Carbon clinchers uit China vragen
- daniel1975
- Forum-lid HC
De nieuwere shimano cassettes kunnen toch ook met hogere splines overweg, of heb ik dat ooit verkeerd begrepen.
Less is bore
Dat ligt toch iets anders....Shimano heeft hier toch een flinke steek laten vallen , om wat voor reden dan ook
(ik roep niet zo snel dat een fabrikant dom is, men had zijn redenen en het pakte niet goed uit)
Omdat Shimano ook graag een beter ontwerp van de body's wilde (alu body's dus) had men diepere splines geintroduceerd , maar dat beperkt tot Dura Ace, waarvoor dus alleen Dura Ace cassettes met het bijbehorende prijskaartje beschikbaar waren.
Is daarom een zachte dood gestorven.
Gewone cassettes pasten er wel op , maar gingen net zo hard invreten....
(ik roep niet zo snel dat een fabrikant dom is, men had zijn redenen en het pakte niet goed uit)
Omdat Shimano ook graag een beter ontwerp van de body's wilde (alu body's dus) had men diepere splines geintroduceerd , maar dat beperkt tot Dura Ace, waarvoor dus alleen Dura Ace cassettes met het bijbehorende prijskaartje beschikbaar waren.
Is daarom een zachte dood gestorven.
Gewone cassettes pasten er wel op , maar gingen net zo hard invreten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Iemand ervaring met Lightinbike store op Aliexpress? Zou ze eventueel in mijn tijdritfiets willen steken, tenzij het rommel is. Ik vermoed ook dat je zo'n industrielagers makkelijk kan vervangen? Ik weeg 74 kg.
https://nl.aliexpress.com/item/Carbon-w ... st=ae803_2
https://nl.aliexpress.com/item/Carbon-w ... st=ae803_2
Ervaring helin lieu:
Sinds april 35 mm velgen 25 mm breed. Ca 2000 km ( met veel korting destijds)
Gisteren spaak uit naaf (novatec) gebroken. Aluminium is gescheurd bij spaakgat en weggeslagen. Spaak los en in derailleur terecht gekomen. De rest kan men wel raden....
Vandaag Helin Liu aangeschreven. Dus kijken wat daar uitkomt. Nieuw achterwiel?!
Sinds april 35 mm velgen 25 mm breed. Ca 2000 km ( met veel korting destijds)
Gisteren spaak uit naaf (novatec) gebroken. Aluminium is gescheurd bij spaakgat en weggeslagen. Spaak los en in derailleur terecht gekomen. De rest kan men wel raden....
Vandaag Helin Liu aangeschreven. Dus kijken wat daar uitkomt. Nieuw achterwiel?!
Dat denk ik niet na 2000km, misschien wel een andere achternaaf, dan kan je het wiel laten omspaken. Wel een tegenvaller van Novatec want is vlgns mij niet de eerste keer dat een afgebroken naaf is gemeld.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik lees relatief veel issues met Helin Liu. Had ik niet verwacht.
Ter info, ik rij op farsports wielen met Novatec naven. Na ongeveer 5000km nieuwe lagers voor de achternaaf. Velgen en spaken zijn nog prima. Nu bijna 7000km gereden op deze wielset.
Wellicht is de iets hogere meerprijs ook een hogere kwaliteit ??
Ter info, ik rij op farsports wielen met Novatec naven. Na ongeveer 5000km nieuwe lagers voor de achternaaf. Velgen en spaken zijn nog prima. Nu bijna 7000km gereden op deze wielset.
Wellicht is de iets hogere meerprijs ook een hogere kwaliteit ??
Voor al degenen die vragen hadden over XDB naar België. Wielset is toegekomen, niks moeten bijbetalen. XDB heeft dus zonder issue zijn job gedaan.
De wielen zelf dat is andere koek. Zien er goed uit, zijn mooi recht en onbeschadigd maar wegen maar liefst 125g meer dan mij was beloofd (1600g ipv 1475g). Werden ook geleverd met quick releases and brake pads ipv steekassen. Even een mailtje gestuurd en benieuwd wat de befaamde Chinese customer service oplevert.
De wielen zelf dat is andere koek. Zien er goed uit, zijn mooi recht en onbeschadigd maar wegen maar liefst 125g meer dan mij was beloofd (1600g ipv 1475g). Werden ook geleverd met quick releases and brake pads ipv steekassen. Even een mailtje gestuurd en benieuwd wat de befaamde Chinese customer service oplevert.
Leest als een kopie van mijn ervaring. Uiteindelijk heeft Helin mij een nieuwe naaf opgestuurd die ik zelf lokaal heb laten inspaken.
Ik ben benieuwd of jij iets anders geregeld krijgt.
Wielen van Helin zijn vandaag toegekomen in België. Via DPD, geen extra kosten. Verzending was wel +50 euro. Totaalprijs 342 met powerway naven, 50 hoog.
Op het zicht alles in orde, ik laat ze nog testen bij een wielenmaker en rapporteer hier dan terug
Op het zicht alles in orde, ik laat ze nog testen bij een wielenmaker en rapporteer hier dan terug