Specialized
Vraag het eens na bij de specialized dealer zou ik zeggen, ik vind nou eenmaal niet dat ik heir met prijzen moet gaan gooien. Laat ik het zo zeggen, hij is iets duurder als Het Tarmac S-works frameset
Je kunt gewoon zeggen dat voor een frameset van een venge rond de 3000 euro zit.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
Hier weer wat foto's van m'n fiets!
[img=https://lh6.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070359.JPG]
[img=https://lh5.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070381.JPG]
zijn er eigenlijk meer mensen op dit forum die met de Tarmac Elite Comp rijden?
[img=https://lh6.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070359.JPG]
[img=https://lh5.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070381.JPG]
zijn er eigenlijk meer mensen op dit forum die met de Tarmac Elite Comp rijden?
Specialized Tarmac Elite Compact
Zoals beloofd aan Zorbo bij deze een fototje van mn nieuwe fiets:
Specs:
Specialized Tarmac Pro Saxobank Edition frame
Ultegra 6700 Triple groep
Ultegra pedalen
Fulcrum Racing 3 wielen
Continental Attack & Force banden
Specialized Carbon zadelpen
Specialized Toupe 130 zadel
Specialized S-Works stuurpen
Specialized Pro 2 Road stuur
Specialized Rib Cage bidonhouders
Specialized S-Wrap stuurlint
Specs:
Specialized Tarmac Pro Saxobank Edition frame
Ultegra 6700 Triple groep
Ultegra pedalen
Fulcrum Racing 3 wielen
Continental Attack & Force banden
Specialized Carbon zadelpen
Specialized Toupe 130 zadel
Specialized S-Works stuurpen
Specialized Pro 2 Road stuur
Specialized Rib Cage bidonhouders
Specialized S-Wrap stuurlint
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
Waak ervoor om klakkeloos over te nemen wat hier gezegd wordt! Het gaat erom dat je met je knie loodrecht boven de as van het pedaal zit. (wanneer de crank horizontaal naar voren staat). Als dit goed staat, ga dan niet zomaar de positie van het zadel veranderen, want dan ga je je lichaam verkeerd belasten.
Het enige advies waarin ik meega, is dat van het horizontaal zetten van het zadel.
Succes
Het enige advies waarin ik meega, is dat van het horizontaal zetten van het zadel.
Succes
Je moet m natuurlijk niet naar achteren zetten omdat dat beter staat hè.
Als je lekker zat, dan is je frame te groot, je stuurpen te lang of de setback van je zadelpen te groot. En als ik je fiets zo zie, dan zal het één van die laatste twee wel zijn.
Overigens wel een nuttige tip van TiesT hoor. Er komen enorme krachten op je zadel in deze stand en je mag van geluk spreken dat je heelhuids de kasseien bent overgekomen. Ik had t niet gedurfd.
EDIT: Jouke Buissink was me enigszins voor.
Als je lekker zat, dan is je frame te groot, je stuurpen te lang of de setback van je zadelpen te groot. En als ik je fiets zo zie, dan zal het één van die laatste twee wel zijn.
Overigens wel een nuttige tip van TiesT hoor. Er komen enorme krachten op je zadel in deze stand en je mag van geluk spreken dat je heelhuids de kasseien bent overgekomen. Ik had t niet gedurfd.
EDIT: Jouke Buissink was me enigszins voor.
@Jouke Buissink, De richtlijn die je aangeeft is inderdaad een uitgangspunt wat een goede baiss is, maar ook niet meer dan dat. Er is nooit aangetoond dat het daadwerkelijk moet, al is te ver voor of achter de pedaalas zitten niet fijn.
Op het moment dat "Gerben---" in de huidige positie goed zit, kan hij het beste een andere zadelpen nemen, zonder setack, omdat het anders wachten is totdat deze af breekt.
Buiten dat, leuke fiets Gerben, gefeliciteerd, veel veilige km's gewenst.
Op het moment dat "Gerben---" in de huidige positie goed zit, kan hij het beste een andere zadelpen nemen, zonder setack, omdat het anders wachten is totdat deze af breekt.
Buiten dat, leuke fiets Gerben, gefeliciteerd, veel veilige km's gewenst.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Jouke Buissink schreef:Waak ervoor om klakkeloos over te nemen wat hier gezegd wordt! Het gaat erom dat je met je knie loodrecht boven de as van het pedaal zit. (wanneer de crank horizontaal naar voren staat). Als dit goed staat, ga dan niet zomaar de positie van het zadel veranderen, want dan ga je je lichaam verkeerd belasten.
Het enige advies waarin ik meega, is dat van het horizontaal zetten van het zadel.
Succes
Er is helemaal geen goede onderbouwing voor die kops regel. Het merendeel van het profpeleton zit veel verder naar achteren, triathleten zitten veel verder naar voren. Dus je lichaam ga je echt niet verkeerd belasten als je niet netjes met je knie boven de pedaalas uitkomt. KOPS is hooguit een startpunt voor het afstellen van de fiets.
JuulH schreef:Hier weer wat foto's van m'n fiets!
[img=https://lh6.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070359.JPG]
[img=https://lh5.googleusercontent.com/_8fK8 ... 070381.JPG]
zijn er eigenlijk meer mensen op dit forum die met de Tarmac Elite Comp rijden?
welk maat frame is dit??