Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 mar 2006 20:36

Klein rondje gefietst, en omdat het minder koud was dan vorige week donderdag had ik me ook ietsjes minder warm gekleed, maar dat had best wat warmer gemogen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 20 mar 2006 20:37

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2006


er kwam een echt brommertje voorbij maar die ging niet echt heel hard naar boven en naar beneden toe al helemaal niet.Die euskaltel is mijn fietsmaatje, bij elk tochtje doen we wie het eerst op de top is, helaas voor mij was hij het deze keer...
Al met al lekker gereden, op het eind alleen verkeerd..
Rij jij vaker daar ?

ja wij rijden zeker 10 tochten daar ook gaan we nog wel eens zelf daar touren, zonder tocht.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 20 mar 2006 20:45

vandaag medische keuring gehad voor het leger en moest daarvoor om 5.00 uur(na een weekend met weinig slaap) dus ik was aan het eind van de dag toch wel moe
maar toen ik thuis kwam zag ik de zon lekker schijnenvoelde ik een aangenaam temperatuuren weinig wind, dus ben ik maar een hertelritje gaan maken van iets meer dan 1 uur en 31 km gemaakt
en vandaag voor het eerst dit jaar de melkflessen buiten gezet, want kon geen beenstukken aan krijgen want daarvoor scheen de zon te lekker, was zeker lekker en als het merge warmer is dan 10 graden en een lekker zonnetje staat en weinig wind ga ik weer met een blote benen fietsen(misschien worden ze ooit nog eens bruin)
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 20 mar 2006 20:57

De zon scheen vanmiddag en het zag er heerlijk uit buiten! Een ritje Den Haag-Schiphol-Den Haag gemaakt van 97 km in 3 uur 26 min (gem 28). Qua temperatuur was het best lekker, in de wind had ik me wel iets vergist... Dat was op de heenweg dus flink aanpoten. Vette tegenwind 2 uur lang, tot op de spottersplek. De terugweg in 1 uur 26 was een stuk prettiger

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 mar 2006 22:20

Klimduin-marathon

Vandaag 'n mooie dag om vrij te zijn, en flink wat kilometers weg te trappen. Was wel benieuwd hoeveel kilo- en hoogtemeters er tussen Castricum en Schoorl te rapen zijn. En dan met name tussen het Castricumse klimduintje en z'n grote broer in Schoorl. Als je de kortste route pakt, ben je in 20km klaar. Dat was niet de bedoeling. Ging immers niet voor niks zo vroeg op pad...

Voor dag en dauw...
Afbeelding

Starten bij 't Castricumse klimduin...
Afbeelding

De teller wordt op 0 gezet. De thermometer is solidair, exact 0°C...
Afbeelding

Richting Wijk a/Zee liggen voldoende klimmetjes, singletracks en fraaie vergezichten om je op te warmen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is alleen niet al te veel tijd om alle mooie tracks mee te pakken. NHD-noord wacht immers ook nog. Stevig doortrappen dus. Als het hartje zomer wat langer licht is, kan er zeker nog 25km aan vastgeplakt worden. NHD-zuid lag er trouwens weer prachtig bij. En wat was het rustig! Nagenoeg het hele duinenrijk voor mezelf. Geen enkele mtb'er gezien.

Na de Zuid-lus volgt de straffe slinger door de Egmondse duinen. En na de brakke Zandweg en even verderop de Woudweg rollen de Racing Ralphs geluidloos verder over 't immer fraaie Bovenpad....
Afbeelding

Het is inmiddels 9u50. Dus tijd genoeg om alle klimmetjes in NHD-noord af te vinken, te beginnen met het lekkerlopende Beukenduin...
Afbeelding

Dan om 10u35 vanaf de Linksche Rand overwippen naar 't Schoorlse mtb-parcours. De Bokkenweide ligt er verlaten bij. Snel verder naar de Schoorlse Nok (400m lang, 10,5% gemiddeld). Blijft toch altijd 'n slopertje. Geldt zeker ook voor de afdaling...
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens een tijdje wat rust in de tent. Oftewel, de polder in. Daar worden alle offroad-stroken aan elkaar geknoopt m.b.v. rustieke boerenlandweggetjes. De grintdijken liggen er wat stoffig bij. De malse grasdijken grazen weer heerlijk weg...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder bovenop de Hondsbossche...
Afbeelding

Afbeelding

Bij Camperduin even kijken hoe het strand erbij ligt. Bij laag-tij kan er 3km verder getrapt worden over het strand...
Afbeelding

Nabij Schoorl a/Zee wordt het Schoorlse parcours weer opgepikt richting Zuidwesthoek...
Afbeelding

Daarna op zoek naar de heidebrandrestanten. Triest...
Afbeelding

Het aloude Vogelaarspaadje...
Afbeelding

Maar weer snel doorgestoken naar Niels-, Frederiks- en de Zwarte Blink...
Afbeelding

Afbeelding

Na de Zwarte Blink-afdaling direct retour richting Schoorl, op weg naar de finish. Wel eerst nog even de plaatselijke offroad-lus gereden, eindigend bij de voet van... inderdaad: de Klimduin. Vervolgens m'n teller stopgezet met mooie rapportcijfers: 120km (waarvan 90% offroad), en 700 hoogtemeters. (Uit-en-thuis: 144km.) Mooi daggie, lekker getraind...

Afbeelding

Afbeelding

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 20 mar 2006 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 20 Maart 2006


Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 20 Maart 2006

Welzeker gefietst vandaag, 6x de Camerig opgepeddeld i.h.k.v. de Camerig Classic 2006. Eh, lekker zonnetje!Ca 2500 hoogtemeters.

Circa 2500 hoogtemeters in Limburg? Dat moet wel een heel straf rondje zijn. Zoniet, dan moet je wel heel veel km’s wegtrappen, lijkt me. Ben benieuwd hoe die omloop van de Camerig Classic eruit ziet.Overigens werkt die link van Cor01 naar de Wielertoerist-site niet echt gladjes. Je moet namelijk eerst forumlid zijn, voordat je topic 2583 mag lezen. Ook de zoek-functionaliteit is niet toegankelijk voor passanten. Niet bepaald gebruikersvriendelijk, zou ik zeggen.

Oeps....! Sorry dat was ik vergeten..
"Afstappen is geen optie"

chielgymbroek
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:40

chielgymbroek 20 mar 2006 22:28

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Maart 2006


Quote: Origineel geplaatst door Chiel Gymbroek op 19 Maart 2006

Na de middag eerst met een coopertest bij de atletiekvereniging te zijn begonnen (3525 meter), de fiets gepakt voor een relaxed rondje door de duinen van Zandvoort en Bloemendaal. Daarna via Haarlem en Zwanenburg langs de Ringvaart windje mee weer huiswaarts gereden. 68 km is leuk voor zulk soort ritjes.

= 17,6 km/h, sterk !motta

Ja, ging op zich wel lekker, getuigende de afgelegde afstand. Ik had nog best veel over aan het einde en hoop dat ik volgende maand gemiddeld een kilometer langzamer loop op de halve marathon. Komende tijd wat extra loopkilometers maken en wat intensievere duurtrainingen op de fiets, dan moet het mogelijk zijn.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 mar 2006 10:13



 
Rij jij vaker daar ?

ja wij rijden zeker 10 tochten daar ook gaan we nog wel eens zelf daar touren, zonder tocht.


aha 2 april dus ook, nou tot dan dan !

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 21 mar 2006 13:43

vandaag 83.1 km gefiets
met de wielrenfiets weer naar groesbeek om de oude holleweg eens op te fietsen, maar ik heb de oude holleweg niet kunnen fietsen, wel de nieuwe holleweg en dat is ook een mooie.Verder heb ik nog de 7heuvelenweg gepakt en de wolfsberg(vanaf molenhoek)
toen ik de nieuwe holleweg had gefiets linksaf naar nijmegen en sins nijmege ging het ontiegelijk lekker, ik had een flinke wind in de rug en zonder moeite ging ik zeker met 34 gem naar huis en dat is lekker
alles bij elkaar iets meer als 3 uur gefiets en de eerste anderhalf uur flinke wind tegen gehad
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 21 mar 2006 15:28

Net terug van de eerste niet-D1 training. 83,2 km met gemidd 26,4 km/u gemidd.temp 3°C en 420 klimmeters. Ging eigenlijk boven verwachting goed - alleen begin ik, net zoals jij Panschpieng, die verdomde koude wind k.beu te worden.

speedtouch666
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:54

speedtouch666 21 mar 2006 20:47

Je bent dan ook GEEN gebruiker

Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 20 Maart 2006
Overigens werkt die link van Cor01 naar de Wielertoerist-site niet echt gladjes. Je moet namelijk eerst forumlid zijn, voordat je topic 2583 mag lezen. Ook de zoek-functionaliteit is niet toegankelijk voor passanten. Niet bepaald gebruikersvriendelijk, zou ik zeggen.


Plaats reactie