Al geprobeerd magneetje eraf geen tik.nijkie schreef:Even het magneetje verwijderen,Wiel draaien hoor je nog iets tikken,Mss ventiel tegen de velgDanny1808 schreef:Sensor tikt elke keer als het magneetje van de spaak langskomt. Hij komt er niet tegen en het is ook geen harde tik. Meer mensen die dit ondervinden
.
Garmin Edge 800
Dus opgelost?Danny1808 schreef:Al geprobeerd magneetje eraf geen tik.nijkie schreef:Even het magneetje verwijderen,Wiel draaien hoor je nog iets tikken,Mss ventiel tegen de velgDanny1808 schreef:Sensor tikt elke keer als het magneetje van de spaak langskomt. Hij komt er niet tegen en het is ook geen harde tik. Meer mensen die dit ondervinden
.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- vrderuiter
- Forum-lid
Wat dus betekent dat (als je dat hoort) dat je fiets zelf te weinig lawaai maakt...mackersv2.0 schreef:De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Thanxs weer iets geleerd.(ik zelf heb een cranckmagneet en hoor geen tik)mackersv2.0 schreef:De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- oldandslow
- Forum-lid
Goedkope cadans- snelheids sensor bij Decathlon, ook Ant+.
Heeft hier al iemand ervaring mee?
http://www.decathlon.nl/snelheid-trapfr ... 81211.html
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Hoe gaat de 800 er mee om als je een route inlaadt met navigatie, die volgt tot op een bepaald punt, en dan heel ff een andere straat kiest om vervolgens weer op de route te belanden? (Herberekenen staat af)
Als je dan terug op je route komt, zal ie je verder navigeren zonder je terug te willen sturen of iets dergelijks?
Als je dan terug op je route komt, zal ie je verder navigeren zonder je terug te willen sturen of iets dergelijks?
Dat hangt ervan af of je een route hebt gemaakt of een course. En of je aanwijzingen aan hebt staan of uit. En geloof het of niet: er is ook nog een geluksfactor
Ook hier is een course zonder aanwijzingen weer "idiot proof": je kunt afwijken tot je een ons weegt, kom je weer op je lijntje, volg je dat lijntje gewoon weer.
Hierbij de link naar de meest recente FAQ
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=77482#p77482
Ook hier is een course zonder aanwijzingen weer "idiot proof": je kunt afwijken tot je een ons weegt, kom je weer op je lijntje, volg je dat lijntje gewoon weer.
Hierbij de link naar de meest recente FAQ
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=77482#p77482
Heb gisteren mijn vraag van hierboven uitgetest. Andere straat gevolgd dan dat hij me zei. Herberekenen stond af dus dat irritant gedoe (imo) gebeurde al niet. Hij ging me ook niet terug navigeren naar het punt waar ik af de route ging. Een straat verder terug op de route gekomen, alleen had ik dus een stuk overgeslagen. Hij deed niet moeilijk, zei "koers gevonden" en hij pakte het navigeren terug op vanaf het punt waar ik er terug ben opgekomen.
Ik mag toch hopen dat het niet zo werkt, maar gewoon op basis van een fluxverandering door het langskomen van de magneet. Geen bewegende delen dus minder kwetsbaar.mackersv2.0 schreef:
De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
I find your lack of faith disturbing
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar? Iemand?oldandslow schreef:Goedkope cadans- snelheids sensor bij Decathlon, ook Ant+.
Ik alleen een foute hartslagregistratie, boven 200bpm, als mijn harstslagband droog is. Even de contactvlakken natmaken voordat je band omdoet helpt.
En af en toe een nieuwe batterij....
En af en toe een nieuwe batterij....
I find your lack of faith disturbing
- jester7749
- Forum-lid
Heb geen ervaring met Garmin, maar het tikken wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een "reed-schakelaar", dat sluit als het magneetje langs komtwibbel2 schreef:Ik mag toch hopen dat het niet zo werkt, maar gewoon op basis van een fluxverandering door het langskomen van de magneet. Geen bewegende delen dus minder kwetsbaar.mackersv2.0 schreef:
De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.