Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2007 00:24

andromeda schreef:Het is bedoeld voor de Bontrager Aeolus wielen, ik had destijds een setje gele blokken bij de ZG ontvangen maar daar heb ik inmiddels iemand anders mee blij gemaakt.

Wat betreft type blokken laat ik me graag informeren aangezien ik er nog geen ervaring mee heb.

Op Aeolus wielen zijn Dura-Ace carbon blokken eigenlijk de beste, maar dat wordt dus al niet mogelijk met de ZG's. Campa carbon proberen? Of toch Swissstop Yellow King? De Bontrager remblokken, indien beschikbaar voor Campa?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 26 dec 2007 00:32

Ok thanks, ik denk dat de Campa blokken voor Hyp/Bora het gaan worden. Bontrager ga ik voor informeren.
"Try not. Do or do not......there is no try"

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 26 dec 2007 11:07

Hey Pik ziet er mooi uit zo gephotoshopped! Ik moet zeggen dat ik het nog niet eens is zo lelijk vindt met die witte componenten! Ik denk dat de meeste hier op het forum nog te conservatief zijn wat de kleur wit betreft. Als je een fiets zoals deze op een italiaans forum zou zetten dan krijg je denk ik alleen lovende reacties. Dat is denk ik ook waarom Veltec bijna alleen maar zwarte Sidi´s verkoopt. Nu beginnen er een enkeling het lef te krijgen om witte schoenen aan te schaffen. :-)
reclame

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2007 11:16

andromeda schreef:Ok thanks, ik denk dat de Campa blokken voor Hyp/Bora het gaan worden. Bontrager ga ik voor informeren.



Denk dat ik nog een heel pak setjes remblokken "Campa carbon" heb liggen. Mail maar eens.


Cervelootje schreef:Hey Pik ziet er mooi uit zo gephotoshopped! Ik moet zeggen dat ik het nog niet eens is zo lelijk vindt met die witte componenten! Ik denk dat de meeste hier op het forum nog te conservatief zijn wat de kleur wit betreft. Als je een fiets zoals deze op een italiaans forum zou zetten dan krijg je denk ik alleen lovende reacties. Dat is denk ik ook waarom Veltec bijna alleen maar zwarte Sidi´s verkoopt. Nu beginnen er een enkeling het lef te krijgen om witte schoenen aan te schaffen. :-)



Dat van die witte pennen, daar kan ik je in volgen... Italianen zullen daar iets gewaagder in gaan. Of het nu écht mooi is op de R3, weet ik nog niet.

Van die schoenen heb je geen gelijk: het gaat allerminst om enkelingen, integendeel... Witte schoenen worden al een paar jaar massaal verkocht. Ga maar eens naar een wedstrijd kijken. Zwarte wielenschoenen vind ik zelf overigens niet mooi.
Als Veltec niet alle Sidi's doet, kan dat wel eens eerder te maken hebben met de lever-"vlotheid" van Sidi zelf ;)

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 26 dec 2007 13:57

Ik liet me afgelopen jaar bij Mecki's in Torbole (voor de liefhebbers: bij het Gardameer) nog eens uitleggen dat, ondanks dat hij er voldoende van op voorraad had, zwarte fietsschoenen toch echt niet meer konden. Witte wit houden blijft alleen een kunst! Daar doen de lycra overschoenen dan weer hun taak, maar dan is de witheid van de schoenen weer niet altijd te zien ;-)

Met dit weer is overigens alles schoonhouden een kunst. Mijn fiets ziet er uit alsof ik een MTB tocht ipv een wegtochtje heb gemaakt..... Dat wordt weer poetsen om de Cervelo zijn naam waardig te maken.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 dec 2007 13:59

witte schoenen? rammen op de pedalen heeft toch niets met ballet te maken? ;)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5002
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 dec 2007 14:23

@Auke: Soigneren heet dat. Doet me denken aan Boogerd (zie zie biogragie) waarin hij vertelt dat hij een aantal jaar terug bij z'n sponsor 75 paar sokjes bestelde omdat hij het niet vond kunnen om met veelgewassen/verkleurde sokjes rond te rijden.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2007 14:28

Oei... kan Boogerds vrouwtje dan niet goed sokken wassen (da's minder van haar :() of verkleuren Agu sokken zo snel? Mja, ik ken Rabo renners die elders sokken kochten, dus zou kunnen.

