Pagina 194 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:47
door pinarello
Hoezo? Heb je zoveel fietsen dat ze niet op 1 foto kunnen?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 17:52
door MartijnVisser
idd alle fietsen van jou maar eens even op 1 foto!
maar je hebt er zoveel dus vooruit het mag op 2 ;)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 18:32
door natres
pinarello schreef:Hoezo? Heb je zoveel fietsen dat ze niet op 1 foto kunnen?
Zonder te willen opscheppen: ja.
Ik heb in de loop der jaren aardig wat fietsjes aangeschaft opgebouwd en bereden.
Ben nu 55 jaar en heb denk ik minimaal 30 fietsen bijelkaar gekocht en deels weer verkocht natuurlijk.
Vanwaar het wantrouwen om dit met foto's te moeten "bewijzen", Het lijkt wel een rechtbank hier. Ook nog mijn identiteitsbewijs erbij zeker?
Hoe wil jij zelf behandeld willen worden?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 18:44
door pinarello
natres schreef:
pinarello schreef:Hoezo? Heb je zoveel fietsen dat ze niet op 1 foto kunnen?
Zonder te willen opscheppen: ja.
Ik heb in de loop der jaren aardig wat fietsjes aangeschaft en bereden.
Ben nu 55 jaar en heb denk ik minimaal 30 fietsen bijelkaar gekocht en deels weer verkocht natuurlijk.
Vanwaar het wantrouwen om dit met foto's te moeten "bewijzen", Het lijkt wel een rechtbank hier. Ook nog mijn identiteitsbewijs erbij zeker?
Hoe wil jij zelf behandeld worden?
Ik heb er geen problemen mijn fietsen op 1 foto te zetten.......o ja het zijn er 4 ;)

Geen wantrouwen hoor het is me wel duidelijk :lol:

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 18:52
door natres
pinarello schreef:
natres schreef:
pinarello schreef:Hoezo? Heb je zoveel fietsen dat ze niet op 1 foto kunnen?
Zonder te willen opscheppen: ja.
Ik heb in de loop der jaren aardig wat fietsjes aangeschaft en bereden.
Ben nu 55 jaar en heb denk ik minimaal 30 fietsen bijelkaar gekocht en deels weer verkocht natuurlijk.
Vanwaar het wantrouwen om dit met foto's te moeten "bewijzen", Het lijkt wel een rechtbank hier. Ook nog mijn identiteitsbewijs erbij zeker?
Hoe wil jij zelf behandeld worden?
Ik heb er geen problemen mijn fietsen op 1 foto te zetten.......o ja het zijn er 4 ;)

Geen wantrouwen hoor het is me wel duidelijk :lol:
Oké, is goed hoor.

@Daniël: het lijkt er weer sterk op dat je er alleen op uit bent om mij in diskrediet te brengen.
Jij kunt niet op een normale manier op mijn bijdragen reageren,maar als een stier op een rode lap.
Heb je dat zelf niet in de gaten?
Reageer nou eens met positieve reacties/ervaringen over jouw Chinese frames die je hebt opgebouwd en bereden, daar is dit topic voor en niet om mij in een kwaad daglicht te stellen want dat doe je.
Maakt mij verder niet uit, maar het ligt er zo dik bovenop.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 19:07
door elefantino
@natres: Volgens mij doelt Daniel op het feit dat je in een bepaalde post spreekt over een Chinese Trek Madone en even later zegt dat je alleen maar echte Trek Madones hebt staan. Volgens Daniel is een Chinese Trek Madone geen echte Madone, en daarom begrijpt hij je posts niet. Dat is volgens mij waar de verwarring ontstaat.

Overigens heb ik geen idee waar die dingen allemaal gemaakt worden en wat uberhaupt de definitie van "echt" en "nep" is in deze discussie, dus verder bemoei ik me er liever niet mee.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 19:12
door natres
elefantino schreef:@natres: Volgens mij doelt Daniel op het feit dat je in een bepaalde post spreekt over een Chinese Trek Madone en even later zegt dat je alleen maar echte Trek Madones hebt staan. Volgens Daniel is een Chinese Trek Madone geen echte Madone, en daarom begrijpt hij je posts niet. Dat is volgens mij waar de verwarring ontstaat.

Overigens heb ik geen idee waar die dingen allemaal gemaakt worden en wat uberhaupt de definitie van "echt" en "nep" is in deze discussie, dus verder bemoei ik me er liever niet mee.
Dank voor je reactie elefantino.
Misschien heb je gelijk maar dat is mijn probleem niet als hij iets niet begrijpt.
Maar alle originele Pinarello's komen ook uit China, om even wat aan te geven, dan zijn dat dus ook geen echte? :P
Waar ik mij aan stoor is zijn houding naar mij toe, koste wat het kost mij in een kwaad daglicht willen zetten terwijl ik gewoon een normale bijdrage lever aan dit topic. Het is zo voorspelbaar.
Dat is pas "not-done".
Ik blijf mijn ervaringen gewoon posten hoor, ondanks dat "gezeik". :D

