Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 mar 2010 22:31

jeegeebee schreef:
japie carbon schreef:Waarmee heb je hem gewogen? En je moet een frame natuurlijk wel los wegen. Dus met helemaal niets eraan.


Met een weegschaal.


Wat voor 1, dat kan ook wel eens schelen. Wat weegt je frame los?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 05 mar 2010 23:37

jeegeebee schreef:schroeven voor de bidons, de schroef voor de voorrem, eventueel balhoofdstel en zadelklem.
Da's geen kaal frame dus :). Alleen de headset weegt al ~100g (exacte gewicht moet ik je schuldig blijven..)
Hoewel ik het jammer vind kan ik er wel mee leven

Andere merken doen dat ook, zo werkt het nu eenmaal ;)


Wel jammer van de kleurverschillen tussen vork en frame.. (foto?)
dieseltje schreef:Vindt het vooral jammer dat er zoveel uitvoeringen met Mavic R-sys zijn uitgerust. Gezien de verhalen zou ik er amper op durven rijden
Niet dat ik meteen fan ben van die wielen, maar er is wel een recall geweest, ik neem aan dat ze nu heel blijven :)

jeegeebee
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:48

jeegeebee 06 mar 2010 00:00

Het maakt allemaal niet uit, het blijft gissen hoe ze wegen.
Feit is dat het nu moeilijk wordt om de fiets onder de 6,8 kg te krijgen.

Iemand schreef dat het jammer is dat Canyon geen Fulcrum wielen bij kan leveren, dit is dan ook de reden dat ik een los frame heb gekocht. De keuze is te beperkt in onderdelen bij Canyon. Bij Red Bull is dat beter, maar... nog steeds geen Fulcrum.

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 06 mar 2010 16:31

[quote="jeegeebee"]Het maakt allemaal niet uit, het blijft gissen hoe ze wegen.
Feit is dat het nu moeilijk wordt om de fiets onder de 6,8 kg te krijgen.

Mijn canyon ultimate cf black in maat 62 weegt 6,8kg dit nog zonder de zero gravity remmen die ik heb liggen wordt hij nog 100gr lichter .Momenteel met een setje reynolds assault wielen van 1550gr waar ook nog wel wat op te besparen valt .Rondt de 6,5kg moet lukken met bandjeswielen .
Ik heb zelf ook een los frame gekocht en vervolgens zelf opgebouwd ook voor de reden dat ik geen mavic wielen wou .

jeegeebee
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:48

jeegeebee 07 mar 2010 18:07

enrique1 schreef:
jeegeebee schreef:Het maakt allemaal niet uit, het blijft gissen hoe ze wegen.
Feit is dat het nu moeilijk wordt om de fiets onder de 6,8 kg te krijgen.

Mijn canyon ultimate cf black in maat 62 weegt 6,8kg dit nog zonder de zero gravity remmen die ik heb liggen wordt hij nog 100gr lichter .Momenteel met een setje reynolds assault wielen van 1550gr waar ook nog wel wat op te besparen valt .Rondt de 6,5kg moet lukken met bandjeswielen .
Ik heb zelf ook een los frame gekocht en vervolgens zelf opgebouwd ook voor de reden dat ik geen mavic wielen wou .


Beetje off-topic dit allemaal, maar...

Dat kan, maar als je goed gelezen hebt is mijn frame WIT. Dat scheelt nogal naar het schijnt. Daarbij, ik heb het idee dat de meeste forumlezers de gewichten die de fabrikanten opgeven bij elkaar optellen en niet zelf nawegen. Zo heb ik gister een set WH-7850-C24-CL gekocht, volgens Shimano 1380 gram, zelf gewogen 1456 gram.. en ja, ZONDER snelspanners! Die wegen nog eens 125 gram per set..
O ja, setje Conti's GP4000S, geen 205 gram, maar 220 gram!

Nu nog de DA groep erop, theoretisch zou de fiets op 6,991 kg uit moeten komen. Ik geloof er niet meer in!

