Trek
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik vind persoonlijk het argument van "ontwikkelkosten" altijd zo'n dooddoener. Alle nieuwe futures hebben een doorlooptijd van zo'n 5 jaar over verschillende modellijnen. De nieuwe futures van dit jaar zitten volgend jaar op de wat lagere modellen en het jaar daarop op de basismodellen. De R&D kosten worden o over langere perioden verspreid. Het lijkt mij stug dat die dan direct op de topmodellen moeten worden verhaald. In mijn ogen is het gewoon een vorm van marktwerking. Zolang er mensen zijn die bereid zijn te betalen, zijn er fabrikanten die het vragen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Precies de winkelprijs van dit soort fietsen heeft niets te maken met ontwikkel of productie kosten, maar alles met winst maximalisatie. Wat de klant er voor wilt betalen wordt er voor gevraagd. Daarnaast zal op een deel van de geïnteresseerde in de lagere modellen de prijs van het topmodel een plus zijn. Heb je voor de helft van het geld een fiets die bijna net zo goed als het topmodel van 12.000 euro.
zo'n SWORKS Roubaix lijkt me ook niet gratis..beezer schreef:Zijn ze gek geworden bij Trek ?
Dat zijn toch geen "normale" consumenten Madones ? Instapper Madone 9.2 voor de prijs van 5.999,00 euro..........
Ik heb lang een Madone 5.2 gehad PRIMA fiets. Als ik weer een beetje knappe Madone wil hebben ben ik 5.999,00 verder. NOT
volgens mij is de 9 serie de toplijn, je kunt nog steeds een 5.2 kopen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En dames, ook niet meer klagen dat er geen topmodellen zijn wsd voor 10k.
Dit is wel heel erg hoor, dit is nog meer dan pina. Zelfs de black inc,s van Cannondale vallen in het niet.
Ik vind de 7 overigens wel mooi, gewoon in rood met witte decals.
Dit is wel heel erg hoor, dit is nog meer dan pina. Zelfs de black inc,s van Cannondale vallen in het niet.
Ik vind de 7 overigens wel mooi, gewoon in rood met witte decals.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pina Dogma wordt op deze manier het koopje van het jaar.
Less is bore
Klopt. Maar deze nieuwe modellen van Trek gaan hun doel voorbij. Behalve voor profs. En dat zijn wij als consumenten niet. Ook al denken sommige van wel .....skimons schreef:zo'n SWORKS Roubaix lijkt me ook niet gratis..beezer schreef:Zijn ze gek geworden bij Trek ?
Dat zijn toch geen "normale" consumenten Madones ? Instapper Madone 9.2 voor de prijs van 5.999,00 euro..........
Ik heb lang een Madone 5.2 gehad PRIMA fiets. Als ik weer een beetje knappe Madone wil hebben ben ik 5.999,00 verder. NOT
volgens mij is de 9 serie de toplijn, je kunt nog steeds een 5.2 kopen
Doe mij maar een goede tweedehands auto voor 12.000 euro.
Werkelijk technisch mooi, knap staaltje werk. Voordeel in tijd bij snelheden boven de 40km/h. Zullen duidelijk aanwezig zijn.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Klopt. Maar deze nieuwe modellen van Trek gaan hun doel voorbij. Behalve voor profs. En dat zijn wij als consumenten niet. Ook al denken sommige van wel .....
Doe mij maar een goede tweedehands auto voor 12.000 euro.
.[/quote]
+1 mooie Golf, A3 of Mégane heb je er zo voor.
Doe mij maar een goede tweedehands auto voor 12.000 euro.
.[/quote]
+1 mooie Golf, A3 of Mégane heb je er zo voor.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Trek gaat een opeltje proberen? zich op het topsegment richten zonder het imago.
Verleden wijst uit dat dit nagenoeg niet mogelijk is in de auto industrie, kijken of het hier wel lukt.
Andere kant wat ik al zei, de Cannondale black inc,s waren voor levering al uitverkocht.
Ook een compleet overpriced model.
Tussen de 5000 en 7000 euro heb je gewoon een complete topfiets met hetgeen wat je maar wilt, moet je de wielen binnen de 2000 euro houden
Verleden wijst uit dat dit nagenoeg niet mogelijk is in de auto industrie, kijken of het hier wel lukt.
Andere kant wat ik al zei, de Cannondale black inc,s waren voor levering al uitverkocht.
Ook een compleet overpriced model.
Tussen de 5000 en 7000 euro heb je gewoon een complete topfiets met hetgeen wat je maar wilt, moet je de wielen binnen de 2000 euro houden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40093
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De VW Phaeton als ultiem voorbeeld van de mislukte poging tot het toetreden van het topsegment. Je wilt geen Bentley-bedrag uitgeven voor een auto met Golfjes-genen
Als je dat wil, dan met een nieuw submerk; Lexus!
Als je dat wil, dan met een nieuw submerk; Lexus!
Less is bore
Wat moet een toerist met een aero-bike? Niks, dus is het toch ook zo gek niet dat ze een Emonda en Domane hebben voor de 'gewone' fietser en de Madone voor hun WT-team en degene met koersambities en veel geld.beezer schreef:Klopt. Maar deze nieuwe modellen van Trek gaan hun doel voorbij. Behalve voor profs. En dat zijn wij als consumenten niet. Ook al denken sommige van wel .....
Doe mij maar een goede tweedehands auto voor 12.000 euro.
Werkelijk technisch mooi, knap staaltje werk. Voordeel in tijd bij snelheden boven de 40km/h. Zullen duidelijk aanwezig zijn.
Iemand met een Madone van 5 jaar geleden moet zijn fiets vergelijken met een Emonda, niet met de Madone.
Ik zal ook geen Madone kopen maar over enkele weken zal je ze wel op weightweenie zien verschijnen, gekocht als frameset en dan helemaal opgebouwd.
Cannondale verkoopt mtb's voor 1200 en zet er acera materiaal op ... als de mensen gek genoeg zijn om het te kopen kan je er als merk maar goed mee zijn zeker.