Het dopingtopic 2.0
Otje 2 schreef:Mosquera en ploeggenoot betrapt in de Vuelta!
Contador...darr geloof ik niets van. Dat is niet bewust gebeurd.
Maar mosquera....ik weet t niet
Nog extra:
Over HES:nu.nl schreef:Naast Mosquera is ook zijn ploeggenoot David Garcia Da Pena van het team Xacobeo-Galicia betrapt. Mosquera en Da Pena zijn positief bevonden op Hes. Dit verboden middel maskeert het gebruik van bloeddoping.
Kortgezegd vergroot het het volume bloedplasma en daardoor daalt dus de hematocrietwaardeScience Direct schreef:The artificial colloid hydroxyethyl starch (HES) is among the most frequently used plasma volume expanders in the medical field. However, in 1998, its misuse by the athletic community was officially reported and since 2000, HES is prohibited by the International Olympic Committee (IOC).
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
En zojuist gelezen op de "Fiets" pagina:
AMSTERDAM - De Italiaanse antidopingbrigade heeft bij een inval bij Riccardo Ricco vijftig verdachte ampullen aangetroffen. De renner van Vacansoleil had die verstopt in een kast. Dit melden Italiaanse en Belgische media.
Ook bij Donato Cannone, voormalig ploegmaat van Ricco bij Ceramica Flaminia, zouden vreemde ampullen gevonden zijn, waaronder cortisone.
De invallen werden gedaan in het kader van het onderzoek met de titel 'Cobra-Red', naar de bijnaam van Ricco.
In diezelfde zaak werd vorige week al de Italiaanse renner Enrico Rossi, eveneens voormalig rijder van Ceramica Flaminia, opgepakt. Deze zwager van Ricco wordt verdacht van de handel in dopingproducten.
Zo wordt het een onthullende dag vandaag, zullen we maar zeggen.
AMSTERDAM - De Italiaanse antidopingbrigade heeft bij een inval bij Riccardo Ricco vijftig verdachte ampullen aangetroffen. De renner van Vacansoleil had die verstopt in een kast. Dit melden Italiaanse en Belgische media.
Ook bij Donato Cannone, voormalig ploegmaat van Ricco bij Ceramica Flaminia, zouden vreemde ampullen gevonden zijn, waaronder cortisone.
De invallen werden gedaan in het kader van het onderzoek met de titel 'Cobra-Red', naar de bijnaam van Ricco.
In diezelfde zaak werd vorige week al de Italiaanse renner Enrico Rossi, eveneens voormalig rijder van Ceramica Flaminia, opgepakt. Deze zwager van Ricco wordt verdacht van de handel in dopingproducten.
Zo wordt het een onthullende dag vandaag, zullen we maar zeggen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Otje 2 schreef:Het is D-Day (dopingdag)!
Waarom gaan ze voetballers niet eens testen op dit soort middelen.....zal ook wel een pot nat zijn.
dat vraag ik me ook al langere tijd af, volgens de geruchten lagen er bij de heer Fuentes zakken bloed van zo'n 200 verschillende sporters waarvan 35 wielrenner zouden zijn. Dan blijven er nog zo'n 165 man/vrouw over. Heb je daar ook maar iets over gehoord?? Zullen echt wel een aantal voetballers tussen zitten. Net als tennissers, hardlopers enz. enz.
Waarom zijn die Spanjaarden in alle sporten zo goed??? En waarom hoor je altijd over EPO in Spaanse apotheken??
Met voetbal is het simpel, de belangen zijn zo groot en er gaan miljarden in om. Waarom staan Barcelona en Real Madrid diep in de rode cijfers terwijl we hier Feyenoord aan de afgrond zien? Die hele politiek binnen Spanje klopt gewoon van geen kant en alles lijkt maar te kunnen.
http://www.twitter.com/maweijenberg" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet te geloven; Mosquera en zijn ploeggenoot Da Pena zijn betrapt op hydroxyethylzetmeel. Dat is een soort glycogeen.
Dus niet anabool, maar wel prestatieverhogend. Het wordt afgebroken door het enzym amylase, dus moet het i.v. zijn toegediend.
Om een extra voorraadje energie aan te leggen, of om de hematocrietwaarde weer omlaag te brengen?
Aangezien ook da Pena (die in de Vuelta 11e geeindigd is) positief bevonden is, ben ik bang voor een georganiseerd verband in de ploeg Xacobeo-Galicia.
Het was immers 5 voor 12 voor die ploeg, ze hadden nog geen sponsor voor 2011.
Dus niet anabool, maar wel prestatieverhogend. Het wordt afgebroken door het enzym amylase, dus moet het i.v. zijn toegediend.
Om een extra voorraadje energie aan te leggen, of om de hematocrietwaarde weer omlaag te brengen?
Aangezien ook da Pena (die in de Vuelta 11e geeindigd is) positief bevonden is, ben ik bang voor een georganiseerd verband in de ploeg Xacobeo-Galicia.
Het was immers 5 voor 12 voor die ploeg, ze hadden nog geen sponsor voor 2011.
Volgens Trouw gaat het bij Ricco om 50 ongeidentificeerde tabletten en staat hij momenteel niet officieel onder verdenking. Er valt dus nog niks zinnigs over te zeggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze moeten dit inderdaad eens niet meer zo vlak voor een groot evenement naar buiten gooien. Sensatiezoekers....
Contador krijgt van mij nog even het voordeel van de twijfel; de concentratie is lager dan de minimale waarde die de apparatuur dient te kunnen meten. Oftwel vreselijk laag.
Contador krijgt van mij nog even het voordeel van de twijfel; de concentratie is lager dan de minimale waarde die de apparatuur dient te kunnen meten. Oftwel vreselijk laag.
Less is bore
Sparko schreef:Otje 2 schreef:Het is D-Day (dopingdag)!
Waarom gaan ze voetballers niet eens testen op dit soort middelen.....zal ook wel een pot nat zijn.
dat vraag ik me ook al langere tijd af, volgens de geruchten lagen er bij de heer Fuentes zakken bloed van zo'n 200 verschillende sporters waarvan 35 wielrenner zouden zijn. Dan blijven er nog zo'n 165 man/vrouw over. Heb je daar ook maar iets over gehoord?? Zullen echt wel een aantal voetballers tussen zitten. Net als tennissers, hardlopers enz. enz.
Waarom zijn die Spanjaarden in alle sporten zo goed??? En waarom hoor je altijd over EPO in Spaanse apotheken??
De Spaanse sporters zijn net als die DDR sporters van weleer. Plotseling komen er allemaal superathleten uit Spanje ! Het schijnt dat die bloeddoping Dr Fuentes gewoon zijn gang kan gaan in Spanje! Nog ff en dan is de wereldkampioen schaatsen ook een Spanjaard!
Ja, ik las eens dat er tussen die andere zakken bloed veel namen en nicks stonden van gewone athleten. Er was destijds ook een EK ergens in Zweden en die athleten kregen daarna natuurlijk geen gereserveerd bewerkt eigen bloed van de voorraad van die Dr Fuentes, de Spaanse Dracula.
Betreffende Contador: Hij reed toen wel een enorm goede tijdrit ! Toeval ?
Ik heb nog geen renner of athleet gehoord die direct ruiterlijk toegaf dat hij/zij doping had gebruikt. Het zijn ware toneelspelers en spelen de vermoorde onschuld. Sportiviteit ? Ver te zoeken!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955