iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
Menu/instellingen/gegevensvelden/koersen (als je een koers gebruikt) of Menu/instellingen/gegevensvelden/kaart als je alleen de kaart bekijkt zonder dat je een koers rijdt. Je kunt dan het aantal velden aangeven op het scherm en welke gegevens je daar wilt laten zien.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Madhill"]Hallo allemaal,
Heb een vraag: Als ik een route rijd dan heb ik het scherm met de route in beeld. Hoe kan ik nu bovenin het scherm ook de afstand en snelheid krijgen?
Alvast bedankt voor de tips[/quote]
Instellingen --> Gegevensvelden --> Kaart. Dan krijg je een kleine 0 op je scherm te zien, nu kan je met je joystick dit veranderen in 1, 2, ... (extra gegevensvelden) kiezen.
Edit: iemand was me voor :-p
Heb een vraag: Als ik een route rijd dan heb ik het scherm met de route in beeld. Hoe kan ik nu bovenin het scherm ook de afstand en snelheid krijgen?
Alvast bedankt voor de tips[/quote]
Instellingen --> Gegevensvelden --> Kaart. Dan krijg je een kleine 0 op je scherm te zien, nu kan je met je joystick dit veranderen in 1, 2, ... (extra gegevensvelden) kiezen.
Edit: iemand was me voor :-p
Thnx Floepert99, tis al ingesteld!
Yep Easterbunny, done that!
Nog wat vragen:
Ik heb een route opgeslagen op de Garmin. Ik ga naar routes en kies er 1. Dan gaat de Garmin Berekenen. Als hij op 100% staat dan blijft hij daarop staan en krijg ik geen ander beeld. Hoe moet ik nu gaan naar navigatie van deze route op het scherm??
Als ik een route heb gedownload op de Garmin (toertocht) en ik start de navigatie, moet ik dan persee precies vanaf het startpunt beginnen of kan ik ook
een paar kilometermeter na de start beginnen met de navigatie als ik al op het parcours ben?
Yep Easterbunny, done that!
Nog wat vragen:
Ik heb een route opgeslagen op de Garmin. Ik ga naar routes en kies er 1. Dan gaat de Garmin Berekenen. Als hij op 100% staat dan blijft hij daarop staan en krijg ik geen ander beeld. Hoe moet ik nu gaan naar navigatie van deze route op het scherm??
Als ik een route heb gedownload op de Garmin (toertocht) en ik start de navigatie, moet ik dan persee precies vanaf het startpunt beginnen of kan ik ook
een paar kilometermeter na de start beginnen met de navigatie als ik al op het parcours ben?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
-
- Forum-lid
Ik denk bij de eerste vraag dat ge geen sateliet ontvangsten genoeg hebt. Effen buiten proberen want binnen kan er minder ontvangst zijn en het zoeken naar satelieten gaat voor op de route berekenen. Er kan ook iets mis zijn met het bestand. Misschien eens ander bestand proberen.
Bij de tweede vraag kan je naar de route rijden op het scherm afgaand en als je er op bent neemt de Edge over en navigeert die tot het eindpunt. Wel herberekenen uitzetten!!!
Bij de tweede vraag kan je naar de route rijden op het scherm afgaand en als je er op bent neemt de Edge over en navigeert die tot het eindpunt. Wel herberekenen uitzetten!!!
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
[quote="SpiritWetteren"]Ik denk bij de eerste vraag dat ge geen sateliet ontvangsten genoeg hebt. Effen buiten proberen want binnen kan er minder ontvangst zijn en het zoeken naar satelieten gaat voor op de route berekenen. Er kan ook iets mis zijn met het bestand. Misschien eens ander bestand proberen.
Bij de tweede vraag kan je naar de route rijden op het scherm afgaand en als je er op bent neemt de Edge over en navigeert die tot het eindpunt. Wel herberekenen uitzetten!!![/quote]
Bij de tweede vraag kan je naar de route rijden op het scherm afgaand en als je er op bent neemt de Edge over en navigeert die tot het eindpunt. Wel herberekenen uitzetten!!![/quote]
[quote="Madhill"][quote="SpiritWetteren"]Ik denk bij de eerste vraag dat ge geen sateliet ontvangsten genoeg hebt. Effen buiten proberen want binnen kan er minder ontvangst zijn en het zoeken naar satelieten gaat voor op de route berekenen. Er kan ook iets mis zijn met het bestand. Misschien eens ander bestand proberen.
Dus het maakt niet uit op welk moment je op de route komt, dan navigeert de Garmin van die plek af naar het eindpunt?[/quote]
Dat lijkt me duidelijk.
Dus het maakt niet uit op welk moment je op de route komt, dan navigeert de Garmin van die plek af naar het eindpunt?[/quote]
Dat lijkt me duidelijk.
De sattelieten zijn gevonden maar als ik een opgeslagen rit selecteer en navigatie doe dan gaat de Garmin "berekenen". Als hij bij 100% is dan blijft dat in beeld staan. Wat moet ik nu vervolgens doen om te starten met de navigatie van deze route?
Waarom moet ik herberekenen uitzetten als ik halverwege een route begin met navigatie?
(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)
Waarom moet ik herberekenen uitzetten als ik halverwege een route begin met navigatie?
(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)
[quote="Madhill"]De sattelieten zijn gevonden maar als ik een opgeslagen rit selecteer en navigatie doe dan gaat de Garmin "berekenen". Als hij bij 100% is dan blijft dat in beeld staan. Wat moet ik nu vervolgens doen om te starten met de navigatie van deze route?
(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)[/quote]
Je moet herberekenen atijd uitzetten tenzij je van omwegen houd.
(een goede handleiding zou geen overbodige luxe zijn geweest!)[/quote]
Je moet herberekenen atijd uitzetten tenzij je van omwegen houd.
Dat eerste probleem had ik gisteren ook. Het bleek dat ik gewoon veel geduld moest hebben. Na 1 of 2 minuten begon hij automatisch met navigatie (je kunt dan met de 'mode' toets naar het navigatieschermpje gaan).
[quote="Madhill"]@Eelcoz
Thnx hij doet er gewoon lang over merk ik nu ook
@Pinarello
Wat is dan de functie van het herberekenen precies?
pfff wat een gedoe zeg[/quote]
Het is geen gedoe maar even proberen. Herberekenen is vlgns mij bedoeld om weer op de route te komen als je fout bent gereden maar dan niet via de kortste weg. Als ik een keer verkeerd rijd kijk op de kaart; als ik in de goede richting blijf gaan kom ik ook vanzelf weer op de goede route zonder een omweg te maken.
Thnx hij doet er gewoon lang over merk ik nu ook
@Pinarello
Wat is dan de functie van het herberekenen precies?
pfff wat een gedoe zeg[/quote]
Het is geen gedoe maar even proberen. Herberekenen is vlgns mij bedoeld om weer op de route te komen als je fout bent gereden maar dan niet via de kortste weg. Als ik een keer verkeerd rijd kijk op de kaart; als ik in de goede richting blijf gaan kom ik ook vanzelf weer op de goede route zonder een omweg te maken.