Het dopingtopic 2.0
Contador geeft op dit moment een persconferentie, in het spaans: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... e/1.517653
Overigens gaan er ook 'geruchten' dat er huiszoekingen in Italië zijn geweest, oa bij Ricco.
Overigens gaan er ook 'geruchten' dat er huiszoekingen in Italië zijn geweest, oa bij Ricco.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Hellemaal met AMclassic eens.
Tegenwoordig heb je nog veel hormonen in vlees zitten de kans dat hij bevuild eten heeft gegeten is zeker aanwezig.
Wat ik ook misselijkmakend vind is dat ze dit soort berichten altijd op of rond grote wedstrijden naar buiten brengen.
En voor de mensen die vinden dat mensen zwaar gestraft moeten worden voor dit soort (levenslang) , die moeten zelf maar eens een tijdje in het prof circuit meedraaien ongeacht welke sport , dan kom je er achter dat doping (voor zover je bepaalde middelen doping kan noemen) onlosmakelijk met sport verbonden zijn .
Als je gelooft in een dopingvrije sport dan ben je echt heel naïef en geloof je vast ook in sprookjes.
Tegenwoordig heb je nog veel hormonen in vlees zitten de kans dat hij bevuild eten heeft gegeten is zeker aanwezig.
Wat ik ook misselijkmakend vind is dat ze dit soort berichten altijd op of rond grote wedstrijden naar buiten brengen.
En voor de mensen die vinden dat mensen zwaar gestraft moeten worden voor dit soort (levenslang) , die moeten zelf maar eens een tijdje in het prof circuit meedraaien ongeacht welke sport , dan kom je er achter dat doping (voor zover je bepaalde middelen doping kan noemen) onlosmakelijk met sport verbonden zijn .
Als je gelooft in een dopingvrije sport dan ben je echt heel naïef en geloof je vast ook in sprookjes.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Met het verfijnen van de tests is het zaak om alles in perspectief te gaan bekijken. Je zou dus de achtergrond ruis van zaken die in voeding kunnen zitten moeten normeren en zodoende deze discussies uit de weg gaan.
Ergo, verzamel urine van Jan Modaal per land en stel een nullijn vast aan de hand van de bevindingen.
Ergo, verzamel urine van Jan Modaal per land en stel een nullijn vast aan de hand van de bevindingen.
Twitter: @rbruijns
Jorisb schreef:Kan iemand me uitleggen waar de factor 400 vandaan komt waar iedereen over praat? Als er een concentratie van 0,05 nanogram is gevonden en de drempel ligt op 2 nanagram (maar men moet altijd melden als men iets aantreft), dan is dat toch een factor 40 of maak ik ergens een fout??
Neemt iedereen dan maar klakkeloos alle berichten over en dan maakt 1 iemand een typefout en dan staat het wereldwijd in alle artikelen?
Dat zijn de eisen aan de techniek die het lab gebruikt. De laboranten moeten dus in ieder geval bij hoeveelheden boven de 20 nangram kunnen detecteren.
Dat ze bij Contador 0.05 nanogram kunnen aantonen, betekent dus dat de meting die zij hebben gedaan veel gevoeliger en nauwkeuriger is als vereist is. Echter elke molecuul boven de nullijn is strafbaar. Vandaar dat het resultaat dus is dat hij positief is bevonden
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
dummy schreef:fiedoo schreef:hup, wat ik al vreesde tijdens de vuelta: mosquera is ook betrapt!
Inmiddels ben je de 4e die dit nieuwtje brengt. (Zie pagina 155 en 156.)
Sorry, 'k was eventjes in slaap gevallen op het werk, daarmee de eerdere 3 berichten gemist.
Als hij nu al voor de 4° keer betrapt is op 3 blz. zal hij wel schuldig zijn, denk ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Amclassic-fan schreef:Die 0-toleranties zijn gewoon belachelijk. Het middel heeft helemaal geen anabole werking bij deze extreem lage concentraties. Dus dit is iets heel anders dan die 2 Poolse broers die een volledig apotheek in hun bloed hadden.
Mja, maar misschien wel als maskeringsmiddel gebruikt zoals Sparko zegt. Let maar op: waar rook is, is vuur...
johanandijk schreef:Hellemaal met AMclassic eens.
Tja, alcohol en verkeer zijn ook onlosmakelijk met elkaar verbonden. Moet je dat dan maar allemaal toestaan? Of nu hogere straffen wel of niet uitmaken (blijkbaar is de pakkans een betere maatstaf, maar dat is wat lastiger te beinvloeden), qua eerlijkheid in de sport vind ik dat je de echte dopingzondaars echt wel minimaal 2 jaar uit competitie mag nemen. Eventueel met een gradatie in type doping.
Nieuw bericht ( of ben ik weer te laat):
Bij Riccardo Riccò zijn een vijftigtal verdachte middelen aangetroffen. De Italiaanse wielrenner van Vacansoleil had die verstopt in een kast.
of 't zal van zijn lief zijn zekerst?
Bij Riccardo Riccò zijn een vijftigtal verdachte middelen aangetroffen. De Italiaanse wielrenner van Vacansoleil had die verstopt in een kast.
of 't zal van zijn lief zijn zekerst?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.