Kocmo is toch ook Russisch titanium?mikethebike schreef:Voor mij nooit een tita Van Tuyl...(Russisch titanium en daarbuiten slappe frames)
Kocmo daarentegen weer wel, gebruikt de goede legeringen en last fraai. Maar weer liever een Litespeed of Merlin dan een Passoni of Van Nicolas....
Smaken verschillen...
Titanium fietsen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Kocmo is inderdaad russich en is ook als dertien in een dozijn frame begonnen.
en wat betreft de Astraeus, niets te nadele van dit frame maar de prijs brengt hem op het levell van de daarna genoemde "dure" merken zonder dat de extreem hoge kwaliteit wordt gehaald (je koopt dit frame voornamelijk voor de goed VN service maar er is voor een vergelijkbaar bedrag zat ander moois te krijgen)
en wat betreft de Astraeus, niets te nadele van dit frame maar de prijs brengt hem op het levell van de daarna genoemde "dure" merken zonder dat de extreem hoge kwaliteit wordt gehaald (je koopt dit frame voornamelijk voor de goed VN service maar er is voor een vergelijkbaar bedrag zat ander moois te krijgen)
Kocmo wordt inderdaad in Rusland geproduceerd (naar ik me heb laten wijs maken: evenals destijds de Colnago CT1), maar wordt ontworpen in Duitsland. Het is dan ook niet simpelweg "straight ti tubing". In een Tour-test van een paar jaar terug kwam de Kocmo er supergoed vanaf. Voor wat het waard is: de geteste complete fiets zat dik onder de 7 kg. Een van mijn fietsmaten heeft er daarna een gekocht en is er heel tevreden over. Kocmo is nmm value for money. Zie ook de website. Wellicht moeilijk in de Benelux verkrijgbaar.
Nou ja voor de prijs van een Astraeus koop je hooguit een middenklasser van de "dure" merken met de "gewone" ronde buizen waar je volgens een eerdere post helemaal klaar mee bent. Volgens mij wordt het nu weer beter, maar bijvoorbeeld de Merlins van een paar jaar geleden haalden toch ook het lasniveau niet meer van voor de overname door litespeed. De genoemde extreem hoge kwaliteit is naar mijn idee echt niet zo heel extreem veel hoger dan die van een Astraeus. Net als met carbon weten ze in China inmiddels ook echt wel hoe ze een goed titanium frame moeten maken.sharkman113 schreef:Kocmo is inderdaad russich en is ook als dertien in een dozijn frame begonnen.
en wat betreft de Astraeus, niets te nadele van dit frame maar de prijs brengt hem op het levell van de daarna genoemde "dure" merken zonder dat de extreem hoge kwaliteit wordt gehaald (je koopt dit frame voornamelijk voor de goed VN service maar er is voor een vergelijkbaar bedrag zat ander moois te krijgen)
Hoewel ik zelf bij een vergelijkbare prijs toch ook naar een Amerikaan zou neigen geef ik eerlijk toe....... Maar dat is meer gevoelsmatig.
Laatst gewijzigd door jsparie op 19 okt 2011 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb je idd wel een punt maar om nou te zeggen dat die een extreem hoge kwaliteit bereikt ten opzicht van bijvoorbeeld een Astraeus vind ik toch echt overdreven. De laatste is ook nog eens behoorlijk arbeitsintensief gepolijst. Moet je van houden, van mij hoeft het niet, maar verklaart ook wel weer een deel van het prijsverschil.
Wat is nou de bepalende factor voor de kwaliteit van een titanium frame? De meeste fabrikanten gebruiken allemaal 3Al/2.5V en 6Al/4V titanium legeringen en zijn de buizen single of double butted, dit geld voor zowel Russisch, Chinees als Amerikaans titanium. Kun je deze buizen allemaal dezelfde kwaliteit toedichten of zijn er toch verschillen? Litespeed heeft het er bijvoorbeeld over dat ze enkel met Aerospace gecertificeerd titanium werken, marketing?
Daarnaast wordt kwaliteit m.i. ook bepaald door het afwerkingsnivo, dan heb ik het over de kwaliteit van de lassen, de aandacht voor details zoals het klavertje van Lynskey en de uiteindelijke finish zoals brushed of polished.
Ik ben er van overtuigd dat er overal in de wereld vakmensen zijn die een kwalitatief goed frame kunnen afleveren. Voor de eindgebruiker is het echter maar lastig te beoordelen of de prijs het waard is en wordt het een gevoelskwestie.
Ik had mijn keuze al gemaakt, het zou een van Nicholas Astraeus worden. Op een gegeven moment werd ik op een Lynskey Helix gewezen, het prijsverschil was nauwelijks meer dan €100. Ik heb mij toen meer verdiept in beide merken en behalve dat ik de Helix mooier vond, heb ik mijn keuze mede laten afhangen van het feit dat het een Amerikaan is.
Overigens ben ik ook een aantal jaar een tevreden eigenaar geweest van een Russische van Tuyl 980.
![Afbeelding](https://lh5.googleusercontent.com/-yZ4THoamUfg/Tg9l9zcGSHI/AAAAAAAAA2Q/EfkqoQQrv48/s640/img_0210.jpg)
Daarnaast wordt kwaliteit m.i. ook bepaald door het afwerkingsnivo, dan heb ik het over de kwaliteit van de lassen, de aandacht voor details zoals het klavertje van Lynskey en de uiteindelijke finish zoals brushed of polished.
