Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 jul 2018 19:21

Ik zie het probleem niet, er staat nergens het bord 'verplicht' fietspad, het zou zelfs een gewoon voetpad kunnen zijn met zelfs een bushalte. Verder fietst die wielrenner met een behoorlijk tempo waar menig brommertje die dan wel op de rijbaan 'moet' rijden, het nakijken heeft. Van de andere kant komt er op de rijbaan trouwens ook nog een wielrenner tegemoet, waar had deze dan moeten fietsen?

Vlgns mij gewoon weer een filmpje om de frustratie in de media op Dumpert.nl met wielrenners op te stoken en als je de reacties leest wel in geslaagd is. :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 jul 2018 20:34

Ik heb gisteren hetzelfde meegemaakt. Een relatief rustige landweg, met daarnaast een niet-verplicht fietspad van belabberde kwaliteit. Ik kies dus voor het goede asfalt van de rijbaan. Als je dan ziet dat er van de vijf auto’s die me in tien minuten inhalen, er drie luid toeterend voorbij komen rijden :( :shock: :evil:
Wat kunnen sommige mensen toch weinig van anderen hebben.

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 jul 2018 20:37

Orlok schreef: 27 jul 2018 19:21
Ik zie het probleem niet, er staat nergens het bord 'verplicht' fietspad, het zou zelfs een gewoon voetpad kunnen zijn met zelfs een bushalte. Verder fietst die wielrenner met een behoorlijk tempo waar menig brommertje die dan wel op de rijbaan 'moet' rijden, het nakijken heeft. Van de andere kant komt er op de rijbaan trouwens ook nog een wielrenner tegemoet, waar had deze dan moeten fietsen?

Vlgns mij gewoon weer een filmpje om de frustratie in de media op Dumpert.nl met wielrenners op te stoken en als je de reacties leest wel in geslaagd is. :dislike:
Ik ben het voor 1 keer niet met je eens :) Het is een vrij smalle weg en die bus kan hem nooit inhalen op die smalle weg. Als ik goed kijk heeft hij drie keer de kans gekregen om een move naar het fietspad te maken waarna de bus er langs kan.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik op de niet daarvoor aangegeven plek aan het fietsen was. Komt met name door mijn belabberde stuurkunsten en beperkt verkeersinzicht, maar toen die vrachtwagen achter mij toeterde schrok ik me het apezuur en ging ik dwars door de berm het fietspad op. En dat was gewoon mijn eigen fout

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 jul 2018 21:01

+1 gewoon een hobby fietser met Remi syndroom, kleine moeite om even op het fietspad te gaan fietsen (dit soort renners verpest het voor anderen).

i-mac

i-mac 27 jul 2018 21:26

Orlok schreef: 27 jul 2018 19:21
Ik zie het probleem niet, er staat nergens het bord 'verplicht' fietspad, het zou zelfs een gewoon voetpad kunnen zijn met zelfs een bushalte. Verder fietst die wielrenner met een behoorlijk tempo waar menig brommertje die dan wel op de rijbaan 'moet' rijden, het nakijken heeft. Van de andere kant komt er op de rijbaan trouwens ook nog een wielrenner tegemoet, waar had deze dan moeten fietsen?

Vlgns mij gewoon weer een filmpje om de frustratie in de media op Dumpert.nl met wielrenners op te stoken en als je de reacties leest wel in geslaagd is. :dislike:
Als je het filmpje volledig bekijkt, komt er een bord in beeld die in de Belgische wetgeving als "oversteekplaats voor fietsers" staat. Dus is er rechts een verplicht fietspad.
De beelden zijn niet echt zuiver, maar zo te zien is dat naar Belgische normen een goed fietspad. Ik zie dus geen reden om deze niet te volgen. Door het niet te doen, weet je dat je om negatieve aandacht vraagt. Met alle gevolgen ... Vele sociale media kikken op dergelijke filmpjes. En de pers springt dezer dagen graag mee op de kar van de sensatie.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 27 jul 2018 21:34

Dumpert is niet "de pers"...

i-mac

i-mac 27 jul 2018 21:42

RKN schreef: 27 jul 2018 21:34 Dumpert is niet "de pers"...
Dat zeg ik niet. Ik bedoel dat de "gewone" kranten tegenwoordig graag mee doen om sensationele zaken te posten. Het verkoopt nu eenmaal ...
Om eerlijk te zijn, die dumpert site bezoek ik alleen als er hier iets passeert.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 27 jul 2018 21:49

Ah, op die fiets ;)

Die dumpert linkjes klik ik al jaren niet meer op, val volgens mij niet helemaal in de doelgroep *edit; heeft natuurlijk geen doelgroep, ligt meer aan het publiek wat eraan bijdraagt*...
(hoewel ik geenstijl altijd wel waarderen kon, maar daar ben ik een jaar of wat terug ook afgehaakt)

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 28 jul 2018 16:43


jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 28 jul 2018 16:47

Magic666 schreef: 28 jul 2018 16:43 en de volgende:

https://www.dumpert.nl/mediabase/748381 ... toweg.html
Niet handig van de wielrenners. De automobilist heeft schijnbaar iets te compenseren door zich zo te gedragen. De reacties van de gemiddelde reageurder zijn zo mogelijk nog triester. Onderontwikkeld volk.

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 28 jul 2018 16:53

Tja, Dumpert hè...

Maar onbegrijpelijke aktie van die 2 fietsers....

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 28 jul 2018 18:40

Is het daadwerkelijk zo'n onbegrijpelijke actie? Met de kennis die wij hebben wel ja. Maar hoe zag het fietspad er uit 10 meter voordat het filmpje begon? Is er sprake van een verplicht fietspad (waarschijnlijk wel, want het LIJKT een 80km weg, maar we weten het niet).

Ogenschijnlijk zijn het inderdaad idioten en lijkt het ook niet heel handig voor hun eigen veiligheid. Maar met halve informatie, vind ik het altijd een beetje riskant om daadwerkelijk een mening te hebben. Helaas heeft de rest van het dumpert volk dat wel.

Plaats reactie