Het grote woon-werk topic
- robbebopper
- Forum-lid HC
Vandaag met de tijdritfiets naar het werk, in vol ornaat (tt-helm en snelpak).
Reden: De kinderen van de kleutergroep hebben als thema deze maand "De fiets".
Ze hebben al allerlei fietsen behandeld, maar een tijdritfiets hadden ze nog nooit gezien. In de pauze heb ik me omgekleed, en zo kwam ik 's morgens de kring binnen in mijn wedstrijdoutfit. Na wat vragen beantwoord te hebben, mochten ze aan de kant van de weg (heel rustig, in een afgelegen dorp in de Peel) kijken hoe ik in de TT-houding voorbij kwam. De meeste indruk maakte het geluid van het dichte achterwiel.
Deze foto hangt inmiddels tussen de andere foto's van fietsen op het prikbord van groep 1/2:
Morgen neem ik mijn "klimfiets" mee, en mogen de kinderen raden welke fiets het zwaarst is, een kinderfietsje of mijn racefiets.
Volgende week ga ik laten zien hoe je een band repareert, en oppompt met een co2-pompje.
Misschien blijft er bij een van die kleintjes iets hangen, waardoor ze over een aantal jaren zelf ook willen gaan fietsen.
Ze hebben al allerlei fietsen behandeld, maar een tijdritfiets hadden ze nog nooit gezien. In de pauze heb ik me omgekleed, en zo kwam ik 's morgens de kring binnen in mijn wedstrijdoutfit. Na wat vragen beantwoord te hebben, mochten ze aan de kant van de weg (heel rustig, in een afgelegen dorp in de Peel) kijken hoe ik in de TT-houding voorbij kwam. De meeste indruk maakte het geluid van het dichte achterwiel.
Deze foto hangt inmiddels tussen de andere foto's van fietsen op het prikbord van groep 1/2:
Morgen neem ik mijn "klimfiets" mee, en mogen de kinderen raden welke fiets het zwaarst is, een kinderfietsje of mijn racefiets.
Volgende week ga ik laten zien hoe je een band repareert, en oppompt met een co2-pompje.
Misschien blijft er bij een van die kleintjes iets hangen, waardoor ze over een aantal jaren zelf ook willen gaan fietsen.
- plantagenet
- Forum-lid
Leuk hoor!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Tof!
Ben de eerste 3 dagen van deze week met de fiets. Ik moet een goeie 18-19km enkele reis. Dat kost me 15-20 minuten meer dan de auto. Vanmiddag wil ik een stukje omrijden zodat ik de 1000km grens kan slechten Door 2x uitvallen van de garmin mis ik in totaal 20km anders had ik niet om hoeven rijden Normaal gesproken begin ik rond deze tijd pas weer met de eerste ritjes.
Het wordt langzaamaan inderdaad weer een plezier om eens wat extra kilometers aan de rit te breien. Morgen plan ik de middag vrijaf te nemen en met een mooie extra lus naar huis te fietsen.
Geen geklooi meer met extra lichten, overschoenen, bivakmutsen,... Vorig weekend m'n eerste ritje in korte broek en mouwen kunnen afwerken
Geen geklooi meer met extra lichten, overschoenen, bivakmutsen,... Vorig weekend m'n eerste ritje in korte broek en mouwen kunnen afwerken
-
- Forum-lid
Vanmorgen was het best nog koud op de fiets, maar vanmiddag wordt het prima. Lekker op tijd vertrekken straks en dan op weg naar huis nog wat lusjes door Berg en Dal maken
Voordeel is ook dat je niet te afhankelijk wordt van de weekenden.
Voordeel is ook dat je niet te afhankelijk wordt van de weekenden.
- Matthijs1973
- Forum-lid
vanmorgen ook maar weer eens naar het werk op de fiets (ja, mooiweer fietser!). Best fris (3 graden om 6.15 uur) maar op gekleed, vanmiddag zonder winterjack en overschoenen terug met het zonnetje, kan niet wachten!
Ik ben ook een "mooiweerfietser" m.b.t. woon-werk. Woon-werk is voor mij 2 x 46 km en ik bekijk per week welke dag in het midden v.d. week de beste is.Matthijs1973 schreef: ... (ja, mooiweer fietser!) ...
Omdat ik op het werk niet kan douchen doe ik heen als D1-rit. 's Avonds ga ik rap op huus an!
Gisteren was m'n 2e woon-werk rit dit jaar. Omdat het komend weekend zeikweer wordt en ik dan hooguit een kort "tussen de buien door ritje" zal doen, doe ik morgen een extra woon-werk ritje.
Keep On Harking !
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat lijkt me ook een leukerobbebopper schreef:..........
Morgen neem ik mijn "klimfiets" mee, en mogen de kinderen raden welke fiets het zwaarst is, een kinderfietsje of mijn racefiets................
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, dat was ook een leuke.
Eerst mochten alle kinderen om beurten een oud kinderfietsje optillen. Dat was voor sommigen nog flink aanpoten. Daarna mochten ze mijn karretje (sub 7 kilo) optillen. De meeste schrokken gewoon, en de fiets vloog soms echt de lucht in.
Volgende week ga ik met een prikpen (kleuterklas!) mijn band lek steken. Dan klassikaal de band plakken en oppompen met een CO2-patroon.
Eerst mochten alle kinderen om beurten een oud kinderfietsje optillen. Dat was voor sommigen nog flink aanpoten. Daarna mochten ze mijn karretje (sub 7 kilo) optillen. De meeste schrokken gewoon, en de fiets vloog soms echt de lucht in.
Volgende week ga ik met een prikpen (kleuterklas!) mijn band lek steken. Dan klassikaal de band plakken en oppompen met een CO2-patroon.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Meester op de fiets. Ik zeg; goed bezig.robbebopper schreef:Vandaag met de tijdritfiets naar het werk, in vol ornaat (tt-helm en snelpak).
*foto*