Het grote woon-werk topic
Als het goed is waai ik vanmiddag, op mijn boodschappenfietsje, heel snel naar huis. Maar meestal draait de wind zodat ik hem net op zij heb. Dochter moest 6 km naar school fietsen en ze vond mij wel een hele slechte moeder om haar niet met de auto te brengen
Parijs-Brest-Parijs 2023
Mijn oudste dochter zit met griep thuis dus die discussie heb ik deze keer niet, maar anders inderdaad heel herkenbaar.monique70 schreef:Dochter moest 6 km naar school fietsen en ze vond mij wel een hele slechte moeder om haar niet met de auto te brengen
- Wolfhound32
- Forum-lid
KOMmetjes weer!
- Forum-lid
Dat is ook wel heel slecht jamonique70 schreef:Als het goed is waai ik vanmiddag, op mijn boodschappenfietsje, heel snel naar huis. Maar meestal draait de wind zodat ik hem net op zij heb. Dochter moest 6 km naar school fietsen en ze vond mij wel een hele slechte moeder om haar niet met de auto te brengen
Mijn zoon moet 8,5 km fietsen naar/van school. Heb net mijn werk onderbroken om hem op te halen met de fiets, bij gebrek aan een auto. Maar hij was me heel dankbaar, hij moet over een lange onbeschutte rotweg fietsen. Heb hem nu geduwd. Op sommige momenten gingen we 6 km p/u Goede training voor het NK tegenwindfietsen.
- alliance_0
- Forum-lid
Vandaag, net als elke andere werkdag, op de fiets naar het werk. Vanmorgen wel nat maar met windje mee, goed te doen. Vanmiddag, iets eerder naar huis om de ergste storm voor te zijn, tegen de wind in naar huis. De wind van opzij was het lastigst, een paar keer een flinke rukwind, maar uiteindelijk veilig thuis gekomen. Ik hoop dat het morgen iets rustiger weer is. Wel jammer dat ik mijn week oude Koga F3 tot nu toe alleen nog maar heb bloot kunnen stellen aan regen modder en andere zooi.
- ophetkantje
- Forum-lid
Gisteren zoals iedere dag op de fiets. 's Middags terugweg wind mee, dus even klein stukje omgereden om ook even wind tegen mee te maken. Toch wel een stevig windje. Vanmorgen slalommen over het fietspad door de bossen met alle afgewaaide takken en een tweetal omgewaaide bomen.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik heb wat advies nodig.
Ik gebruik mijn cx fiets voor woon werk verkeer en draag een Osprey Nebula 34 (https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/nebula-34-1) om mijn laptop (macbook air) en kleren mee te nemen.
Gewicht is allemaal prima maar de rugtas is "te recht" op mijn rug door de laptop.Ik vind dit erg onprettig tijdens het fietsen.
Welke rugzak, met laptop, gebruiken jullie?
Bvd. Dennis
Ik heb wat advies nodig.
Ik gebruik mijn cx fiets voor woon werk verkeer en draag een Osprey Nebula 34 (https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/nebula-34-1) om mijn laptop (macbook air) en kleren mee te nemen.
Gewicht is allemaal prima maar de rugtas is "te recht" op mijn rug door de laptop.Ik vind dit erg onprettig tijdens het fietsen.
Welke rugzak, met laptop, gebruiken jullie?
Bvd. Dennis
Vandaag de nieuwe racer gepakt ondanks de voorspellingen. En eigenlijk viel het mij reuze mee! Vanmorgen ruim voor de regen op het werk, was er dan ook al om 0620 uur. Vanmiddag eigenlijk maar 1 bui, wel behoorlijk nat geworden van de weg, maar dat was ingecalculeerd. Maar die wind.. Ik heb echt een hekel aan dat fenomeen. Zeker als ik toch nog vol op de kop heb, bah! Maar was weer fijn!
#HoeMoeilijkKanHetZijn
- opperhoofd
- Forum-lid
Tegenwind is lekker wat langer op de fiets zitten.
Of vermoeider thuis / op je werk aankomen.
Meestal kies is voor de eerste optie.
Of vermoeider thuis / op je werk aankomen.
Meestal kies is voor de eerste optie.