Dit is een ideale site. Heeft vrijwel alle framematen, ook van jouw Litening. Wel alleen de wat nieuwere bouwjaren...borgmonster schreef: ↑07 aug 2020 20:48 Weet iemand of de maten van oudere Cube fietsen nog ergens te vinden zijn? Ik had een Litening GTC uit, ik meen, 2005. Zit was heerlijk. Fijn (op het gevoel) op maat afgesteld.
Maar die fiets is weg wegens te druk met m’n bedrijf.
Nu wil ik wel eens weer beginnen, het liefst op een frame met de juiste maten of in elk geval enigszins vergelijkbaar.
Cube reageert niet op mijn e-mails dus hopelijk is er hier iemand die de geometrietabellen heeft of een linkje weet?
Cube
- borgmonster
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Mijn vrouw heeft de volgende fiets op het oog:
Cube Axial WS GTC SL 2021
![Afbeelding](595,341)
Mix Ultegra en 105, prijs lijkt me, gezien de stijgingen bij andere merken, behoorlijk netjes. (2099 bij12go)
Vraag me alleen af hoe dat met de levertijden zit bij Cube? Ze heeft een 47 nodig en ik heb de indruk dat veel merken eerst de middenmaten leveren...
Cube Axial WS GTC SL 2021
Mix Ultegra en 105, prijs lijkt me, gezien de stijgingen bij andere merken, behoorlijk netjes. (2099 bij12go)
Vraag me alleen af hoe dat met de levertijden zit bij Cube? Ze heeft een 47 nodig en ik heb de indruk dat veel merken eerst de middenmaten leveren...
-
- Forum-lid
ter info ik heb zonet op bike24 nog een cube attain race gekocht model 21 op stock
ik heb wel maat 62 maar er stonden nog enkele modellen in stock en ook andere maten
dit in tijden van heel moeilijk verkrijgbaarheid van fietsen
voor wie er iets mee is ...
ik heb wel maat 62 maar er stonden nog enkele modellen in stock en ook andere maten
dit in tijden van heel moeilijk verkrijgbaarheid van fietsen
voor wie er iets mee is ...
XS, S en XL en XXL zijn meestal nog iets makkelijker te krijgen. M'n FM kreeg een bestelde Trek mtb XXL twee maanden vroeger binnen dan aangekondigd.
Toch leuk om het hier te melden
Toch leuk om het hier te melden
Ik ben van plan om een Cube Nuroad Pro 2021 te kopen.
Vandaag even contact gehad met 12gobiking en Mantel.
Verkoper van 12g0biking zegt dat ik maat 56 moet hebben, reden dat ik dan wat minder rechtop zit en dat kan ik hebben want een gravelfiets zit al meer rechtop dan een normale racefiets.
Verkoper van Mantel zegt dat ik maat 58 moet hebben omdat ik dan wat "dieper" zit.
Mijn lengte is 1.83 en binnenbeen 86 cm.
Op de site van Mantel staat:
Maat 56: 1.77-1.82
Maar 58: 1.83-1.88
Op welke fiets zit ik nu dieper (verder voorover), het lijkt mij de 58 toch?
Maar de reach is bij beide fietsen hetzelfde, alleen de stach is bij 58 hoger (dus dan zit je weer hoger)
Bij mijn racefiets heb ik een Merida scultura 4000 maat M/L (54) en daar zit ik goed op.
Iemand die me kan helpen?
Vandaag even contact gehad met 12gobiking en Mantel.
Verkoper van 12g0biking zegt dat ik maat 56 moet hebben, reden dat ik dan wat minder rechtop zit en dat kan ik hebben want een gravelfiets zit al meer rechtop dan een normale racefiets.
Verkoper van Mantel zegt dat ik maat 58 moet hebben omdat ik dan wat "dieper" zit.
Mijn lengte is 1.83 en binnenbeen 86 cm.
Op de site van Mantel staat:
Maat 56: 1.77-1.82
Maar 58: 1.83-1.88
Op welke fiets zit ik nu dieper (verder voorover), het lijkt mij de 58 toch?
Maar de reach is bij beide fietsen hetzelfde, alleen de stach is bij 58 hoger (dus dan zit je weer hoger)
Bij mijn racefiets heb ik een Merida scultura 4000 maat M/L (54) en daar zit ik goed op.
Iemand die me kan helpen?
Laatst gewijzigd door Gerwin89 op 21 jan 2021 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt idd geen heel lange benen voor je grootte. Ik zit een beetje in hetzelfde geval.
1m78 en BBL 81.
Ik moet altijd de kleine maat kiezen als ik twijfel en wat spelen met stuurpen.
Mijn cube was een 53.
1m78 en BBL 81.
Ik moet altijd de kleine maat kiezen als ik twijfel en wat spelen met stuurpen.
Mijn cube was een 53.
Hmm oke, lastig om zonder te kunnen passen te bestellen
Bij mijn Merida: Reach 390, Stack 574
Cube Maat 56: Reach 389, Stack 588
Cube Maat 58: Reach 389, Stack 609
Als ik dit zo zie zou ik zeggen dat maat 56 goed moet zijn...
Maar waarom spreken die verkopers elkaar tegen dan?
Waar zit je het "diepste"?
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Bij mijn Merida: Reach 390, Stack 574
Cube Maat 56: Reach 389, Stack 588
Cube Maat 58: Reach 389, Stack 609
Als ik dit zo zie zou ik zeggen dat maat 56 goed moet zijn...
Maar waarom spreken die verkopers elkaar tegen dan?
Waar zit je het "diepste"?
-
- Forum-lid
Bij de 56 zit je dieper omdat je het zadel hoger gaat zetten tov de 58