Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
30 okt 2023 18:48
mao schreef: ↑30 okt 2023 18:23
ColumsbusMJ schreef: ↑30 okt 2023 18:04
Hoe kom je erbij dat er geen haat is in het Westen? Je leest toch wel eens de krant of bezoekt een nieuwswebsite? Vijf minuutjes op twitter en je ziet voldoende haat. Persoonlijk ervaar ik ook weinig haat, maar dat betekent niet dat er geen haat zou zijn in Nederland en omringende landen.
Wat versta jij dan onder haat?
De definitie van haat aldus de Van Dale: 'gevoel van diepe afkeer'.
Een aantal voorbeelden daarvan zijn:
Moord met voorbedachten rade.
Geweldsdelicten met racistische/discriminerende motieven.
Supportersgeweld.
Bedreiging van mensen in functie (politici, rechters, advocaten, hulpverleners, journalisten).
Ik denk dat er nog tal van andere vormen van haat in de Westerse maatschappij aanwezig zijn.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
30 okt 2023 19:00
Geen van bovenstaande heeft met cultuur te maken,
Uiteraard zijn er zat gekken
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
30 okt 2023 19:04
Lcsmet schreef: ↑30 okt 2023 18:34
Enzzo schreef: ↑29 okt 2023 19:45
Lcsmet schreef: ↑29 okt 2023 19:19
Ik herinner mij vooral de eerste beelden van Palestijnen die met hun blijdschap en vreugde, na de raid van Hamas terroristen, geen blijf wisten.
In West Europa komen de regeringen niet verder dan deze daad in de strengste bewoordingen te veroordelen.
De Israëli's slaan gewoon keihard terug.
Israël wordt omringd door buurlanden die de staat Israël en haar inwoners het liefst volledig zouden vernietigen, dat is de harde werkelijkheid.
De aanslagen in Nice, de Bataclan, Parijs, Maalbeek, Zaventem en zoveel andere plaatsen misschien is iedereen dat al vergeten, ik niet.
Dat de Israëlisch het recht hebben om zich te verdedigen tegen afschuwelijk terrorisme ontkent niemand.
Maar een genocide ontketenen als antwoord daarop maakt ze geen haar beter!
Wat de aanslagen van andere moslimsterroristen die je aanhaalt daarmee te maken hebben is mij een raadsel! Volgens mij ging deze discussie over het Palestijns- Israëlische conflict
Inderdaad, jezelf verdedigen bestaat in verschillende gradaties.
Israëli's slaan iets harder terug tegenover de daders van terreur dan de West-Europeanen die behalve wat "harde" woorden niet zoveel doen aan islam fundi's.
Maar jij mag een gevangenisstraf en wat one-liners in de media natuurlijk wel een voldoende antwoord vinden.
Een genocide? Je loopt iets te hard van stapel denk ik
Volgens mij zie je nu duizenden overleden Iraakse en Afghaanse mensen over het hoofd die wij westerlingen hebben omgelegd als vergelding.
Campagnolo Ultra Dork
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
30 okt 2023 19:07
mao schreef: ↑30 okt 2023 19:00
Geen van bovenstaande heeft met cultuur te maken,
Uiteraard zijn er zat gekken
Naar mijn weten hebben er heel wat oorlogen afgespeeld in Europa. Ik weet niet of je dit aan onze cultuur kunt of wil toeschrijven?
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
30 okt 2023 19:21
En wat zou erger zijn, dat het in de cultuur zit, of dat er zoveel gekken zijn dat het ondanks de vredige cultuur alsnog een geweldadig zooitje is?
Campagnolo Ultra Dork
-
mao
- Forum-lid HC
mao
30 okt 2023 19:27
Oorlog hoeft niet perse met haat te maken hebben,
Rusland VS Oekraïne heeft niets met haat te maken.
Nazisme en het uitroeien van de joden is ongeveer het laatste voorbeeld wat ik kan bedenken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
30 okt 2023 19:38
Rwanda en de Oeigoeren is even wat mij uit recentere tijden mij direct te binnen schiet….
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
30 okt 2023 20:37
mao schreef: ↑30 okt 2023 19:27
Oorlog hoeft niet perse met haat te maken hebben,
Rusland VS Oekraïne heeft niets met haat te maken.
Nazisme en het uitroeien van de joden is ongeveer het laatste voorbeeld wat ik kan bedenken.
ETA, IRA, extreem rechts (Anders Breivik e.d.), extreem links (moord op Fortuyn), er zijn genoeg voorbeelden waarbij Haat uit de hand is gelopen in Europa en dan heb ik het nog niet over de VS.
Oorlog hebben we hier in het Westen natuurlijk niet gehad na WO2. Joegoslavië komt het dichtst bij en daar speelde haat een heel grote rol.
Campagnolo Ultra Dork
-
mao
- Forum-lid HC
mao
31 okt 2023 12:43
Als je afvraagt hoe het komt dat er zoveel doden zijn aan de Palestijnse kant,
https://x.com/DrEliDavid/status/1718991 ... 82975?s=20
De leider van Hamas vertelt gisteren doodleuk dat hij vanaf het grondgebied van de Palestijnen vecht tegen Israel, wel zijn eigen strijders wil beschermen tegen aanvallen door ze in tunnels te laten verbergen.
Geen enkele bescherming te willen geven aan de Palestijnen, want 70 % is vluchteling en daar heeft hij niets mee te maken--daar moet de VN en Israel maar voor zorgen!
Deze "Palestijnse Leider" heeft dus lak aan de Palestijnse bevolking die er woont en dan kun je hem gewoon bestempelen als een terrorist die op land van mensen hun land misbruikt voor het uitoefenen van terreur, zonder zich te bekommeren om diezelfde burgers.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Klein_Verzet
31 okt 2023 13:18
Misbruikt Rutte zijn glibberige macht, hij is immers demissionair dus enige terughoudendheid zou gepast zijn, om zijn doel te bereiken; om baas van de Navo te worden? Het onthouden van de stem in de VN-bijeenkomst voor een resolutie over een staakt-het-vuren in het conflict tussen Israel en de Palestijnen sprak boekdelen. In hoeverre was de Tweede Kamer betrokken bij dit besluit? Ondertussen glijden Yesilgöz en Brekelmans mee op het dalende kronkelpad van morele verantwoordelijkheid die zwalkt tussen het recht op zelfverdediging, proportionaliteit en oorlogsrecht. Stuk voor stuk begrippen die de VVD maximaal weet op te rekken; uiteraard permanent vanuit de grondgedachte om Rutte in een internationale zetel te krijgen en vanuit de vooringenomenheid van "onvoorwaardelijke steun" aan Israel.
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
31 okt 2023 14:25
Wat vinden jullie van het 'debat' tussen Omtzigt en Timmermans dat ze gisteravond hadden?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
31 okt 2023 14:33
Ik heb flarden gezien, dus risicovol om er iets van te vinden.
Weinig "debat" gezien, vooral gesprek. Frans lijkt aardig bezig om vooral zieltjes te winnen en voor te sorteren op een formatiegesprek en Pieter zit behoorlijk midden tussen links en rechts qua standpunten. Eigenlijk zou NSC/PvGL/VVD de beste coalitie zijn voor NL, zit voor iedereen wat zoet en wat zuur in.
Maar vrees dat dat niet snel zal gaan gebeuren.
Less is bore