Rose (voorheen Red Bull)
Ik heb in het nieuwe frame dat ik nu heb na 40 km al weer haarscheurtjes ontdekt. er naartoe geweest en het probleem is bekend en als het echt erg word dan bouwen ze hem weer met een nieuw frame op en anders zou ik wachten tot de 2013 frames er zijn dus kennelijk word daarin een aanpassing gemaakt.
Het probleem is dus bekend.
Evt een XEON frame was een oplossing maar aangezien ik zeker geen mat wit of zwart frame wil viel dit af, ook de plaats vd accu voor DI2 is niet fijn want dan kan ik mn Tacx 3050 dan niet meer kan gebruiken voor onderhoud. De accu zit onder het bracket en daar steunt hij op met deze standaard.
Het probleem is dus bekend.
Evt een XEON frame was een oplossing maar aangezien ik zeker geen mat wit of zwart frame wil viel dit af, ook de plaats vd accu voor DI2 is niet fijn want dan kan ik mn Tacx 3050 dan niet meer kan gebruiken voor onderhoud. De accu zit onder het bracket en daar steunt hij op met deze standaard.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Had gisteren ontdekt dat mijn carbon pro RS bij het bracket voor de tweede keer gescheurd was. Tijdens het aanzetten in de koers een vreemde klik en later bleek dat er een volledige ring rondom het bracket aan de aandrijfzijde te zien was. Deze keer zonder dat er vooraf haarscheutjes zichtbaar waren. ( bij mijn eerste keer ging het zeer langzaam met steeds meer kleine scheurtjes, waarop ik nog een tijdje door heb gereden) Er zit een ontwerpfout in dit frame, laatst iemand gesproken die nu ook op het derde frame reed. Dus ik kan iedereen aanraden om absoluut geen Carbon pro RS aan te schaffen want dan heb je kans dat je over een half jaar weer terug bent bij Rose. Hij rijdt trouwens prima en is ook zeker stijf ( als hij niet gescheurd is ). Vandaag heb ik toch maar voor de Xeon CRS gekozen. Die ik eigenlijk ook nog eens mooier vind. Voor de rest is de garantie weer zonder problemen geregeld en hoop ik hem zo snel mogelijk weer op te halen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik had een vraagje over de spanning van de remkabels.
Zowel bij mijn oude RS Pro als ook bij mijn nieuwe Xeon RS is de spanning van de remkabels dusdanig dat ik de remslotjes (weet niet hoe die dingen heten) niet helemaal dicht kan doen. ALs ik mijn voorwiel eruit wil halen moet ik er echt wat tikken van bovenaf geven om hem door de opening van de remblokken te krijgen.
Is dit een bekend fenomeen? Is het een kwestie van alleen de kabel iets minder strak aan te trekken en vast te maken?
Alvast bedankt voor de info.
Zowel bij mijn oude RS Pro als ook bij mijn nieuwe Xeon RS is de spanning van de remkabels dusdanig dat ik de remslotjes (weet niet hoe die dingen heten) niet helemaal dicht kan doen. ALs ik mijn voorwiel eruit wil halen moet ik er echt wat tikken van bovenaf geven om hem door de opening van de remblokken te krijgen.
Is dit een bekend fenomeen? Is het een kwestie van alleen de kabel iets minder strak aan te trekken en vast te maken?
Alvast bedankt voor de info.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 aug 2012 20:04
Heb ook een Red Bull carbon SL frame dat nu barsten vertoond aan het bracket. Als het frame vernieuwd wordt weet ik niet goed welk frame ik zou nemen. Heeft er iemand ervaringen met die mat witte carbonframes (Xeon CRS) ? Zijn ze gemakkelijk te onderhouden?
Mijn fiets is twee jaar oud. Ik hoop dat ze er geen probleem over maken bij Rose.
Mijn fiets is twee jaar oud. Ik hoop dat ze er geen probleem over maken bij Rose.
Ik wil toch ook even zeggen dat de service erg goed is. Ik heb met mijn 5 jaar oude Red Bull Carbon SL scheuren in de bracket. Gisteren naar Rose gereden en het frame wordt vervangen, alles wordt netjes omgebouwd en zonder kosten. En ja 10 jaar garantie, dus moet het zo, maar vond het afhandelen van het geheel wel erg netjes, vriendelijk.
Nu maar wachten tot hij klaar is.............
Nu maar wachten tot hij klaar is.............
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 aug 2012 20:04
Niemand die ervaring heeft met een mat wit frame?
Nou over service gesproken, ik kan mijn fiets ophalen. Frame is dus vervangen, maar door een fout van mijn kant kreeg ik mijn zadelpen er niet meer uit.
Is gratis vervangen door een zadelpen van rose, was een ritchey alu pen, nu een rose carbon pen, zonder kosten.
Lagers van de bracket vervangen en een ketting, enige wat betaald moet worden is de ketting....... dus een bijna nieuwe fiets voor 24,50, ben er blij mee zeg maar.
En ja, hij was gebroken, maar als je het op deze manier oplost ben ik er toch zeer over te spreken.
Is gratis vervangen door een zadelpen van rose, was een ritchey alu pen, nu een rose carbon pen, zonder kosten.
Lagers van de bracket vervangen en een ketting, enige wat betaald moet worden is de ketting....... dus een bijna nieuwe fiets voor 24,50, ben er blij mee zeg maar.
En ja, hij was gebroken, maar als je het op deze manier oplost ben ik er toch zeer over te spreken.
Heeft iemand ervaring met gevolg schade bij Rose. Er is een spaak gebroken en tussen mijn achterderailleur en ketting gekomen. Gevolg derailleurpad krom, derailleur kapot en ook de ketting. Wiel en fiets laten bekijken bij Rose, de monteur gaf aan dat alleen de spaakbreuk onder de garantie valt en niet de gevolgschade. Komt bij mij vreemd over. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Wielen zijn nog geen twee jaar oud en nog in de garantie.
Wielen zijn nog geen twee jaar oud en nog in de garantie.