De grote wielren quiz!
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Het gaat inderdaad om Hanegraaf.
De gladde weg (zacht asfalt geloof ik) betekende in feite het trieste einde van de carrière van Beloki. Hanegraaf's carrière werd beëindigd door een overstekend hert tijdens een training. Door een beschadigde rug bleek het terugkeren op zijn oude niveau niet meer mogelijk. Het triest einde van de carrière van een onderschat renner.
Ik dacht dat deze vraag wel wat langer zou blijven staan. Subtiele hints bedenken is mij blijkbaar niet gegeven.
Peterj, jij mag...
De gladde weg (zacht asfalt geloof ik) betekende in feite het trieste einde van de carrière van Beloki. Hanegraaf's carrière werd beëindigd door een overstekend hert tijdens een training. Door een beschadigde rug bleek het terugkeren op zijn oude niveau niet meer mogelijk. Het triest einde van de carrière van een onderschat renner.
Ik dacht dat deze vraag wel wat langer zou blijven staan. Subtiele hints bedenken is mij blijkbaar niet gegeven.
Peterj, jij mag...
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
... samen met Lemond. Hinault de witte en Lemond de zwarte.
[quote="Canyon81"]Hinault?[/quote]
Deze zocht ik idd.
@Joost de kleur weet ik niet maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
Canyon81 doe jij de volgende vraag?
Deze zocht ik idd.
@Joost de kleur weet ik niet maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
Canyon81 doe jij de volgende vraag?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Dat is niet helemaal waar.
Ercole Gualazzini starte in de tour van 1974 met de M71 pedalen van Cinelli.
Maar nadat hij twee keer was gevallen omdat hij te laat met zijn hand bij het pedaal was om het te ontgrendelen (dat moest handmatig) verwisselde hij terug naar gewone clips en won ook een etappe in diezelfde tour.
Overigens zou Thomas Bidlake in 1895 met een soort vaccumcuppedalen hebben gereden, maar toen was er nog geen tour de france dus dat telt niet.
Ercole Gualazzini starte in de tour van 1974 met de M71 pedalen van Cinelli.
Maar nadat hij twee keer was gevallen omdat hij te laat met zijn hand bij het pedaal was om het te ontgrendelen (dat moest handmatig) verwisselde hij terug naar gewone clips en won ook een etappe in diezelfde tour.
Overigens zou Thomas Bidlake in 1895 met een soort vaccumcuppedalen hebben gereden, maar toen was er nog geen tour de france dus dat telt niet.
Het waren pedalen waar wel inklikte, maar om uit te klikken moest je handmnatig een handeltje omzetten, en dat was het probleem.
Ik heb even geen tijd, dus laat Canyon of Joost maar wat bedenken.
Op deze link staat een leuke geschiedenis van de cliploze pedalen
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... me.history
Ik heb even geen tijd, dus laat Canyon of Joost maar wat bedenken.
Op deze link staat een leuke geschiedenis van de cliploze pedalen
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... me.history
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Canyon81 was duidelijk de eerste, ga je gang zou ik zeggen...