Ik ben er van overtuigd dat er overal in de wereld vakmensen zijn die een kwalitatief goed frame kunnen afleveren. Voor de eindgebruiker is het echter maar lastig te beoordelen of de prijs het waard is en wordt het een gevoelskwestie.
Ik had mijn keuze al gemaakt, het zou een van Nicholas Astraeus worden. Op een gegeven moment werd ik op een Lynskey Helix gewezen, het prijsverschil was nauwelijks meer dan €100. Ik heb mij toen meer verdiept in beide merken en behalve dat ik de Helix mooier vond, heb ik mijn keuze mede laten afhangen van het feit dat het een Amerikaan is.
Overigens ben ik ook een aantal jaar een tevreden eigenaar geweest van een Russische van Tuyl 980.
![Afbeelding](https://lh5.googleusercontent.com/-yZ4THoamUfg/Tg9l9zcGSHI/AAAAAAAAA2Q/EfkqoQQrv48/s640/img_0210.jpg)
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Aerospace titanium is geen marketing maar realiteit. Bij aerospace titanium wordt iedere buis geröntgend. Hierdoor is er en 100% garantie op kwaliteit van de buis. Goedkopere buizen worden alleen maar steekproefgewijs gecontroleerd.
Voor de racefiets is het röntgen geen must. Meer een soort extra garantie en exclusiviteit..
Aerospace gecontroleeerde titanium buizen zijn zo wie zo 15% duurder dan de niet aerospace gecertificeerde. Daarnaast heeft het alleen zin hoge kwaliteit titanium buizen te certificeren. Bij certificeren van kwalitatief mindere buizen kan het percentage kosten voor het rontgen misschien wel 20-tot 30% bedragen.
De standaard titanium fietsen worden van realtief goedkoop titanium gemaakt. Hierbij is niet zozeer de legering die de prijs bepaald, maar meer het productieproces en de kwaliteitscontrole (en natuurlijk waar in de wereld de buizen worden gemaakt).
Voor de racefiets is het röntgen geen must. Meer een soort extra garantie en exclusiviteit..
Aerospace gecontroleeerde titanium buizen zijn zo wie zo 15% duurder dan de niet aerospace gecertificeerde. Daarnaast heeft het alleen zin hoge kwaliteit titanium buizen te certificeren. Bij certificeren van kwalitatief mindere buizen kan het percentage kosten voor het rontgen misschien wel 20-tot 30% bedragen.
De standaard titanium fietsen worden van realtief goedkoop titanium gemaakt. Hierbij is niet zozeer de legering die de prijs bepaald, maar meer het productieproces en de kwaliteitscontrole (en natuurlijk waar in de wereld de buizen worden gemaakt).
apexrider schreef:Wat is nou de bepalende factor voor de kwaliteit van een titanium frame? De meeste fabrikanten gebruiken allemaal 3Al/2.5V en 6Al/4V titanium legeringen en zijn de buizen single of double butted, dit geld voor zowel Russisch, Chinees als Amerikaans titanium. Kun je deze buizen allemaal dezelfde kwaliteit toedichten of zijn er toch verschillen? Litespeed heeft het er bijvoorbeeld over dat ze enkel met Aerospace gecertificeerd titanium werken, marketing?
Daarnaast wordt kwaliteit m.i. ook bepaald door het afwerkingsnivo, dan heb ik het over de kwaliteit van de lassen, de aandacht voor details zoals het klavertje van Lynskey en de uiteindelijke finish zoals brushed of polished.
Ik ben er van overtuigd dat er overal in de wereld vakmensen zijn die een kwalitatief goed frame kunnen afleveren. Voor de eindgebruiker is het echter maar lastig te beoordelen of de prijs het waard is en wordt het een gevoelskwestie.
Ik had mijn keuze al gemaakt, het zou een van Nicholas Astraeus worden. Op een gegeven moment werd ik op een Lynskey Helix gewezen, het prijsverschil was nauwelijks meer dan €100. Ik heb mij toen meer verdiept in beide merken en behalve dat ik de Helix mooier vond, heb ik mijn keuze mede laten afhangen van het feit dat het een Amerikaan is.
Overigens ben ik ook een aantal jaar een tevreden eigenaar geweest van een Russische van Tuyl 980.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Nooit geweten (nooit bij stilgestaan eigenlijk) maar buitengewoon interessant om te wetenmarchisiocorsa schreef:Aerospace titanium is geen marketing maar realiteit. Bij aerospace titanium wordt iedere buis geröntgend. Hierdoor is er en 100% garantie op kwaliteit van de buis. Goedkopere buizen worden alleen maar steekproefgewijs gecontroleerd.
Voor de racefiets is het röntgen geen must. Meer een soort extra garantie en exclusiviteit..
Aerospace gecontroleeerde titanium buizen zijn zo wie zo 15% duurder dan de niet aerospace gecertificeerde. Daarnaast heeft het alleen zin hoge kwaliteit titanium buizen te certificeren. Bij certificeren van kwalitatief mindere buizen kan het percentage kosten voor het rontgen misschien wel 20-tot 30% bedragen.
De standaard titanium fietsen worden van realtief goedkoop titanium gemaakt. Hierbij is niet zozeer de legering die de prijs bepaald, maar meer het productieproces en de kwaliteitscontrole (en natuurlijk waar in de wereld de buizen worden gemaakt).
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof