Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 30 sep 2010 13:31

Eigenlijk kun je dus beter na een grote ronde een paar maanden wachten op de échte uitslag ;)

eelcoz

eelcoz 30 sep 2010 13:31

Ik zou me wel eens willen laten testen op de aanwezigheid van allerlei dopingproducten. Ben erg benieuwd welke dingen er allemaal gevonden zouden worden (eventueel in minimale concentraties).

Mochten deze 2 zaken overigens bewezen worden, dan nog vind ik het misselijkmakend (zoals ook hierboven al gesteld) dat ze weer precies tijdens een groot evenement (WK) in de publiciteit komen. Dat gebeurt werkelijk iedere keer en is absoluut geen toeval meer.

@ngelo
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:22

@ngelo 30 sep 2010 13:34

BMiller,

Klopt!
Je hebt toch zitten genieten die geleverd zijn.
Ik moet ook telkens aan degene denken die 2e is geworden. Die heeft alle huldigingen en roem aan zijn neus voorbij zien gaan en krijgt achteraf te horen dat hij alsnog gewonnen heeft.
Zouden ze daarom uit voorzorg het NL-elftal gehuldigd hebben met hun 2e plaats op het WK?
Denk dat de straffen te mild zijn.
2 jaar, wat is dat nou. Kijk eens naar de Poolse wielerbond die de twee veldrijderbroertjes Szczepaniak die afgelopen WK 1 en 2 werden in Tabor voor ik geloof wel 7 jaar schorsten! Korte metten!
Al ben ik voor een schorsing voor het leven. Dan denk je volgens mij wel na of je wel of niet gebruikt.
@ngelo

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 30 sep 2010 13:47

@@ngelo: in de middeleeuwen hakte men handen af in geval van diefstal. Toch werd er toen veel gestolen. In de USA zijn de criminaliteitscijfers in staten die de doodstraf kennen niet lager dan in de staten waar deze is afgeschaft. Moraal van het verhaal: zwaarder straffen helpt niet.

Verder is de tourwinnaar ook in 1904 doorgeschoven. De winnaar had stukken per trein afgelegd.

phil
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mei 2004 13:15
Locatie: Amsterdam

phil 30 sep 2010 13:55

Volgende klant....

Mosquera positief

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 30 sep 2010 13:55

eelcoz schreef:dan nog vind ik het misselijkmakend (zoals ook hierboven al gesteld) dat ze weer precies tijdens een groot evenement (WK) in de publiciteit komen. Dat gebeurt werkelijk iedere keer en is absoluut geen toeval meer.


het is zeker geen toeval dat de doping-berichten naar buiten komen rond grote evenementen. Dan is er namelijk meer ophef over en heeft het een grotere inpakt. De reden hiervoor is dat er veel mensen voor hun inkomen afhankelijk zijn van doping-bestrijding. Elke keer als er veel aandacht voor is kunnen de doping-jagers weer roepen; kijk dan, we moeten nog veel meer controleren. En hoe meer er gecontroleerd wordt hoe meer renners er gepakt worden op concentraties zoals AC.

Ik geloof niet dat bij zo'n concentratie sprake is van (bewust) doping-gebruik. Ook het middel is nou niet direct de eerste keus wil je beter presteren, dan zijn er namelijk wel middelen die makkelijker te maskeren zijn, meer effect hebben, en waar een minimale waarde voor staat voordat het aangemerkt wordt als doping. Zoals ik eerder al zei; hoe klein de concentratie ook is bij clenbuterol; het wordt direct aangemerkt als doping.
EPO valt redelijk gemakkelijk te maskeren als je de verhalen hoort, daarnaast zou je het behoorlijk makkelijk kunnen sturen zodat je constant binnen de marges valt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2010 13:58

@ngelo schreef:BMiller,

Klopt!
Je hebt toch zitten genieten die geleverd zijn.
Ik moet ook telkens aan degene denken die 2e is geworden. Die heeft alle huldigingen en roem aan zijn neus voorbij zien gaan en krijgt achteraf te horen dat hij alsnog gewonnen heeft.
Zouden ze daarom uit voorzorg het NL-elftal gehuldigd hebben met hun 2e plaats op het WK?
Denk dat de straffen te mild zijn.
2 jaar, wat is dat nou. Kijk eens naar de Poolse wielerbond die de twee veldrijderbroertjes Szczepaniak die afgelopen WK 1 en 2 werden in Tabor voor ik geloof wel 7 jaar schorsten! Korte metten!
Al ben ik voor een schorsing voor het leven. Dan denk je volgens mij wel na of je wel of niet gebruikt.

Je bent voor schorsing voor het leven? Ook voor iemand die een hoeveelheid hormonen in zijn lichaam heeft die misschien de hoeveelheid nog niet overtreft die in een biefstuk zit?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

@ngelo
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:22

@ngelo 30 sep 2010 13:59

Corniel
Volgens mij leggen ze de laatste jaren ook een stuk af per trein ;-)
Nee, alle gekheid op een stokje.

Zwaarder straffen helpt niet? Dus dan maar vrijgeven?
Denk niet dat dat de manier is.

En wat betreft criminelen die de doodstraf verdienen. Meeste van hen denken tijdens hun daden ongrijpbaar te zijn of kikken op de bekendheid die ze achteraf krijgen.
Ik denk dat dopinggebruikers bewust weten wat ze doen en niet zo blij zijn met de naam die ze hebben na gepakt te zijn.
@ngelo

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 sep 2010 14:00

@ngelo schreef:BMiller,

Klopt!
Je hebt toch zitten genieten die geleverd zijn.
Ik moet ook telkens aan degene denken die 2e is geworden. Die heeft alle huldigingen en roem aan zijn neus voorbij zien gaan en krijgt achteraf te horen dat hij alsnog gewonnen heeft.
Zouden ze daarom uit voorzorg het NL-elftal gehuldigd hebben met hun 2e plaats op het WK?
Denk dat de straffen te mild zijn.
2 jaar, wat is dat nou. Kijk eens naar de Poolse wielerbond die de twee veldrijderbroertjes Szczepaniak die afgelopen WK 1 en 2 werden in Tabor voor ik geloof wel 7 jaar schorsten! Korte metten!
Al ben ik voor een schorsing voor het leven. Dan denk je volgens mij wel na of je wel of niet gebruikt.

En bij de eerste de beste spelfout in een reactie of een andere domme opmerking, krijg je direct een forum-ban voor het leven.

Wat een onzin, zeg!
Live fast; die young. mijn blog

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2010 14:02

hup, wat ik al vreesde tijdens de vuelta: mosquera is ook betrapt!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 30 sep 2010 14:09

Kan iemand me uitleggen waar de factor 400 vandaan komt waar iedereen over praat? Als er een concentratie van 0,05 nanogram is gevonden en de drempel ligt op 2 nanagram (maar men moet altijd melden als men iets aantreft), dan is dat toch een factor 40 of maak ik ergens een fout??

Neemt iedereen dan maar klakkeloos alle berichten over en dan maakt 1 iemand een typefout en dan staat het wereldwijd in alle artikelen?

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 30 sep 2010 14:12

@ngelo schreef:BMiller,

Ik moet ook telkens aan degene denken die 2e is geworden. Die heeft alle huldigingen en roem aan zijn neus voorbij zien gaan en krijgt achteraf te horen dat hij alsnog gewonnen heeft.
.


Die is in dit geval al wel gaan pintelieren in Spanje, had hij dit geweten was hij misschien nog langer aan den toog blijven hangen. lol

Plaats reactie