Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

joeywl
Forum-lid

joeywl 11 okt 2012 23:17

+1

wolly68
Forum-lid

wolly68 11 okt 2012 23:31

amclassic-fan schreef:Net alsof ze een heel frame van 1 en hetzelfde type carbon maken. Je kan geen buizen volledig van HM carbon maken, laat staan de sterk gekromde delen.
Je gaat me toch niet vertellen dat de specificaties van de dure frames met het gebruikte HM carbon ook uit de hoge marketing hoed getoverd zijn ?

Kun je uitleggen hoe ze dan wel gebouwd worden? Is interessant om te weten.

pinarello
Forum-lid

pinarello 11 okt 2012 23:33

joeywl schreef:
RacingRalph schreef:
daniel1975 schreef:En waarom zou je het willen? Valt in de categorie nep-horloges, GTI-badges op een Golfje SDI, North FaKe jacks, etc.

Afgelopen jaar tijdens LiMo komt er een vent naast ons rijden.
- zijn dat echte Pina's?
- 'ja'
- hahaha, de mijne niet, veel goedkoper en je ziet het niet
- 'wel hoor, want een dogma heeft nooit een ronde zadelpen en geen meegespoten logo op de balhoofdbuis'
-*kijkt enigzins sip*- en toch heb je teveel betaald
-' best sneu, de blits willen maken met een neppert. Veel plezier ermee"
Daniel, volgens mij heb je last van tunnelvisie of heb je oogkleppen op. Ja, in de middelbare schooltijd waren merkjes e.d. erg belangrijk voor imago en zeker om bij groepjes te horen toch? Je bent nogal goed in het categoriseren van mensen en dat soort dingen meer (toegegeven dat zijn nederlanders toch wel). Ik ben het eens met je reactie dat mensen die bewust namaak kopen er niet bij puristen die wel bij originaliteit zweren moeten zieken dat ze voor veel minder een op uiterlijk gelijk frame hebben gekocht. Een logische beredenering blijft dan ook natuurlijk dat je voor het ene minder en voor het ander meer betaald hebt, je koopt immers meer dan een frame op dat moment, je koopt ook een merk.

Wie denkt dat carbonnen frame's op grote schaal in europa worden gemaakt heeft denk ik niet echt kennis van zaken, we kunnen slechts kijken naar de chinese markt waar het productieproces van o.a. carbon frames op zijn zachtst gezegd voor een klein bedrag wordt gerealiseerd. Ik denk dat de grote spelers in fietsland hier ook zeker hun frame's laten produceren, wie denkt van niet mag met hard bewijs komen.

Buiten het feit of iets wel of niet "origineel" is, als men daar al van kan spreken wanneer het uit diens zelfde fabriek komt, vindt ik originaliteit ook prima passen bij de manier waarop iemand zijn "fiets" opbouwt. Mij maakt het helemaal niets uit of iemand nu een namaak venge, dogma, cervelo en ga het rijtje maar af heeft. Sommige creaties zijn wonderschoon, ik vindt zoiets dan gewoon mooi en doe geen afvraging of het frame nu wel of niet origineel is. De gebruiker mag er zeker voor uitkomen of het wel of niet origineel is, nogmaals mij maakt het niets uit en ik zal de creatie zelf beoordelen. Belangrijkste blijft: laat de persoon in kwestie plezier hebben met de aankoop en het gebruik van zijn fiets. Daarna categoriseer je er maar op los voor jezelf, maar dat is slechts iets waar jij kennelijk erg mee bezig bent. Jij bent purist en geniet van een echt merkframe, dat kan maar ik denk dat daar een geheel ander topic voor is of hierbij gemaakt moet worden. De ervaringen over de fietsframes en onderdelen van chinese afkomst (wellicht had er in de topictitel moeten staan of het hier ging om gerepliceerde frame's of originele) dienen hier nu juist wel besproken te worden. Doe dat dan ook svp waarvoor dank.
+1
Volgens mij beide niet echt opgelet :P

jsparie
Forum-lid

jsparie 12 okt 2012 00:07

Gaan we nu weer over op leuke plaatjes en verhalen over onderdelen uit China. Hierbij een plaatje van mijn china carbon. Erg stijf. Iets te (ook met lage velgen) naar mijn zin. Maar goed, je kan niet alles hebben.

Ben ver verder wel blij mee. Prima afgewerkt. Beetje slecht zichtbaar op de foto omdat ze zwart zijn, maar heb de stickers van cosmic carbone velgen recht laten maken en op het frame geplakt. Niet buitengewoon origineel natuurlijk. Maar vond het lettertype gewoon mooi. En bij mijn weten is nog geen merk dat cosmic fietsen maakt. En zo heb je toch weer iets dat niet iedereen heeft. En oh ja het zijn originele dura ace wielen. Met custom stickers. Dat dan weer wel.

