Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
10 mei 2020 14:16
senior schreef: ↑10 mei 2020 14:10
Na het lezen van meer dan 200 pagina's hier kom ik tot de conclusie dat de titel niet klopt. Die had moeten luiden "Hoe corona mijn leven totaal verkloot".
+1
Twee maanden "tegenslag" en het lijkt of de wereld vergaan is.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
10 mei 2020 14:32
RVV schreef: ↑10 mei 2020 09:20
Ik vraag me even af wie hier persoonlijk nou zoveel last van het beleid van de lokale overheden heeft gehad in deze tijd? Waarom zou je überhaupt situaties opzoeken waarvan je je kunt afvragen of het voor jezelf wel zo slim is om er aanwezig te zijn? Zoals drukte en mensenmassa’s. Zeker als je bedenkt dat Corona nog midden in de samenleving aanwezig is.
Het gaat mij niet zo om de persoonlijke last, die is er nauwelijks.
Drukke mensen massa is ook niet aan mij besteed, en zelfs op vakantie gaan is wat mij betreft zwaar over gewaardeerd. Lang weekend fietsen met wat vrienden is meer dan zat voor mij. En ook daar kan ik makkelijk zonder.
Maar waar ik me wel zorgen om maak zijn de economische gevolgen, niet zo zeer voor me zelf huis is afgelost dus een bordje pasta en ik ben al blij, maar voor de jeugd word het echt niet makkelijker op.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
10 mei 2020 14:55
Keezx schreef: ↑10 mei 2020 13:16
Een flink deel van de Nederlanders zal de komende jaren wat materiele welvaart in moeten leveren.
Niet zo heel moeilijk te voorspellen....
Klopt, middels belastingen.
Maar bereid zijn of gedwongen middels belasting is wel iets anders
Less is bore
-
codex
- Forum-lid
codex
10 mei 2020 14:57
Vanmorgen een uitgebreid interview op de Friese radio ,met professor/hoogleraar Sake de Vlas.
Hij is al 30 jaar onderzoeker naar virussen op de Wageningse Universiteit.
Hij is van mening dat de nu genomen verruimde maatregelen niet zo moeten woren doorgevoerd.
Ze moeten minder snel en met langere tussenpozen om het effect goed te kunnen waarnemen.
Krijg je nu een stijging, dan weten we niet goed hoe dat komt.Of door de verruiming op scholen of in het dagelijkse leven enz.
Samen met zijn collegaś waarschuwen ze voor een tweede golf die er zeker gaat komen nu de maatregelen zijn verruimd.
De vraag is of die een grote groei zullen veroorzaken of een wat geremde groei van het aantal Corona besmettingen.
Op de nadrukkelijke vraag of we binnenkort een anti virusmiddel kunnen verwachten.
Was zijn antwoord duidelijk. Dat schijnt zo moeilijk te zijn dat hij echt geen datum durft te noemen. Tussen de "woorden door"heb ik het idee dat het eerder een langdurige kwestie wordt .(jaren misschien voor iedereen kan worden geholpen op de wereld?)
Hij onderzoekt al 30 jaar virussen infecties en de werking daarvan voornamelijk in Afrika.
Dit virus gedraagt zich anders dan bv het andere virussen ....ook hoe het besmettingen doorgeeft.
verder nog:
Misschien kan iemand van de wijsneuzen hier mij uitleggen.
waarom landen als Iran,Rusland, Oost blok Landen, sommige landen in Afrika...waar ze normaliter totaal 0,0 om een mensenleven meer of minder kijken en geven.(dat vooral),
waarom juist deze landen veel strengere lockdown regels hebben ingevoerd dan wij(het veel rijkere en vrijere westen)???
Deze zware maatregelen hebben de economie daar in die landen, nog veel en meer kwaad gedaan dan hier bij ons.Terwijl ze al gigantische geldproblemen hadden.?
Ik zat er aan te denken en kwam er niet uit.
Zijn we hier dan zo neo liberaal geworden dat alles op de economie moet worden gezet ondanks de 100.000 doden in het westen?
en hebben we hier niet het fatsoen om ons aan de lichte(we kunnen zowat alles toch buiten!)...... buitenzijn- restricties, te houden?
en zijn die genoemde landen(en nog veel meer)eigenlijk niet fatsoenlijker tegenover hun bevolking om veel mensenlevens te sparen door strenge maatregelen?
Of hebben ze daar als burger veel minder rijkdom en bezittingen om te verliezen en realiseren ze zich dat gezondheid het belangrijkste is.Of gaan ze daar respectvoller om met ouderen(de voornaamste getroffenen).?
Zeg het maar.
Laatst gewijzigd door
codex op 10 mei 2020 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
10 mei 2020 15:00
Gewoon een gokje.... Is het niet zo dat die landen sowiso veel dictatorialer worden geleid en er dus weinig ruimte is voor een “intelligente” lockdown?
