Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 23 okt 2013 21:45

nijkie schreef:
Danny1808 schreef:Sensor tikt elke keer als het magneetje van de spaak langskomt. Hij komt er niet tegen en het is ook geen harde tik. Meer mensen die dit ondervinden
Even het magneetje verwijderen,Wiel draaien hoor je nog iets tikken,Mss ventiel tegen de velg
.
Al geprobeerd magneetje eraf geen tik.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 okt 2013 07:39

Danny1808 schreef:
nijkie schreef:
Danny1808 schreef:Sensor tikt elke keer als het magneetje van de spaak langskomt. Hij komt er niet tegen en het is ook geen harde tik. Meer mensen die dit ondervinden
Even het magneetje verwijderen,Wiel draaien hoor je nog iets tikken,Mss ventiel tegen de velg
.
Al geprobeerd magneetje eraf geen tik.
Dus opgelost?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 24 okt 2013 10:31

mackersv2.0 schreef:De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Wat dus betekent dat (als je dat hoort) dat je fiets zelf te weinig lawaai maakt... ;)
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 okt 2013 12:43

mackersv2.0 schreef:De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Thanxs weer iets geleerd.(ik zelf heb een cranckmagneet en hoor geen tik)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 25 okt 2013 13:11

Goedkope cadans- snelheids sensor bij Decathlon, ook Ant+.
Heeft hier al iemand ervaring mee?
http://www.decathlon.nl/snelheid-trapfr ... 81211.html
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 26 okt 2013 00:03

Hoe gaat de 800 er mee om als je een route inlaadt met navigatie, die volgt tot op een bepaald punt, en dan heel ff een andere straat kiest om vervolgens weer op de route te belanden? (Herberekenen staat af)
Als je dan terug op je route komt, zal ie je verder navigeren zonder je terug te willen sturen of iets dergelijks?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2013 07:40

Dat hangt ervan af of je een route hebt gemaakt of een course. En of je aanwijzingen aan hebt staan of uit. En geloof het of niet: er is ook nog een geluksfactor :lol:

Ook hier is een course zonder aanwijzingen weer "idiot proof": je kunt afwijken tot je een ons weegt, kom je weer op je lijntje, volg je dat lijntje gewoon weer.

Hierbij de link naar de meest recente FAQ

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=77482#p77482

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 27 okt 2013 09:39

Heb gisteren mijn vraag van hierboven uitgetest. Andere straat gevolgd dan dat hij me zei. Herberekenen stond af dus dat irritant gedoe (imo) gebeurde al niet. Hij ging me ook niet terug navigeren naar het punt waar ik af de route ging. Een straat verder terug op de route gekomen, alleen had ik dus een stuk overgeslagen. Hij deed niet moeilijk, zei "koers gevonden" en hij pakte het navigeren terug op vanaf het punt waar ik er terug ben opgekomen.

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 30 okt 2013 15:17

mackersv2.0 schreef:
De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Ik mag toch hopen dat het niet zo werkt, maar gewoon op basis van een fluxverandering door het langskomen van de magneet. Geen bewegende delen dus minder kwetsbaar.
I find your lack of faith disturbing

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 04 nov 2013 20:12

oldandslow schreef:Goedkope cadans- snelheids sensor bij Decathlon, ook Ant+.
Heeft hier al iemand ervaring mee?
http://www.decathlon.nl/snelheid-trapfr ... 81211.html
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar? Iemand?

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 04 nov 2013 21:07

Ik alleen een foute hartslagregistratie, boven 200bpm, als mijn harstslagband droog is. Even de contactvlakken natmaken voordat je band omdoet helpt.

En af en toe een nieuwe batterij....
I find your lack of faith disturbing

jester7749
Forum-lid

Gebruikersavatar jester7749 05 nov 2013 05:04

wibbel2 schreef:
mackersv2.0 schreef:
De tik is van het stalen balletje in de sensor dat door de magneet tegen twee contactpuntjes wordt getrokken, waardoor een electronisch circuit wordt gesloten, en een signaal naar de computer wordt verstuurd dat aangeeft dat het wiel een omwenteling heeft gemaakt.
Ik mag toch hopen dat het niet zo werkt, maar gewoon op basis van een fluxverandering door het langskomen van de magneet. Geen bewegende delen dus minder kwetsbaar.
Heb geen ervaring met Garmin, maar het tikken wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een "reed-schakelaar", dat sluit als het magneetje langs komt

Gesloten