Actiefoto's
Zelf vind ik deze erg geslaagd. Aankomst in de regen op de loodzware Passo Manghen tijdens de Sportful Dolomiti Race 2014.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Toch maar weer een keertje foto's gekocht. 2 weken terug de 110km met 2000hm's bij de Bart Brentjes Challenge gereden. Afgelopen 3 jaar waren de omstandigheden modderig. Dit jaar niet... Ondanks het gemis aan modder vond ik hem zwaarder dan vorig jaar... Waarschijnlijk vanwege het tempo van mijn 1e 60km en de klimmetjes erin... Afgelopen weinig op de mtb gefietst en eigenlijk alleen maar op de racefiets gereden. Maar toch weer genoten op de mtb...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Nou, dat ongemakkelijke valt wel mee. Door je houding is je bekken veel verder naar voren gekanteld dan bij een normale koersfietspositie. Dit maakt een groot verschil. Ook rijden de meeste tijdrijders/triatleten met een specifiek zadel. In mijn geval is het een isp zadel, met 2 stompjes aan de voorkant. Daar is het by design dat je voorop zit en de achterkant, die je op mijn foto ook ziet, zit er voornamelijk voor de uci regeltjes. Check de site van isp voor meer informatie over hun ontwerp overwegingen en afsteladviezen.fiedoo schreef: Ik vraag mij af of een zadel die meeschuift met het zitvlak van de renner een optie zou kunnen zijn? Nu zie ik tijdrijders 75% van de tijd ongemakkelijk op de punt van hun zadel zitten.
Dan, waarom zit je zo ver naar voren? Rechter boven de pedalen, en vanwege die scherpere hoek in je bekken laat je zo nog wat over van de bloed toe/afvoer naar je benen. Ook wil je graag je schouders recht boven je ellebogen hebben zodat je passief in je aerobars ligt. Voor een tijdrijder niet het meest essentieel, want tijdritten zijn kort, ellebogen dicht tegen elkaar is belangrijker en een beetje actief schrap zetten versterkt je trappen. Maar voor een lange afstand triatleet wel van belang door t zwemmen ervoor, en omdat je deze houding een 5,5u wilt vasthouden.
@joeywl. Als ik achter een pc zit stuur ik je een pb-tje
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Actiefoto's vanop het veldrit parkoers te Ruddervoorde(B).
- razenderoeland
- Forum-lid
Gisteren was ik aanwezig bij de Paal 9 beach challenge. Betrekkelijk weinig deelname, maar dankzij de weersomstandigheden geweldige foto's
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- Wolfhound32
- Forum-lid
Inderdaad fraaie foto's, razenderoeland!
- Forum-lid
- Contact
Gaaf!
- razenderoeland
- Forum-lid
Dat krijg je dan ook met windkracht 8 met uitschieters naar 10 tegenwind
Hoe sterk is de eenzame fietser...