Titanium fietsen
voor de titaniumliefhebbers,tijdens het fietsen op zaterdag heb ik toevallig een spiksplinternieuw Litespeed Natchez frame gespot ,bij navraag bleek het een frame te zijn dat in het hoekje van de winkel blijven verjaren is ,dus indien iemand zich geroepen voelt en een maatje 54a55 nodig heeft neem dan eens kontakt op met Fietsen Stephan Morjean in Kluisbergen,volgens Stephan zelf voor een zacht prijsje, het gaat hier wel om een blanco niet geschilderd maar mat gestraald frame.
het mooiste laswerk op de bike motion was voor mij toch echt de ti bike van IF bikes
de slechtste was volgens mij Gilbertson.
maar ik denk dat er misschien nog wel mindere lassen zijn, bij Passoni worden ze zelfs weg geschuurd.
verder zeer onder de indruk van Linskey en VN
de slechtste was volgens mij Gilbertson.
maar ik denk dat er misschien nog wel mindere lassen zijn, bij Passoni worden ze zelfs weg geschuurd.
verder zeer onder de indruk van Linskey en VN
So what: dan mag ik het toch gerust een dertien-in-een-dozijn titanium fiets noemen zonder dat dat meteen "denigrerend" is? En "minachtend" heb ik sowieso niet gedaan over de door mij genoemde merken. Ik constateer slechts dat er in het middensegment heel veel titanium frames verkrijgbaar zijn die op een de merknaam na allemaal op elkaar lijken en dat Gilbertson zich daarin niet onderscheidt. Sterker, uit diverse reacties hier leidt ik af dat zij onder de norm van de middenmoot zitten door lelijk laswerk en slordige bestickering.rodekool schreef:het voegt ook optisch en technisch niets toe aan het titaniumbestand maar so what
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Ieder zijn mening, OK!
Maar ik vind deze wel heel mooi!
Maar ik vind deze wel heel mooi!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog?
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
+1tjerk1121 schreef:En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
+1 wanneer je daarbij nog eens het diepglimmende uiterlijk van geborsteld titanium neemt en de gemillimeterde lasrupsjes(ikzelf ben Tig-lasser)tjerk1121 schreef:En daar ben ik het absoluut mee eens! Ik vind dat het mooie van titanium (en staal natuurlijk), buizen met een normale diameter en geen gebogen vormen zoals bij carbon. Waarmee ik weer niet wil zeggen dat dat niet mooi is.....volgt u mij nog?
dan voel ik mij op mijn fietsje perfect gelukkig en interesseert de mening van anderen mij helemaal niet.Fietsen op en poetsen van mijn Arenberg
geeft mij voldoening .
Voor de gemiddelde toerrijder is een VN al een hele aanschaf en biedt deze (en andere tita fietsen uit dit segment) vele jaren en duizenden kilometers plezier. Laten we nou niet net doen alsof iedereen de meerwaarde van een duurder exemplaar ook echt terugvertaald ziet in snellere tijden, winst/verlies op de meet of andere resultaatgebieden. Deze doen er namelijk voor de meesten helemaal niet toe. De meesten willen gewoon een prachtige, duurzame fiets met een fijn groepje en dito wieltjes voor het beleven van hun eigen kilometers en met het nodige comfort.
Ikzelf schaf eind dit jaar een Astraeus aan met campa record en shamals en dan gaat mijn droom echt in vervulling. Ik pieker niet over een Litespeed, Passoni, Merlin of Lynskey omdat de prijs niet in verhouding staat voor wat ik ermee wil.
Ikzelf schaf eind dit jaar een Astraeus aan met campa record en shamals en dan gaat mijn droom echt in vervulling. Ik pieker niet over een Litespeed, Passoni, Merlin of Lynskey omdat de prijs niet in verhouding staat voor wat ik ermee wil.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
de Litespeed was ook bij mij een koopje dat reeds 10j in de fietsenwinkel wachtte op een koper en dus met interessante korting werd aangeboden anders was het bij mij met volle tevredenheid een Van Nicholas, KocmoVan Tuyl of iets dergelijks geworden ik was gecharmeerd door de rijeigenschappen en het mooie uiterlijk niet door een merknaam
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Voor mij nooit een tita Van Tuyl...(Russisch titanium en daarbuiten slappe frames)
Kocmo daarentegen weer wel, gebruikt de goede legeringen en last fraai. Maar weer liever een Litespeed of Merlin dan een Passoni of Van Nicolas....
Smaken verschillen...
Kocmo daarentegen weer wel, gebruikt de goede legeringen en last fraai. Maar weer liever een Litespeed of Merlin dan een Passoni of Van Nicolas....
Smaken verschillen...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.