Re: Viper topic

Geplaatst: 11 okt 2012 20:06
door natres
Inmiddels al meerdere lange ritten mee gemaakt.
Lekker licht fietsje, ondanks de huis-tuin en keuken afmontage.
Zonder pedalen dik onder de acht kilo.
Frame kostte €499,- afgeprijsd.
Is, zoals in de testen ook wordt gezegd, stijf waar hij stijf moet zijn en comfortabel waar dat nodig is.
Prima voorvork: behoorlijk stijf maar bovenal comfortabel, heerlijk gevoel.
Klimmen zonder flex, echt goed.
Voor deze prijs eigenlijk een topframepje, verdient een betere afmontage, komt nog wel.
Voor zover ik weet zijn er geen dealers in Nederland.
Ik heb het frame in Frankrijk gekocht waar het merk wel enige bekendheid geniet.
Wie weet ga ik de Viper Galibier ook nog aanschaffen, deze heeft interne bekabeling.
Alhoewel Viper de Verbier als hun topmodel in de markt zet.
Ben dus zeer te spreken over dit frame, jammer genoeg onbekend (maakt onbemind?)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 20:18
door wolly68
natres schreef:
japiecarbon schreef:En wat helemaal de grap is, is dat de Chineese frame's over het algemeen harder, bokkeriger stijver zijn dan de orginele.
Omdat het carbon er veel minder doordacht is gebruikt en ook ander carbon.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de duurdere modellen meer hun geld waard zijn, maar eerder genoemde argumenten vind ik lulkoek
Mijn ervaring met de Chinese frames die ik opgebouwd heb is dat de frames juist minder bokkig zijn en vaak juist comfortabel.
Wanneer er T700 is gebruikt, waarvan de meesten zijn gemaakt, is dat in ieder geval zo.
Ik heb voor aardig wat mensen hun Chinees opgebouwd en bereden en spreek uit ervaring.
Lees ook op de Amerikaanse forums naar gebruikers die hun opgebouwde fiets comfortabel vinden, dus zeker niet bokkig.
En vaak ook minder stijf dan duurdere carbon frames.
Helemaal mee eens. Zoek de eigenschappen maar eens op van T700, dan zal je zien dat het juist meer rekt bij dezelfde belasting, dan de duurdere soorten. Het breekt wel later. Om toch een stijf frame te maken moeten ze daarom meer materiaal gebruiken, wat dan wel een zwaarder frame oplevert. Het zou me daarom niet verbazen als een chinarello minder snel breekt dan een echte.
Mijn frame voelt niet bokkig aan. Ik kom van een alu bulls, en dan is de chinarello toch heel wat comfortabeler.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 20:38
door amclassic-fan
Net alsof ze een heel frame van 1 en hetzelfde type carbon maken. Je kan geen buizen volledig van HM carbon maken, laat staan de sterk gekromde delen.

Re: Viper topic

Geplaatst: 11 okt 2012 21:51
door natres
De Viper Galibier staat nu ook op mijn verlanglijstje.
Interne bekabeling.
Kijken of dit frame ook ergens te koop is op een Franse site.
In België meestal alleen als complete fiets verkrijgbaar.
Ik bouw hem liever zelf op.

http://i148.photobucket.com/albums/s22/ ... 9175_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 11 okt 2012 22:51
door RacingRalph
daniel1975 schreef:En waarom zou je het willen? Valt in de categorie nep-horloges, GTI-badges op een Golfje SDI, North FaKe jacks, etc.

Afgelopen jaar tijdens LiMo komt er een vent naast ons rijden.
- zijn dat echte Pina's?
- 'ja'
- hahaha, de mijne niet, veel goedkoper en je ziet het niet
- 'wel hoor, want een dogma heeft nooit een ronde zadelpen en geen meegespoten logo op de balhoofdbuis'
-*kijkt enigzins sip*- en toch heb je teveel betaald
-' best sneu, de blits willen maken met een neppert. Veel plezier ermee"
Daniel, volgens mij heb je last van tunnelvisie of heb je oogkleppen op. Ja, in de middelbare schooltijd waren merkjes e.d. erg belangrijk voor imago en zeker om bij groepjes te horen toch? Je bent nogal goed in het categoriseren van mensen en dat soort dingen meer (toegegeven dat zijn nederlanders toch wel). Ik ben het eens met je reactie dat mensen die bewust namaak kopen er niet bij puristen die wel bij originaliteit zweren moeten zieken dat ze voor veel minder een op uiterlijk gelijk frame hebben gekocht. Een logische beredenering blijft dan ook natuurlijk dat je voor het ene minder en voor het ander meer betaald hebt, je koopt immers meer dan een frame op dat moment, je koopt ook een merk.

Wie denkt dat carbonnen frame's op grote schaal in europa worden gemaakt heeft denk ik niet echt kennis van zaken, we kunnen slechts kijken naar de chinese markt waar het productieproces van o.a. carbon frames op zijn zachtst gezegd voor een klein bedrag wordt gerealiseerd. Ik denk dat de grote spelers in fietsland hier ook zeker hun frame's laten produceren, wie denkt van niet mag met hard bewijs komen.

Buiten het feit of iets wel of niet "origineel" is, als men daar al van kan spreken wanneer het uit diens zelfde fabriek komt, vindt ik originaliteit ook prima passen bij de manier waarop iemand zijn "fiets" opbouwt. Mij maakt het helemaal niets uit of iemand nu een namaak venge, dogma, cervelo en ga het rijtje maar af heeft. Sommige creaties zijn wonderschoon, ik vindt zoiets dan gewoon mooi en doe geen afvraging of het frame nu wel of niet origineel is. De gebruiker mag er zeker voor uitkomen of het wel of niet origineel is, nogmaals mij maakt het niets uit en ik zal de creatie zelf beoordelen. Belangrijkste blijft: laat de persoon in kwestie plezier hebben met de aankoop en het gebruik van zijn fiets. Daarna categoriseer je er maar op los voor jezelf, maar dat is slechts iets waar jij kennelijk erg mee bezig bent. Jij bent purist en geniet van een echt merkframe, dat kan maar ik denk dat daar een geheel ander topic voor is of hierbij gemaakt moet worden. De ervaringen over de fietsframes en onderdelen van chinese afkomst (wellicht had er in de topictitel moeten staan of het hier ging om gerepliceerde frame's of originele) dienen hier nu juist wel besproken te worden. Doe dat dan ook svp waarvoor dank.