Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2013 13:20

Je kunt ook de OFM gebruiken. Die is in principe hetzelfde (paar andere kleurtjes), voordeel is dat bijvoorbeeld West-Europa zo kant en klaar is te downloaden.

michiel831
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28

michiel831 05 okt 2013 15:22

Ik heb zojuist de batterij van mijn hartslagband vervangen (heb zelf een edge 705). Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze weer kan koppelen aan mijn fietscomputer?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2013 17:22

Heb je de band wel een minuut of 10 zonder batterij laten liggen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 08 okt 2013 16:48

Ik heb de laatste tijd weer vaker storingen met de hartslagmeter. Iedere keer als ik rustig fiets (begin en einde training) word de hartslag niet goed doorgegeven, vaak boven hartslag 200.

In eerste instantie hartslagmeter strakker gezet en omdat het iedere keer in het begin was dacht ik dat het er aan kon liggen dat de band niet nat was. Echter doet hij het op het einde ook en dan ben ik zeker nog aan het zweten.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 08 okt 2013 23:09

gaisdergerman schreef:Ik heb de laatste tijd weer vaker storingen met de hartslagmeter. Iedere keer als ik rustig fiets (begin en einde training) word de hartslag niet goed doorgegeven, vaak boven hartslag 200.

In eerste instantie hartslagmeter strakker gezet en omdat het iedere keer in het begin was dacht ik dat het er aan kon liggen dat de band niet nat was. Echter doet hij het op het einde ook en dan ben ik zeker nog aan het zweten.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

dbo
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 mei 2010 18:15

dbo 09 okt 2013 10:15

Ik had problemen met mijn snelheids/cadandmeter (zie pagina 181 van dit topic). Alle tips die hier werden aangedragen heb ik geprobeerd maar het probleem bleef. Uiteindelijk met Garmin gebeld en die hebben mij een nieuwe toegestuurd. Nu werkt alles weer zoals het hoort.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 12 okt 2013 09:10

whocares schreef:
gaisdergerman schreef:Ik heb de laatste tijd weer vaker storingen met de hartslagmeter. Iedere keer als ik rustig fiets (begin en einde training) word de hartslag niet goed doorgegeven, vaak boven hartslag 200.

In eerste instantie hartslagmeter strakker gezet en omdat het iedere keer in het begin was dacht ik dat het er aan kon liggen dat de band niet nat was. Echter doet hij het op het einde ook en dan ben ik zeker nog aan het zweten.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik ook, maar wat de oplossing? Batterij?
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8951
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 okt 2013 21:00

Me too eenmalige uitslag naar 225 cadans,hartslag geen uitschieters.
Ik gebruik de Garmin band en bijgeleverde cadans sensor.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 15 okt 2013 14:24

gaisdergerman schreef:Ik heb de laatste tijd weer vaker storingen met de hartslagmeter. Iedere keer als ik rustig fiets (begin en einde training) word de hartslag niet goed doorgegeven, vaak boven hartslag 200.

In eerste instantie hartslagmeter strakker gezet en omdat het iedere keer in het begin was dacht ik dat het er aan kon liggen dat de band niet nat was. Echter doet hij het op het einde ook en dan ben ik zeker nog aan het zweten.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Vandaag deed de hartslagmeter het eindelijk weer naar behoren. Het probleem komt door de band.

Ik heb mijn hartslagmeterband in de wasmachine gedaan en een bolletje gevuld met een klein beetje dreft. Dan 27 min op het programma spoelen, band daarna nog even uitgespoeld, laten drogen en vandaag deed hij het weer naar behoren :-).

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 15 okt 2013 20:37

Ik neem na het sporten ALTIJD de garmin hartslagmeterband mee onder de douche, spoel de metalen contactpunten op band en opzetstukje goed af, enkel met water. De gladde contactoppervlakten aan de binnenkant van de band spoel ik even af met wat vloeibare zeep.

Sinds ik hem zo onderhoud geen last meer gehad van gekke meetwaarden. Doe dit nu zo bijna een half jaar, daarvoor wel vaak problemen gehad.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

giant propel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2013 16:46

giant propel 17 okt 2013 16:52

goedendag,
Ik heb met mijn garmin het probleem dat als ik naar een adres wil navigeren hij ook snelwegen pakt. Ik heb mijn profiel wel op fiets staan en op verharde wegen maar er is geen splitsing wat voor verharde wegen. Kan ik Dat ergens uitzetten.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8951
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 okt 2013 20:02

giant propel schreef:goedendag,
Ik heb met mijn garmin het probleem dat als ik naar een adres wil navigeren hij ook snelwegen pakt. Ik heb mijn profiel wel op fiets staan en op verharde wegen maar er is geen splitsing wat voor verharde wegen. Kan ik Dat ergens uitzetten.
Paar pagina's terug staat het.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gesloten