Afbeelding

natres
Forum-lid

natres 12 okt 2012 08:15

daniel1975 schreef:
natres schreef: Ik ga fietsen op mijn Chinese Trek Madone 4.5, terwijl ik er notabene ook een heb staan die drie keer zo duur is.
I
En lees nu eens je andere bericht:
natres schreef: Ik heb alleen maar "echte" Trek Madones (5x) waar ik zeer tevereden over ben..
Je spreekt jezelf keer op keer tegen. Dan is het idd logisch dat jij het als enige wel snapt.
Dat heb je in het verleden al meerdere malen bewezen, nu doe je het weer zwart op wit.
Oja, en wat ik ook erg laf vind is om nadat er mensen op je hebben gereageerd je bericht te editten. Dat is not done in een open discussie!
Een echte (MIJN) Trek Madone 4.5 (2011) wordt in China gemaakt en mijn duurdere Trek Madones in U.S.A. Waterloo.
Wel erg vervelend voor jou dat je dat niet weet en hierdoor en bij gebrek aan kennis mij af zit te zeiken.
Als ik jou was zou ik voortaan iets minder hysterisch t.o.v. mij reageren en eerst mijn posts goed lezen en begrijpen.
Laatst gewijzigd door natres op 12 okt 2012 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.

DDevil
Forum-lid

DDevil 12 okt 2012 09:32

Ik zou het als ik jullie allemaal was iets minder persoonlijk opvatten en serieus nemen. Als jullie elkaar willen besmeuren met modder en daarna willen worstelen doe dat dan niet met allemaal mensen erbij.

natres
Forum-lid

natres 12 okt 2012 09:36

DDevil schreef:Ik zou het als ik jullie allemaal was iets minder persoonlijk opvatten en serieus nemen. Als jullie elkaar willen besmeuren met modder en daarna willen worstelen doe dat dan niet met allemaal mensen erbij.
Helemaal mee eens, vertel dat ook tegen de aanstichter (zie boven) van dat gezeik.
Het moet hier over Chinese fietsen en frames gaan, wat ik al eerder aangaf.
Laatst gewijzigd door natres op 12 okt 2012 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2012 09:39

Natres, stel jeniet zo aan. Jij gaat ineens over in china geproduceerde merkframes praten in een discussie die daar overduidelijk niet over gaat.
Ik heb je op de vorige pagina al gevraagd wat je bedoelde maar daar antwoordde je niet op.
Voor mij is het einde discussie.
Less is bore

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 12 okt 2012 09:43

Lekker fietsen heren, goed voor lichaam en geest!
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Matthijs1973
Forum-lid

Gebruikersavatar Matthijs1973 12 okt 2012 09:44

Op zich een leuke discussie waar (ondanks de gerichte sneertjes) genoeg info uitkomt...al met al heeft het mij aan het denken gezet om een frame uit china te laten komen en zo mijn fietshobby weer op te pakken. Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets, ik ben 4 jaar geleden gestopt met mountainbiken en wil nu de weg op ;-) Opties waren/zijn een Giant TCR 0 2013, Cube GTC Race of iets dergelijks. Nu denk ik aan een china-frame met Sram Force en Mavic Cosmic Elite / fulcrum 3, kom je vrijwel in dezelfde prijscategorie uit als de 'standaard' fietsen die ik op het oog had. Opbouwen moet geen probleem zijn, onderdeel van de hobby, mijn mountainbike incl. vork kende ik van binnen en buiten. Ik zie een hoop opties bij de frames uit het verre oosten, maar voor een herintreder lijkt me het frame FR315 wel geschikt, niet te diepe zit of nerveus. De FLX-FR-308P is echter wel erg fraai... tips?

natres
Forum-lid

natres 12 okt 2012 09:44

daniel1975 schreef:Natres, stel jeniet zo aan. Jij gaat ineens over in china geproduceerde merkframes praten in een discussie die daar overduidelijk niet over gaat.
Ik heb je op de vorige pagina al gevraagd wat je bedoelde maar daar antwoordde je niet op.
Voor mij is het einde discussie.
Blijkt maar weer dat je mijn bijdragen niet LEEST en BEGRIJPT want ik heb duidelijk antwoord gegeven.
Je wilt mij alleen maar onderuit halen.
Moeilijk voor jou om toe te geven dat je er naast zat.
Maakt mij niet uit hoor, je maakt jezelf alleen belachelijk op dit forum.

Aan de moderator: verwijder bij de volgende persoonlijke aanvallen de poster a.u.b.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 12 okt 2012 09:53

Dacht dat het WK 2012 topic kinderachtig werd..

Plaats reactie