deze manier kan worden opgelost.
Ik vraag me echter wel af hoe het kan dat dit probleem er op sommige propels wel is, en op sommige niet.
Misschien wat variatie in de mallen van de frames, waardoor het kantelpunt verschuift.
Of een behoorlijke spreiding op de maatvoering van hun remmen.
Het zal gewoon aan de verschillende velgen liggen. Een bredere velg zorgt ervoor dat de band lager is en wel onder de kabel past. Bij een smallere velg komt de band net teveel omhoog.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Met 23 mm heb ik geen probleem. Met 25mm wel met zowel mijn bredere carbon wielen als de zonda's. Maar hij raakt hem echt pas helemaal op het eind. Misschien eens testen met een extra washer en nieuwe blokken ertussen. Ze remmen verder goed dus ook zonde om te vervangen
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Dat klopt, en zoals ik al had geschreven is het ook nog afhankelijk van de band wat je gebruikt. Met de zipp 60 past een 23mm Schwalbe One wel en een 23mm Continental Grand Prix 4000S II net niet.Karl66 schreef:Het zal gewoon aan de verschillende velgen liggen. Een bredere velg zorgt ervoor dat de band lager is en wel onder de kabel past. Bij een smallere velg komt de band net teveel omhoog.
Maar het is wel opvallend dat de 2016 remmen hoger uitkomen dan de 2015.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik houdt met 25 mm banden (vredestein en veloflex en brede velgen) bijna 7 mm over.
Conti's zijn gewoon slecht gemeten een gebruikte conti 25 mm meet gemakkelijk 28 mm en daar hebben ook gewone remhoeven regelmatig een probleem mee (schade aan de binnenzijde van de hoeven).
Wil je persé conti dan zou ik idd een 23 mm nemen de richting de 25 mm meet.
Conti's zijn gewoon slecht gemeten een gebruikte conti 25 mm meet gemakkelijk 28 mm en daar hebben ook gewone remhoeven regelmatig een probleem mee (schade aan de binnenzijde van de hoeven).
Wil je persé conti dan zou ik idd een 23 mm nemen de richting de 25 mm meet.