Pagina 193 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 14:22
door jsparie
lcsmt schreef:Dit topic gaat regelmatig uit de bocht, ook nu weer.

Een fietsvriend van mij heeft enkele weken geleden een ongelakt Chinees frame laten overkomen.
Kostprijs was inclusief verzenden 650 Euro.
In België echter nog eens 228 Euro invoer en douanekosten moeten betalen.

Vond hij een beetje zuur natuurlijk.
Dan heeft hij wel een heel dure ongelakte chinees uitgezocht. Dat kan echt goedkoper. Of was het iets heel spectaculairs ? Voor deze prijzen moet je jezelf afvragen of je niet net zo goed in NL of Belgie een frame bij de fietsenhandel kan kopen met garantie ter plaatse. In NL zou je denk ik alleen BTW en wat handlingkosten voor tnt/ups etc kwijt zijn. Dat scheelt ook weer natuurlijk.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 14:22
door natres
Natres heeft al een aardig CV opgebouwd in dit topic qua husselen met woorden en waarheden, dus daar kan niet wel iets bij ;)[/quote]

Je begint direct op de persoon te spelen. Ik weet dat je mij niet mag, maar moet je dit dan zo duidelijk overdreven in dit topic etaleren en van alles en nog wat erbij proberen te harken om jezelf in het gelijk te stellen?
Ik vertel mijn ervaringen over mijn opgebouwde fietsen, wat zou daar niet 'waar' aan zijn?
Verder mag je denken wat je wilt, ik zit er niet meer mee.

En wat je hier mee bedoelt: " En op de 1e opmerking vergeet je maar te antwoorden, want stel je voor dat ik je post kan achterhalen waarin je die Trek 'echt' noemt....."
Snap werkelijk niet waar dit over gaat. Ik heb alleen maar "echte" Trek Madones (5x) waar ik zeer tevereden over ben.
En dan dit: " maar dat is ook niet bepaald het genre/type fiets waar Pinarello eigenlijk voor staat......."
Waarom verkopen ze deze fiets dan, omdat ze er eigenlijk niet voor staan, of eigenlijk: Pinarello staat niet achter zijn eigen product? Onbegrijpelijke gedachtengang.

Over een ding zijn we het eens: die dure Pinarello FP Due is geen staaltje vaklmanschap, en veel te duur in vergelijk met andere merken. Gewoon een Chinees frame met Pinarello erop gespoten, waar ze 1899,- Euro voor durven vragen en nog zwaar en middelmatig rijdt ook.

Heb momenteel een Viper Verbier opgebouwd, een Chinees frame natuurlijk en rijdt tien keer beter dan de Pinarello en is tien keer goedkoper. Zie Viper topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=51232" onclick="window.open(this.href);return false; Kwaliteit hoeft niet duur te zijn. In Cyclo Sprint als zeer goed getest.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 15:19
door radje
GROM!

Waarom moet het hier nogal vaak over het aspect replica gaan.....dit is wat mij betreft een plek om elkaar te informeren en te helpen met het aspect Chinaspullen...

Replica is vooral voor de persoon die er mee pronkt kansloos....
Zelf ben ik een groot horlogefan....ik heb dus enkele prachtige zwitserse horloges...en moet ook altijd lachen als iemand een turkistaans klokkie omheeft(wat vaak nogal makkelijk te zien is).....

Ik ben op een chinees frame gaan rijden, puur omdat ik dat leuk vind....eigen opbouw en iets wat (bijna) niemand heeft.....en ik kies ook altijd de frames die nergens mee te vergelijken zijn...dus geen pinarello bobbels of Venge uiterlijkheden!
een van de redenen dat deze frames goedkoper zijn....ze hoeven geen garantieregeling te creeren...geen dure folders..geen marketing/sponsorrijders...geen distributie/resellerkanaal etc etc...en dat scheelt nogal wat in de prijs....Zijn ze beter/slechter dan andere fietsen....lekker belangrijk...ik vind ze fijn fietsen...wellicht dat afdeling elite/profrenners verschil gaat merken.....ik zeker niet ;)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 16:47
door daniel1975
natres schreef: Ik heb alleen maar "echte" Trek Madones (5x) waar ik zeer tevereden over ben..
natres schreef: Eén van mijn favoriete chinese frames is nu nog steeds mijn Trek Madone, die is stijf en comfortabel, stuurt als een scheermes en de afwerking is subliem, ook made in China. Dit terwijl ik ook duurdere carbon frames berijdt die 3 tot 4 keer zo duur en handmade gemaakt zijn buiten China..
Snap je het nu zelf nog? En zo ja, dan mag je toch op zijn minst proberen te begrijpen dat ik het spoor nu echt bijster ben.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 16:53
door natres
Ik snap het wel en daar gaat het om.
Ik ga fietsen op mijn Chinese Trek Madone 4.5, terwijl ik er notabene ook een heb staan die drie keer zo duur is.
Ik heb meerdere carbonfietsen ter beschikking, dus ik pak de fiets waar ik zin in heb.
Wat valt hier niet aan te snappen? Gaat nergens over.

Ik dacht dat het hier over fietsen en frames zou moeten gaan.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 16:56
door rbr
Tot ziens dus!

