Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 16 okt 2011 21:13

voor de titaniumliefhebbers,tijdens het fietsen op zaterdag heb ik toevallig een spiksplinternieuw Litespeed Natchez frame gespot ,bij navraag bleek het een frame te zijn dat in het hoekje van de winkel blijven verjaren is ,dus indien iemand zich geroepen voelt en een maatje 54a55 nodig heeft neem dan eens kontakt op met Fietsen Stephan Morjean in Kluisbergen,volgens Stephan zelf voor een zacht prijsje, het gaat hier wel om een blanco niet geschilderd maar mat gestraald frame.

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 16 okt 2011 22:00

het mooiste laswerk op de bike motion was voor mij toch echt de ti bike van IF bikes
de slechtste was volgens mij Gilbertson.
maar ik denk dat er misschien nog wel mindere lassen zijn, bij Passoni worden ze zelfs weg geschuurd.

verder zeer onder de indruk van Linskey en VN

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 16 okt 2011 22:02

het voegt ook optisch en technisch niets toe aan het titaniumbestand maar so what

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 okt 2011 09:39

rodekool schreef:het voegt ook optisch en technisch niets toe aan het titaniumbestand maar so what
So what: dan mag ik het toch gerust een dertien-in-een-dozijn titanium fiets noemen zonder dat dat meteen "denigrerend" is? En "minachtend" heb ik sowieso niet gedaan over de door mij genoemde merken. Ik constateer slechts dat er in het middensegment heel veel titanium frames verkrijgbaar zijn die op een de merknaam na allemaal op elkaar lijken en dat Gilbertson zich daarin niet onderscheidt. Sterker, uit diverse reacties hier leidt ik af dat zij onder de norm van de middenmoot zitten door lelijk laswerk en slordige bestickering.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 17 okt 2011 10:23

Ieder zijn mening, OK!

Maar ik vind deze wel heel mooi!

Afbeelding
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 17 okt 2011 11:12

En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog? ;-)

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 17 okt 2011 13:15

tjerk1121 schreef:En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog? ;-)
+1 :P
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 17 okt 2011 21:24

tjerk1121 schreef:En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog? ;-)
+1 wanneer je daarbij nog eens het diepglimmende uiterlijk van geborsteld titanium neemt en de gemillimeterde lasrupsjes(ikzelf ben Tig-lasser)
dan voel ik mij op mijn fietsje perfect gelukkig en interesseert de mening van anderen mij helemaal niet.Fietsen op en poetsen van mijn Arenberg
geeft mij voldoening .

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 17 okt 2011 21:55

Voor de gemiddelde toerrijder is een VN al een hele aanschaf en biedt deze (en andere tita fietsen uit dit segment) vele jaren en duizenden kilometers plezier. Laten we nou niet net doen alsof iedereen de meerwaarde van een duurder exemplaar ook echt terugvertaald ziet in snellere tijden, winst/verlies op de meet of andere resultaatgebieden. Deze doen er namelijk voor de meesten helemaal niet toe. De meesten willen gewoon een prachtige, duurzame fiets met een fijn groepje en dito wieltjes voor het beleven van hun eigen kilometers en met het nodige comfort.
Ikzelf schaf eind dit jaar een Astraeus aan met campa record en shamals en dan gaat mijn droom echt in vervulling. Ik pieker niet over een Litespeed, Passoni, Merlin of Lynskey omdat de prijs niet in verhouding staat voor wat ik ermee wil.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 okt 2011 22:18

Er zijn toch Litespeeds en Lynskey 's te koop voor een Astraeus budget? Waarom je dan wel Record en Shamal neemt, is mij trouwens ook onduidelijk...

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 17 okt 2011 22:20

de Litespeed was ook bij mij een koopje dat reeds 10j in de fietsenwinkel wachtte op een koper en dus met interessante korting werd aangeboden anders was het bij mij met volle tevredenheid een Van Nicholas, KocmoVan Tuyl of iets dergelijks geworden ik was gecharmeerd door de rijeigenschappen en het mooie uiterlijk niet door een merknaam

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 18 okt 2011 02:16

Voor mij nooit een tita Van Tuyl...(Russisch titanium en daarbuiten slappe frames)
Kocmo daarentegen weer wel, gebruikt de goede legeringen en last fraai. Maar weer liever een Litespeed of Merlin dan een Passoni of Van Nicolas....
Smaken verschillen...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Plaats reactie