Less is bore
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
10 mei 2020 15:07
Zelfsturing zal daar idd niet hoog zijn
Als dictator moet je wel nog wat hebben om dictator over te spelen. Dus er mogen er niet teveel dood.
En hoe goed is het als kan aantonen dat je als dictator meer gedaan hebt om mensen in leven te houden dan het "boze westen"?
Beetje van de koude grond maar kan mij daar wel wat bij voorstellen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
10 mei 2020 15:10
In landen zonder sociaal vangnet worden geen levens gespaard. Het klootjesvolk mag omkomen van de honger dankzij de lockdown om te zorgen dat de elite maar niet besmet wordt.
Campagnolo Ultra Dork
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
10 mei 2020 15:12
Ik heb er totaal geen probleem mee om fors meer belasting te gaan betalen om de mensen die getroffen zijn te helpen. (misschien ben ik het zelfs straks wel). Als we ze maar echt helpen.
Ik zou het zo vrijwillig doen, maar met een gezin in contact komen die het echt moeilijk heeft lukt me gewoon niet. dan ga ik het 1 op 1 regelen, geen tussenkomst van allerlei instanties.
Waar ik wel problemen mee heb is het helpen van sommige bedrijven. Moeilijk om specifiek namen te noemen. De KLM komt voorbij, maar kan ik echt niet overzien wat er gebeurt als die omvallen, die info heb ik niet.
En laten we ook vooral het geld bij de bedrijven halen. Bedrijven die eind 2019 miljoenen betaalde aan dividenten en na twee weken corona om hulp vroegen. Leen het en geef het niet!
En laat de overheid er voor zorgen dat mensen hun achterhaalde hypotheken net als 8 jaar geleden om kunnen zetten naar een normale gezonde hypotheek.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
10 mei 2020 15:14
@CODEX:
Dat soort landen zijn nou net de landen die lang ontkenden dat er een probleem was. Welke aantallen zij werkelijk tegenover 100 000 in het westen zetten, is ook niet te zeggen. Verwacht daar geen openheid over.
De theoretische benadering van de professor is wetenschappelijk natuurlijk juist. Zoals in het publieke debat echter ook al aangegeven, kunnen we niet elke keer 3 weken wachten voor dat het volgende luikje open gaat. Dan ben je ook anderhalf jaar verder. Om het nog zuiverder te doen, zou dat ook nog elke keer eerst voor de helft van Nederland moeten doen. Dan zie je nog beter een eventueel verschil. Dan zie ik toch liever een meer pragmatische benadering.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
10 mei 2020 15:22
@codex, Citaat: Zeg het maar.....
Dat is het probleem als we het wisten. Een onderzoeker in DE roept dat je onmogelijk besmet kunt raken met fietsen en met wandelen de kans klein is. Hier rekenen ze uit fietsen misschien wel 20 meter...…..
Een viroloog kijkt, net als een IT,er in 0 of 1. We moeten snel ophouden die mensen zo,n groot podium te geven. Laten ze de informatie aanleveren en anderen er een besluit over nemen.
Die beste man die over de IC bedden gaat. fantastische man, doet zijn werk uitstekend. Zo,n werk is de IC draaiende te houden. Maar of dat nou voor het hele land de beste oplossing ik denk het niet.
We zitten met de grote vraag die nu niemand kan bepalen, hoeveel gaan er straks door de lockdown/slechte economie dood.
Maar mijn verwachting:
Er gaat nu echt geen piek komen voor de herfst. Op z,n vroegst eind september oktober, als Guus meeuwis weer een optreden geeft ergens.... bij wijze van.
Pas als we weer allemaal binnen gaan zitten bij tempraturen rond de 8 graden gaat het mis.
Je kan prima een redelijk vol strand hebben, hoe vaak kom je daar binnen 1,5 meter van een ander gaat echt niet veel gebeuren. Je grootste vijand is de supermarkt.
Ik vind de term lockdown ook heel slecht want veel mensen begrijpen hem niet. Thuisblijven, nergens voor nodig je kan de hele dag naar buiten. Het gaat om 1 ding, zo min mogelijke nieuwe mensen ontmoeten.
(als iedereen dat gewoon in z,n eigen omgeving doet is de kans van dat het ergens te druk wordt heel klein)
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
10 mei 2020 15:29
@wasbeer, ik begrijp echt niet wat een hypotheek met corona te maken heeft. Gemis van mij?
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
10 mei 2020 15:41
Jans schreef: ↑10 mei 2020 15:29
@wasbeer, ik begrijp echt niet wat een hypotheek met corona te maken heeft. Gemis van mij?
Als je dat niet snapt, snap ik dat je vind dat veel mensen zich te druk maken. Fijn dat het voor jouw geen ding is!