Auke schreef:witte schoenen? rammen op de pedalen heeft toch niets met ballet te maken? ;)



Wil daarom toch niet zeggen dat het er niet mooi mag uit zien? Anders kunnen we meteen àlle forumdiscussies over al dan niet mooie fietsen opbergen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 dec 2007 14:54

C a s r a n schreef:Oei... kan Boogerds vrouwtje dan niet goed sokken wassen (da's minder van haar :() of verkleuren Agu sokken zo snel? Mja, ik ken Rabo renners die elders sokken kochten, dus zou kunnen.

Auke schreef:witte schoenen? rammen op de pedalen heeft toch niets met ballet te maken? ;)



Wil daarom toch niet zeggen dat het er niet mooi mag uit zien? Anders kunnen we meteen àlle forumdiscussies over al dan niet mooie fietsen opbergen.


Haha, dat zou misschien wel een goed idee zijn. Kunnen we dan ook meteen verplichten geen kleurenfoto's meer op dit forum te gebruiken. Alles grijs, of zwart-wit. Maar volgens mij bestaan er ook wel zwarte balletschoentjes hoor... ;)
Hey en waarom zie je zo weinig renners met zwarte wielersokjes?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2007 14:57

Auke schreef:... Alles grijs, of zwart-wit. Maar volgens mij bestaan er ook wel zwarte balletschoentjes hoor... ;)
Hey en waarom zie je zo weinig renners met zwarte wielersokjes?



Omdat zwarte sokken er ook meestal niet zo fraai en sportief uitzien!

Overigens niets mis met ballet. De meeste balletdansers hebben nogal wat meer musculatuur dan de gemiddelde wielrenner.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 27 dec 2007 00:13

C a s r a n schreef:
andromeda schreef:Ok thanks, ik denk dat de Campa blokken voor Hyp/Bora het gaan worden. Bontrager ga ik voor informeren.



Denk dat ik nog een heel pak setjes remblokken "Campa carbon" heb liggen. Mail maar eens.


Cervelootje schreef:Hey Pik ziet er mooi uit zo gephotoshopped! Ik moet zeggen dat ik het nog niet eens is zo lelijk vindt met die witte componenten! Ik denk dat de meeste hier op het forum nog te conservatief zijn wat de kleur wit betreft. Als je een fiets zoals deze op een italiaans forum zou zetten dan krijg je denk ik alleen lovende reacties. Dat is denk ik ook waarom Veltec bijna alleen maar zwarte Sidi´s verkoopt. Nu beginnen er een enkeling het lef te krijgen om witte schoenen aan te schaffen. :-)



Dat van die witte pennen, daar kan ik je in volgen... Italianen zullen daar iets gewaagder in gaan. Of het nu écht mooi is op de R3, weet ik nog niet.

Van die schoenen heb je geen gelijk: het gaat allerminst om enkelingen, integendeel... Witte schoenen worden al een paar jaar massaal verkocht. Ga maar eens naar een wedstrijd kijken. Zwarte wielenschoenen vind ik zelf overigens niet mooi.
Als Veltec niet alle Sidi's doet, kan dat wel eens eerder te maken hebben met de lever-"vlotheid" van Sidi zelf ;)

Afbeelding

Weet je wat ik dan raar vind van de vlotheid van leveren, dat Veltec het nooit kan leveren maar Dina sport daarentegen wel. Voor zover ik weet is Het in nederland volgens Veltec geen populaire kleur. Ik ben nu vertegenwoordiger voor Northwave in Nederland en ik merk dat de topschoen Aerlite SBS in blauw met wit en rood met wit niet goed lopen qua verkoop. En in Belgie weer wel dat wil duszeggen dat men in Nederland over het algemeen wat minder voor wit durft te kiezen. Maar dat is puur gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring Casran.
reclame

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 dec 2007 00:19

Veltec importeurd idd niet altijd alle kleuren van Sidi, waardoor ook sommige witte modellen in sommige jaren niet in de meeste Nederlandse FM's te koop zijn/waren. Maar goed de Duitse webshops moeten ook ergens van leven.

De witte zadel en stuurpen vind ik een beetje te veel van het goede, ik vrees ook dat de kleur wit niet volledig zal overeenkomen met die van het frame. Zwart staat volgens mij een stuk mooier. Een zadelpen en stuurpen wit meespuiten bij een custom gespoten frame lijkt mij wel mooi (mits er genoeg kleur in het frame zit, helemaal wit is net een pooierbak ;)), maar dan weet je zeker dat de kleuren precies hetzelfde zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie