Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

eelcoz

eelcoz 30 sep 2010 15:06

fiedoo schreef:Nieuw bericht ( of ben ik weer te laat):
Bij Riccardo Riccò zijn een vijftigtal verdachte middelen aangetroffen. De Italiaanse wielrenner van Vacansoleil had die verstopt in een kast.
of 't zal van zijn lief zijn zekerst?


Grapje zeker? Begin me langzaam maar zeker af te vragen wat er vanmorgen in de cruesli zat die ik bij m'n ontbijt heb gegeten....:D

lamarbia
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2010 16:45

lamarbia 30 sep 2010 15:07

compleet belachelijke hoeveelheid en een compleet logische verklaring
Als ik hier in mijn favoriete steakrestaurant 300 gr binnenspeel, kan het heel goed zijn dat ze ook wel wat picogram clenbuterol in mijn bloed vinden op de rustdag erna...

man, straks maken ze van tourrenners nog gasten die niet meer durven eten, drinken of supplementen nemen... gaan wij op den duur nog sneller de alp oprijden ;-)
!!!Bianchi, passione celeste!!!

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 30 sep 2010 15:08

Corniel schreef:@@ngelo: in de middeleeuwen hakte men handen af in geval van diefstal. Toch werd er toen veel gestolen. In de USA zijn de criminaliteitscijfers in staten die de doodstraf kennen niet lager dan in de staten waar deze is afgeschaft. Moraal van het verhaal: zwaarder straffen helpt niet.

Recidive gevaar is wel 0 (of 50% in geval van handen afhakken) ;)

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 30 sep 2010 15:22

Goed, Vacansoleil kan dus weer op nul beginnen.
Ik hoop dat ze er wat van geleerd hebben. Een sport is afhankelijk van zijn fans en imago om sponsoring binnen te kunnen halen. En daar rookt de schoorsteen van, he?
Afbeelding

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 30 sep 2010 15:23

Laat mij vooropstellen dat ook ik fel ben tegen dopinggebruik. Ik vind alleen wel dat wat meer bescheidenheid past. Andermaal is de timing van al deze berichten op z'n minst verdacht, zo tijdens het WK. Hier vallen meer slachtoffers als alleen de op doping betrapten, op deze manier wordt de hele sport kapot gemaakt. Jammer.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 30 sep 2010 15:26


Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2010 15:30

Nespresso schreef:
Amclassic-fan schreef:Die 0-toleranties zijn gewoon belachelijk. Het middel heeft helemaal geen anabole werking bij deze extreem lage concentraties. Dus dit is iets heel anders dan die 2 Poolse broers die een volledig apotheek in hun bloed hadden.


Mja, maar misschien wel als maskeringsmiddel gebruikt zoals Sparko zegt. Let maar op: waar rook is, is vuur...


Die sprookjes van de maskeringsmiddelen... De meeste debiele dingen worden geroepen (en vervolgens door sommige klakkeloos herhaalt). Elders zie ik net iemand roepen dat Clenbuterol Cera zou maskeren, hoe verzin je 't...

De concentratie is zo absurd laag dat het echt geen effect heeft. Op andere vlakken zijn overigens ook al jaren problemen met 0-toleranties. De grenzen zijn in sommige gevallen door de vooruitgang in de analytische chemie in de afgelopen decennia een factor 10.000 veranderd...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 30 sep 2010 15:31

fiedoo schreef:
dummy schreef:
fiedoo schreef:hup, wat ik al vreesde tijdens de vuelta: mosquera is ook betrapt!

Inmiddels ben je de 4e die dit nieuwtje brengt. (Zie pagina 155 en 156.)


Sorry, 'k was eventjes in slaap gevallen op het werk, daarmee de eerdere 3 berichten gemist.
Als hij nu al voor de 4° keer betrapt is op 3 blz. zal hij wel schuldig zijn, denk ik.
Ja, na 4 forum-meldingen zal Mosquera inderdaad wel schuldig zijn, hè?! ;)

Doet me denken aan de keer dat Raphael v/d Vaart met Ajax in de Kuip tegen Feyenoord speelde, en er via massale spreekkoren gezongen werd dat zijn vrouw een hoer zou zijn. Na afloop van de wedstrijd sprak een journalist er schande van tegen René v/d Gijp, en vroeg hem wat hij ervan vond. Waarop v/d Gijp (met een brede lach) zei: “Tja, als nou het héle stadion dat zingt, zal er toch wel íets van waar zijn?”. :D

eelcoz

eelcoz 30 sep 2010 15:33

Contador heeft net dus verklaard dat het door het eten van vlees zou zijn veroorzaakt. Ik geloof absoluut niet altijd alles klakkeloos wat wielrenners beweren, maar vind dit een heel plausibel verhaal. Dit met name door de ontzettend kleine concentratie en het middel clenbuterol (wat ik een zeer onlogisch middel vind om te nemen in dit geval).

Gevoelsmatig geloof ik ook absoluut niet dat hier sprake is van bewust dopinggebruik.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 30 sep 2010 15:44

De positieve test Contador op het verboden middel clenbuterol komt mogelijk door een bloedtransfusie. Dat verklaarde de Deense dopingexpert Rasmus Damsgaard tegen de Deense tv-zender TV2:
Damsgaard schreef:Het is goed mogelijk dat het middel clenbuterol in Contadors bloed terecht is gekomen na een bloedtransfusie. Hij heeft dan zijn eigen bloed gekregen met het middel erin," aldus Ramsgaard, die van mening is dat clenbuterol geen prestatie bevorderend effect heeft. "De andere verklaring is dat er door het lab een fout is gemaakt in zowel zijn A als zijn B-staal.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 30 sep 2010 15:46

Geer schreef:De positieve test Contador op het verboden middel clenbuterol komt mogelijk door een bloedtransfusie. Dat verklaarde de Deense dopingexpert Rasmus Damsgaard tegen de Deense tv-zender TV2:
Damsgaard schreef:Het is goed mogelijk dat het middel clenbuterol in Contadors bloed terecht is gekomen na een bloedtransfusie. Hij heeft dan zijn eigen bloed gekregen met het middel erin," aldus Ramsgaard, die van mening is dat clenbuterol geen prestatie bevorderend effect heeft. "De andere verklaring is dat er door het lab een fout is gemaakt in zowel zijn A als zijn B-staal.




Tja, er is zoveel mogelijk. Misschien is hij wel gestoken door een mug die net daarvoor een ingespoten kalfje had geprikt. Leuk, al die experts die nu weer in spotlight komen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 30 sep 2010 15:54

Douwe de Boer gaat Contador helpen, als hij daar tenminste nog tijd voor heeft. Hij krijgt het behoorlijk druk bij zijn 'eigen' ploeg, VacanceSoleil, met Ricco en Mosquera.

Plaats reactie