Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Phfff dumpert herhaalt elk jaar dezelfde filmpjes... beetje kansloos
-
- Forum-lid HC
Ook daar komkommertijd en dan halen ze de oude filmpjes uit de doos, waarvan ze weten dat er veel op wordt gereageerd.
Magic666 schreef: ↑03 aug 2018 17:36 https://www.dumpert.nl/mediabase/748763 ... oveel.html
eh.... dit is wel aso 2.0?
1 : Het is in België, waar er een wetgeving is die groepen vanaf 15 toelaat op de baan. Maar dan moet je wel als groep samenblijven.
2 : Mag die bestuurder filmen met zijn mobieltje terwijl hij aan het rijden is?
-
- Forum-lid HC
En toch is het niet verstandig, dit soort dingen geeft ons volkomen terecht een slechte naam. Volwassen mannen in een (wieler) groep veranderen in volslagen malloten!
In België heb je 2 keuzes als je in groep fietst. Ofwel ga je dan baan op, en klagen automobilisten dat je daar fietst. Zoek je de kleine wegen op, dan klagen ze opnieuw dat er geen plaats is om voorbij te steken. Op veel grote wegen zijn de fietspaden in erbarmelijke staat. De baan wordt op veel plaatsen in een nieuw jasje gestoken, het fietspad niet. Men is nu de laatste paar jaren eindelijk gaan inzien dat de fietspaden hoogdringend moeten verbeterd worden. Maar dat kost tijd en vooral veel geld. En dat laatste ...japiecarbon schreef: ↑04 aug 2018 09:51 En toch is het niet verstandig, dit soort dingen geeft ons volkomen terecht een slechte naam. Volwassen mannen in een (wieler) groep veranderen in volslagen malloten!
Fiets je langs kanalen, dan krijg je gegarandeerd gezaag van andere fietsers, dat je ofwel te snel fietst, ofwel dat je niet moet denken dat je de weg voor je alleen hebt, enzovoort. Mede daarom fiets ik met muziek. Dan moet ik dat geleuter niet aanhoren.
Ook daarom dat ik graag fiets langs diezelfde kanalen bij minder goed weer. Dan zijn al die azijnpissers niet te vinden op hun fiets.
Ik bespaar je dan nog de onwaarschijnlijke toestanden van de "vakantiefietser". Die doen maar wat ze goesting hebben. Met vakantiefietser bedoel ik geen koersfietsen, maar gewone fietsen (of e-bikes). Ik woon in een regio waar 's zomers veel toeristen verblijven. Ik gun die mensen allemaal hun zuurverdiende verlof, maar de regels gelden dan ook voor hen.
-
- Forum-lid
Mede fietspad gebruikers zijn ook niet altijd even correct. Ouderen fietsen bijvoorbeeld vaak naast elkaar en nemen minimaal 3/4 van het fietspad in gebruik. Mijn fietsbel horen ze vaak niet en alleen de trappers stil is niet afdoende. Een vriendelijke ‘pas erop fietser’ gecombineerd met wat bijremmen en als afsluiting een vriendelijk bedankje maakt een einde aan de situatie. Omdat ik geen zin heb om dit tafereel veertig keer te herhalen tijdens een rondje start ik vroeg in de ochtend en zorg ik voor 13:00 uur thuis te zijn.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 7-art43bis
Los van deze wet, vindt ik dat men soms beter alternatieve wegen opzoekt, waar je het verkeer minder stoort.
-
- Forum-lid
Ik heb dit jaar al zo'n 10+ keer meegemaakt dat ik onopzettelijk door mijn bel een oudere e-biker uit schrik de berm in heb laten sturen... de linkerberm... op een tweerichtingsfietspad.El Pistolero schreef: ↑04 aug 2018 10:47 Mede fietspad gebruikers zijn ook niet altijd even correct. Ouderen fietsen bijvoorbeeld vaak naast elkaar en nemen minimaal 3/4 van het fietspad in gebruik. Mijn fietsbel horen ze vaak niet en alleen de trappers stil is niet afdoende.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Blijkbaar heeft de tour nogal wat los gemaakt bij fietsliefhebbers maar daarmee barst er ook weer een hoop kritiek los volgens de NOS
https://nos.nl/l/2244613
https://nos.nl/l/2244613
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind