Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 21 dec 2013 13:50

haha i wish i could.
Het is niet leuk als je na 4 uur sporten nog steeds zit te stuiteren hoor :mrgreen:
najah ik ga nog maar eens een rondje de kleren heb ik al aan en de buienradar zegt dat het nog even paar uur droog blijft en neem aan dat ik niet nog 3uur energievoorraad heb
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 21 dec 2013 16:33

@peter1981
Jij hebt wel erg veel tijd over zo te lezen. En dan nog eens die flinke energievoorraad van jou.... :roll:

Maar het was toch goed te doen vandaag... :mrgreen:

Ik had mijn fietskleding al aan rond de middag... Ondanks dat het net begon te miezeren heb ben ik toch op pad gegaan voor een rondje om de Biesbosch heen. Vorig week zag mijn racefiets er niet uit na het rondje met TumTumTum met al die bende op het asphalt van de boeren. En m'n racefiets had ik inmiddels weer lekker schoon gemaakt, dus dit keer toch maar mijn strandfiets gepakt voor een rondje op de weg... Achteraf had ik best mijn racefiets kunnen nemen, want de weg was alleen maar nat en niet echt vies... http://www.strava.com/activities/101216912

Afbeelding

Afbeelding

In eerste instantie viel de nattigheid mee, maar de laatste 10km vanaf de Moerdijkbrug werd toch wel erg nat en waren m'n Celsius Arctics alsnog doorweekt via het water dat in mijn schoenen liep... Al ging ik toen ook wel hard met de wind in mijn rug, die er overigens best pittig was. Dus dat zal wel weer even duren voordat die weer droog zijn van binnen... :evil: Hopelijk zijn ze 2e Kerstdag wel weer droog....

Ondanks dat was die warme choco thuis wel weer lekker na toch wel een lekker rustig duurritje van 75km. Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem-Geertruidenberg-Drimmelen-Lage Zwaluwe-Dordrecht. Toch lekker 3 uurtjes op pad geweest in de buitenlucht.

Van de week nog maar even wat krachttraining en interval tijdens de RPM/spinning en hopelijk loopt het straks lekker tijdens de EpE in januari...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 21 dec 2013 17:31

Idd vrij veel tijd over op een dag aangezien ik werkloos ben maar als ik niet werkloos ben fiets ik eigenlijk net zo veel , het is maar hoe je een dag indeelt en hoeveel energie er is :P

In ieder geval ik heb nog 2uur en 15min erbij gereden maar werd gebeld door m`n FM de ketting was er niet en aangezien die tot 2 jan. dicht is moest ik die vlug brengen als hij m`n fiets nog klaar wou hebben.
Van Heerlen stukje over NK 2012/2013 parcour dan richting Aken en binnendoor naar Vaals en van Vaals via Bocholtz terug naar Heerlen :)
Vanwege het feit dat ik wat eerder naar huis moest is de energie wel wat gezakt maar er zit nog wel wat sap in het pakje zodat ik morgen nog wat kan gaan doen :)

toch 6 en half uur gesport vandaag :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 22 dec 2013 14:20

Vanmorgen 2 uurtjes rond Apeldoorn gereden, droog, wel veel wind, die dijken lijken met wind 6 tegen beste klimmen te worden.
Verder weinig fietsers gezien, 4 stuks, wel heel veel hardlopers, lijkt wel of dat de nieuwe winterbezigheid word hier in Apeldoorn.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 22 dec 2013 14:51

Ik heb vanmorgen ook veel lopers gezien en weinig fietsers. Toch nog drie uurtjes op de fiets gezeten.

Afbeelding

Langs het TT-circuit bij Assen

Afbeelding

Naar Hijken via Smilde

Afbeelding

Over de hei tussen Hooghalen en Ekehaar.

Een grijze dag met veel wind...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 dec 2013 21:42

vandaag 2 uurtjes gefietst. Niet heel veel km's. vooral bezig geweest met mijn vaardigheden in de blubber te verbeteren onder leiding van een fietsmaat van me, die in de blubber een heel stuk beter is. Het zal mijn discipline wel nooit worden, maar beter kan best!

Wel geinig dat het gebied waar we fietsten ook het gebied was waar ik als kind vlakbij woonde en daar met mijn crossfietsje heel vaak na schooltijd te vinden was. Toen durfde ik overigens behoorlijk wat meer dan nu... tja...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marcelgtt
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 15 jul 2008 23:10

marcelgtt 22 dec 2013 23:27

depoldertoerist schreef:vandaag 2 uurtjes gefietst. Niet heel veel km's. vooral bezig geweest met mijn vaardigheden in de blubber te verbeteren onder leiding van een fietsmaat van me, die in de blubber een heel stuk beter is. Het zal mijn discipline wel nooit worden, maar beter kan best!

Wel geinig dat het gebied waar we fietsten ook het gebied was waar ik als kind vlakbij woonde en daar met mijn crossfietsje heel vaak na schooltijd te vinden was. Toen durfde ik overigens behoorlijk wat meer dan nu... tja...
Dat is heel andere koek hé als wat je gewend bent :mrgreen: ;)
Gr Marcel

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 dec 2013 09:58

marcelgtt schreef:
depoldertoerist schreef:vandaag 2 uurtjes gefietst. Niet heel veel km's. vooral bezig geweest met mijn vaardigheden in de blubber te verbeteren onder leiding van een fietsmaat van me, die in de blubber een heel stuk beter is. Het zal mijn discipline wel nooit worden, maar beter kan best!

Wel geinig dat het gebied waar we fietsten ook het gebied was waar ik als kind vlakbij woonde en daar met mijn crossfietsje heel vaak na schooltijd te vinden was. Toen durfde ik overigens behoorlijk wat meer dan nu... tja...
Dat is heel andere koek hé als wat je gewend bent :mrgreen: ;)
haha idd. jij kan het weten!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27876
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 dec 2013 14:18

Vanmorgen bijtijds op pad gegaan om maximaal te kunnen profiteren van het mooie weer. Heerlijk rondje Heuvelrug gemaakt met diverse klimmetjes. Goed voor 90 km.

Gebruikersavatar
CycloJ
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 sep 2013 16:49

Gebruikersavatar CycloJ 23 dec 2013 15:06

Om kwart over 10 de fiets op gestapt voor een duurtraining met een maat. Eerst langs het Veerse meer naar de Zeelandbrug. Via Zierikzee naar de Oosterscheldekering gereden en weer richting huis. 93 km. Wind ? welke wind?

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 23 dec 2013 19:29

Ik ben ook vroeg opgestaan om van de zon te profiteren en omdat de wind in de loop van de dag zou aanwakkeren. Tevens had ik nog een ander doel: ik moest nog 136km fietsen om het jaartotaal op te krikken naar 13.000 kilometer.
Nu had ik dat natuurlijk over meer ritten kunnen spreiden, maar ik had wel zin in een goede duurtraining en met het mindere weer in het vooruitzicht besloot ik het gat maar in 1 keer te dichten.

De route begon in ZW richting en kende tevens wat glooiing bij Hoog Soeren, Radio Kootwijk, Ede, Arnhem, Rosendaal en het Posbank gebied. Ik had voor de gelegenheid de zomerfiets (Wilier CentoUno) weer van stal gehaald.

Het was uiteindelijk prima fietsen, zonnig, droog, niet te koud en de wind was wel te doen. In de loop van de middag trok het wel wat dicht, maar doordat ik in ZW richting veel op de Veluwe zat had ik weinig last van de wind. Aan het eind kon ik wel mooi profiteren op de open stukken langs de ijssel :)

Helaas wel 1 keer lek gereden, voor, maar met een bandje en patroon was dit euvel snel verholpen. Ik had voor de zekerheid wel verlichting meegenomen, immers deze tijd van het jaar kan je door vertraging onderweg zomaar in de vroege avondschemer terecht komen, zeker als het bewolkt is.

Uiteindelijk kwam ik totaal op 137km in 5:03 uur met 624 hoogtemeters. Dit was zoals gezegd genoeg voor een jaartotaal boven de 13.000km :)

http://app.strava.com/activities/101566267
http://connect.garmin.com/activity/418807957
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 dec 2013 22:16

Jouw jaar loopt wel bijzonder af, Steven: valpartij, lekke banden. :|

Plaats reactie