Zodra de fiets klaar is zal ik de definitieve gewichten posten, of is daar een aparte topic voor?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 07 mar 2010 19:17

als het een canyon is het gewicht hier meer dan welkom! Mss heb je het velglint mee gewogen? Ik had het trouwens ook met mijn fulcrum 3 wielen die zo evenveel wogen las mijn vista sl:)

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 07 mar 2010 20:35

columbus schreef:dit is mijn canyon
een 2008 8.0 met andere wielen cosmic (tube) en kcnc snelspanners en ander voortandwiel en verder gewoon zoals ik hem kocht

http://img14.imageshack.us/img14/5329/canyon1001.jpg


EDIT Daniel: linkje van plaat gemaakt ivm afmeting.


jah van de afmeting had ik ook pas door nadat ik hem gepost had, mijn eerste foto he :p sorry daarvoor

smooth
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 10:16

smooth 07 mar 2010 21:38

Afgelopen woensdag heb ik mijn canyon cf laten wegen bij de fietshandelaar...
6.46 kg in maat 54

Belangrijkste onderdelen:
-Canyon ultimate cf '08
-Dura ace 7900
-Dura ace 7850 tu 24 wielen "tune snelspanners"
-Veloflex tubes
-Ritchey carbon wcs onderdelen zadelpen-stuur
-Look keo carbon ti pedaalset
-Tacx tao carbon "bottlecage"
-Fizik arione cx & fizik stuurlint

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 07 mar 2010 21:43

jeegeebee schreef:
enrique1 schreef:
jeegeebee schreef:Het maakt allemaal niet uit, het blijft gissen hoe ze wegen.
Feit is dat het nu moeilijk wordt om de fiets onder de 6,8 kg te krijgen.

Mijn canyon ultimate cf black in maat 62 weegt 6,8kg dit nog zonder de zero gravity remmen die ik heb liggen wordt hij nog 100gr lichter .Momenteel met een setje reynolds assault wielen van 1550gr waar ook nog wel wat op te besparen valt .Rondt de 6,5kg moet lukken met bandjeswielen .
Ik heb zelf ook een los frame gekocht en vervolgens zelf opgebouwd ook voor de reden dat ik geen mavic wielen wou .


Beetje off-topic dit allemaal, maar...

Dat kan, maar als je goed gelezen hebt is mijn frame WIT. Dat scheelt nogal naar het schijnt. Daarbij, ik heb het idee dat de meeste forumlezers de gewichten die de fabrikanten opgeven bij elkaar optellen en niet zelf nawegen. Zo heb ik gister een set WH-7850-C24-CL gekocht, volgens Shimano 1380 gram, zelf gewogen 1456 gram.. en ja, ZONDER snelspanners! Die wegen nog eens 125 gram per set..
O ja, setje Conti's GP4000S, geen 205 gram, maar 220 gram!

Nu nog de DA groep erop, theoretisch zou de fiets op 6,991 kg uit moeten komen. Ik geloof er niet meer in!

Zodra de fiets klaar is zal ik de definitieve gewichten posten, of is daar een aparte topic voor?


Waarom is dit off topic ?Ik reageer enkel om je fiets op het gewicht te krijgen van 6,8kg dan mag het nog een WITTE zijn .Mijn fiets is gewoon compleet gewogen en niet met opgegeven gewichten van fabrikanten .Met dura ace zit je wel met de zwaarste groep van de 3 merken .Vervang die snelspanners door tune van 33gr daar kun je al 92gr winnen .

jeegeebee
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:48

jeegeebee 07 mar 2010 21:52

Off topic omdat het nu over het gewicht gaat en niet meer over Canyon.
Die Tune snelspanners is wel een goede tip, heb je nog een goedkoop adresje?

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 07 mar 2010 22:36

jeegeebee schreef:Zo heb ik gister een set WH-7850-C24-CL gekocht, volgens Shimano 1380 gram, zelf gewogen 1456 gram.. en ja, ZONDER snelspanners!
Maar inclusief velglint zeker ;) (ja, dat rekenen ze er ook niet bij hoor)

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 08 mar 2010 13:21

jeegeebee schreef:Off topic omdat het nu over het gewicht gaat en niet meer over Canyon.
Die Tune snelspanners is wel een goede tip, heb je nog een goedkoop adresje?


Ik heb de mijne besteld bij http://www.superlight-bikeparts.de de prijs is ongeveer hetzelfde overal.

Plaats reactie