Colnago
Mooi project die Colnago! Knap dat hem herkent hebt met die vreselijke kleur en zonder de stickers.
Ik zou ook kiezen voor stralen, scheelt je een hoop werk, kost vrij weinig en zorgt gelijk voor het verwijderen van roest. Wel even het chroom afdekken natuurlijk, als dat er nog goed bij staat.
Ik zou ook kiezen voor stralen, scheelt je een hoop werk, kost vrij weinig en zorgt gelijk voor het verwijderen van roest. Wel even het chroom afdekken natuurlijk, als dat er nog goed bij staat.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Het was het wachten waard, colnagofreak is terug!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Op wat vage dingen op dit forum na, meestal verwijzend naar een dode link heb ik eigenlijk weinig negatiefs over hem gehoord. Ik ben natuurlijk nog niet zo lang actief in het "vintage wereldje".chrissiewizzie schreef:Bij onze vrolijke vriend Arthur/AVR....daar zijn hele forumpages over volgeschreven helaas. Maar goed, jij bent goed geholpen gelukkig.Ernie C. schreef:http://cyclomondo.net/page4.htm
Ik denk dat je voor jouw fiets de Mexico option A nodig hebt. De decal op de zitbuis loopt namelijk niet helemaal rond maar is wel een wit vlak met zwarte letters.
Overigens heb ik mijn fiets naar volle tevredenheid bij Vintage Bikes Heeswijk laten spuiten inclusief de decals. De decals van jouw Colnago zal hij vast ook wel hebben.
Mijn vrouw komt uit het zelfde dorp als hij en na een klein "antecedentenonderzoekje" vond ik het wel veilig om met hem in zee te gaan. Hij heeft gewoon goed werk geleverd en is zijn afspraken gewoon nagekomen.
Niet dat ik zaken die hij blijkbaar verkeerd heeft aangepakt goed wil praten maar misschien is hij de zaken wat anders aan gaan pakken. Zijn bedrijfje bestaat immers nog steeds, hij staat nog steeds op de beurzen en hij mag ook gewoon op marktplaats adverteren. Heel veel zal er dus niet (meer?) over zijn manier van zaken doen worden geklaagd.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C. schreef:http://cyclomondo.net/page4.htm
Ik denk dat je voor jouw fiets de Mexico option A nodig hebt. De decal op de zitbuis loopt namelijk niet helemaal rond maar is wel een wit vlak met zwarte letters.
Overigens heb ik mijn fiets naar volle tevredenheid bij Vintage Bikes Heeswijk laten spuiten inclusief de decals. De decals van jouw Colnago zal hij vast ook wel hebben.
Ok , bedankt voor de info , je hebt idd gelijk wat de decals betreft , het is idd optie A . De fiets is ondertussen gezandstraald, nu de linkse achterbuis was wel gespoten en daar is ook het chroom gezandstraald...Het ziet er eigenlijk nog wel best ok uit, ga proberen om het nog mooi op te poetsen , zoniet zal het weer overspoten worden(wat dan best wel jammer is ... )
Is de leeftijd van de fiets dan niet ongeveer te bepalen door de decals ? Welke periode gebruikten ze dan optie A en wanneer de andere ?
Rey953 schreef:Mooi project die Colnago! Knap dat hem herkent hebt met die vreselijke kleur en zonder de stickers.
Ik zou ook kiezen voor stralen, scheelt je een hoop werk, kost vrij weinig en zorgt gelijk voor het verwijderen van roest. Wel even het chroom afdekken natuurlijk, als dat er nog goed bij staat.
Bedankt, ik dacht eerlijk gezegd eerst wel dat het een colnago super was. Een deel van het chroom was wel overspoten met die mooie bruine kleur, was de linkerkant van de achtertrein.. Daardoor is dit deel ook gezandstraald. Valt al bij al wel mee maar ik vrees als ik het niet meer goed krijg met de fijne staalwol, dat ik het opnieuw ga moeten laten overspuiten... Wat wel jammer zou zijn natuurlijk
Dit is een Nuovo Mexico van waarschijnlijk 82.
Leest dit e=Engelstalige topic meer even:http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 3&t=190567
Mijn Basso is chemisch ontlakt, dan houd je ook het verborgen chroom mooi.
Maar 9 van de 10 keer is chroom waar overheen gespoten is al ernstig toegetakeld met schuurpapier.
Anders houd de lak voor geen meter.
Helaas is opnieuw verchromen erg prijzig.
Leest dit e=Engelstalige topic meer even:http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 3&t=190567
Mijn Basso is chemisch ontlakt, dan houd je ook het verborgen chroom mooi.
Maar 9 van de 10 keer is chroom waar overheen gespoten is al ernstig toegetakeld met schuurpapier.
Anders houd de lak voor geen meter.
Helaas is opnieuw verchromen erg prijzig.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De afgelopen week door he droge en mooie weer aardig wat kilometers kunnen maken, totaal zo'n 350 kilometer. De fiets zit als gegoten, de geometrie is precies goed, ook het Presa stuur is verschrikkelijk fijn, door de geringe drop rij ik veel meer onder in de beugel dan voorheen.olleranip schreef:Benieuwd wat je er van vindt......
De C59 is veel meer vergevingsgezind dan voorheen de Prince en mijn Scott, bij klinker weggetjes wordt er veel meer weggefilterd ook met hoge wielen Zipp's blijft de fiets comfortabel.
Daar waar de Scott nog weleens nerveus aanvoelt en het achterwiel wat sprongetjes maakt, blijft de C59 als een blok op de weg.
Sturen gaat ook heel direct, zonder dat het nerveus aanvoelt, maar het is ook een fiets die heerlijk aanvoelt bij lange rechte wegen, en dus zeer geschikt voor lange (toer)tochten.
Kortom de eerste indrukken zijn zeer positief!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Mooi! En eindelijk weer eens een echt smaakvolle Colnago, al ben ik met mijn witte dream wellicht wat bevooroordeeld...
Op de onderste foto hebben de banden beige wangen toch? (Zeg maar klassieke look?)
Veel mooier!
Op de onderste foto hebben de banden beige wangen toch? (Zeg maar klassieke look?)
Veel mooier!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?