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:13
door natres
japiecarbon schreef:En wat helemaal de grap is, is dat de Chineese frame's over het algemeen harder, bokkeriger stijver zijn dan de orginele.
Omdat het carbon er veel minder doordacht is gebruikt en ook ander carbon.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de duurdere modellen meer hun geld waard zijn, maar eerder genoemde argumenten vind ik lulkoek
Mijn ervaring met de Chinese frames die ik opgebouwd heb is dat de frames juist minder bokkig zijn en vaak juist comfortabel.
Wanneer er T700 is gebruikt, waarvan de meesten zijn gemaakt, is dat in ieder geval zo.
Ik heb voor aardig wat mensen hun Chinees opgebouwd en bereden en spreek uit ervaring.
Lees ook op de Amerikaanse forums naar gebruikers die hun opgebouwde fiets comfortabel vinden, dus zeker niet bokkig.
En vaak ook minder stijf dan duurdere carbon frames.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:16
door daniel1975
natres schreef: Ik ga fietsen op mijn Chinese Trek Madone 4.5, terwijl ik er notabene ook een heb staan die drie keer zo duur is.
I
En lees nu eens je andere bericht:
natres schreef: Ik heb alleen maar "echte" Trek Madones (5x) waar ik zeer tevereden over ben..
Je spreekt jezelf keer op keer tegen. Dan is het idd logisch dat jij het als enige wel snapt.
Dat heb je in het verleden al meerdere malen bewezen, nu doe je het weer zwart op wit.
Oja, en wat ik ook erg laf vind is om nadat er mensen op je hebben gereageerd je bericht te editten. Dat is not done in een open discussie!

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:17
door pinarello
natres schreef:Ik snap het wel en daar gaat het om.
Ik ga fietsen op mijn Chinese Trek Madone 4.5, terwijl ik er notabene ook een heb staan die drie keer zo duur is.
Ik heb meerdere carbonfietsen ter beschikking, dus ik pak de fiets waar ik zin in heb.
Wat valt hier niet aan te snappen? Gaat nergens over.

Ik dacht dat het hier over fietsen en frames zou moeten gaan.
Als het dan over fietsen moet gaan: hoeveel van die fietsen heb je dan en kun je mij uitleggen als je zo enthousiast bent over die Chinese fietsen waarom je dan ook andere fietsen hebt die veel minder zouden zijn, als ik het goed begrepen tenminste, dan de Chinese?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:36
door natres
pinarello schreef:
natres schreef:Ik snap het wel en daar gaat het om.
Ik ga fietsen op mijn Chinese Trek Madone 4.5, terwijl ik er notabene ook een heb staan die drie keer zo duur is.
Ik heb meerdere carbonfietsen ter beschikking, dus ik pak de fiets waar ik zin in heb.
Wat valt hier niet aan te snappen? Gaat nergens over.

Ik dacht dat het hier over fietsen en frames zou moeten gaan.
Als het dan over fietsen moet gaan: hoeveel van die fietsen heb je dan en kun je mij uitleggen als je zo enthousiast bent over die Chinese fietsen waarom je dan ook andere fietsen hebt die veel minder zouden zijn, als ik het goed begrepen tenminste, dan de Chinese?
Nog één keer: ik heb meerdere goedkope en duurdere carbonfietsen waar ik op kan rijden.
Een bv. "goedkope" Chinese Trek Madone 4.5 rijdt gewoon prima, bijzonder goed. Mijn duurdere Trek Madones rijden ook prima en bijzonder goed maar komen niet uit China maar zijn in Waterloo, U.S.A. gemaakt. Enige verschil wat ik merk is het gewicht en de prijs. Dus het maakt mij niet uit waar ik op rijd als het maar geen bagger is.
Een prof merkt misschien meer verschillen op tussen de twee Madones maar wie van ons is een prof om die minimale verschillen op te merken?
Is dit zo moeilijk te begrijpen jongens.
Ik spreek mezelf nergens tegen, integendeel, ik bevestig telkens mijn ervaringen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:42
door pinarello
Zolang je de vraag van mij niet beantwoord wordt het lastig te begrijpen.... Maar ik tel 1 chinese trek en ik lees MadoneS verderop dus zijn wel al op 3. Is dat alles? Maar ja ik lees ook dat je 1 3x zo dure Madone hebt dus dan kom ik weer op totaal 2. Of het is een goedkope en een duurde Madone dat kan ook natuurlijk dan is het weer 3. Verwarrend allemaal. Kom je er zelf nog wel uit?
Of plaats anders eens een foto waar je hele wagenpark op staat.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:46
door natres
pinarello schreef:Zolang je de vraag van mij niet beantwoord wordt het lastig te begrijpen.... Maar ik tel 1 chinese trek en ik lees MadoneS verderop dus zijn wel al op 3. Is dat alles? Maar ja ik lees ook dat je 1 3x zo dure Madone hebt dus dan kom ik weer op totaal 2. Of het is een goedkope en een duurde Madone dat kan ook natuurlijk dan is het weer 3. Verwarrend allemaal. Kom je er zelf nog wel uit?
Of plaats anders eens een foto waar je hele wagenpark op staat.
Wil ik best eens doen maar dan vul ik hier een paar pagina's, vindt de moderator dat goed?