Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 sep 2010 18:19

Geer schreef:Wat een k.u.t zooi eigenlijk. Het gaat niet meer om het WK. of om KOOS grandioos, maar om dope dope dope....

De timing van deze berichten ben ik strak beu!


Helemaal mee eens. Wat het des te triester maakt is dat het louter om verdachtmakingen gaat en niet om veroordelingen. Eerst brandmerken, dan kijken of iemand eigenlijk wel schuldig is....

@Marconi: Roy Sentjens was volgens mij vrij direct in het toegeven van zijn schuld
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 30 sep 2010 18:26

53x11 schreef:
Geer schreef: @Marconi: Roy Sentjens was volgens mij vrij direct in het toegeven van zijn schuld


En Marc Lotz ook.

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 30 sep 2010 18:45

eelcoz schreef:
53x11 schreef:
Geer schreef: @Marconi: Roy Sentjens was volgens mij vrij direct in het toegeven van zijn schuld


En Marc Lotz ook.

Zelfs Thomas Dekker heeft uit toegegeven.

eelcoz

eelcoz 30 sep 2010 18:58

fiets381 schreef:
eelcoz schreef:
53x11 schreef:

En Marc Lotz ook.

Zelfs Thomas Dekker heeft uit toegegeven.


Ja, ok , maar het ging hier om renners die direct toegaven gebruikt te hebben. En dat was bij Dekker niet het geval.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2010 19:22

Contador betrapt op clenbuterol
Uitgegeven: 30 september 2010 07:16
Laatst gewijzigd: 30 september 2010 12:43

GEELONG - De internationale wielrenunie UCI heeft tourwinnaar Alberto Contador voorlopig geschorst. In een op de tweede rustdag in Pau afgenomen urinestaal zijn sporen gevonden van het verboden middel clenbuterol.


Dat heeft de UCI donderdag in het Australische Geelong, waar de WK wielrennen plaatsvinden, bekendgemaakt.

De UCI bevestigde dat het om een bijzonder kleine hoeveelheid gaat van de spierversterker. In overleg met wereldantidopingbureau WADA is besloten Contador in afwachting van de resultaten van nadere onderzoeken voorlopig te schorsen.


B-staal

De concentratie die in het laboratorium van Keulen werd gevonden werd geschat op 50 picogram, dat is een hoeveelheid die liefst 400 keer kleiner is dan wat door het WADA geaccrediteerde laboratoria ten minste moeten kunnen opsporen. De B-staal leverde eenzelfde resultaat op.

De UCI liet weten samen met het WADA alle relevante elementen in de zaak de komende tijd te onderzoeken.

''Dat kan enige tijd duren'', meldde een woordvoerder. In afwachting van die onderzoeken spreekt de wielerbond ook niet van een positieve test, slechts van een 'abnormaal resultaat'.


Als dit klopt denk ik dat ie er toch doorheen glipt.
Dit is wel een heeeeeeeeel kleine hoeveelheid.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 sep 2010 19:29

Sentjes beweerde een dag eerder nog bij hoog en bij laag dat hij onschuldig was.

Overigens, ik sprak net Harold Knebel bij Lohman (kwam z'n baanfiets halen) en die zei dat ze bij Ricco zelf enkel een buisje pillen hebben gevonden wat van alles kan zijn maar dat die hele lading spul bij een teamgenoot van hem lag.

Overigens zie ik ook een rechtstreeks verband tussen de doofpot "Puerto" en de huidige successen van al die Spanjaarden. Wielrennen, tennis, Formule 1, basketbal, hardlopen en uiteraard de nationale voetbalploeg, het is allemaal wel erg veel. De Spaanse overheid is nooit te beroerd geweest om frauduleuze sporters te dekken (Delgado 1988, Spaanse minister van sport bemoeide zich ermee en Perico mocht blijven en won)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 sep 2010 19:52

Je maakt mij niet wijs dat je bij sporten waarbij (duur)vermogen uiteindelijk niet de doorslag geeft (voetbal, tennis Formule 1, basketbal) doping het verschil tussen winnen en verliezen uit kan maken.

@Daniel: dus er is al een B-staal? Maakt het misschien des te erger dat het nieuws van een 'positieve' Contador naar buiten is gebracht. Wie is daarbij gebaat?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 sep 2010 20:52

Bij alle genoemde sporten speelt duurvermogen een zéér grote rol.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 30 sep 2010 20:55

dopingdag :)

voor vacansolei wel een zwarte dag.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2010 22:24

Timo 2.0 schreef:Bij alle genoemde sporten speelt duurvermogen een zéér grote rol.


Ik zie een pottenstamper toch nog geen 5 man dribbelen omdat hij epo heeft genomen! Zelfs met epo zou dennis rodman ( nba) geen 10 shots achtereen binnen gooien omdat hij epo genomen zou hebben! en zou venus of serena williams plots de techniek van henin hebben met epo?
Wat ik wil zeggen is dat spanje gewoon een goede sportopleiding-structuur heeft.
Maar 't zou wel zijn rol kunnen spelen om de conditie te verhogen natuurlijk.De wereldtitel van frankrijk in het voetbal in 1998 daar was volgens mij wel een reukje aan.
Je kunt je wel beter afvragen of een heel klein land zoals jamaica terzelfdertijd 5 topspurters kan hebben die carl lewis en ben johnson belachelijk zouden hebben gemaakt? ( of 't moet aan de steak liggen).
en thomas dekker, rebellin, sentjens, rasmussen, floyd landis, enz...zijn dat spanjaarden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 sep 2010 22:38

fiedoo schreef: Ik zie een pottenstamper toch nog geen 5 man dribbelen omdat hij epo heeft genomen! Zelfs met epo zou dennis rodman ( nba) geen 10 shots achtereen binnen gooien omdat hij epo genomen zou hebben! en zou venus of serena williams plots de techniek van henin hebben met epo?


Beter aeroob vermogen = minder vermoeidheid bij gelijke inspanning.

Kan me voorstellen dat dat een wezenlijk verschil maakt bij sporten als tennis en voetbal.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 30 sep 2010 22:41

53x11 schreef:Je maakt mij niet wijs dat je bij sporten waarbij (duur)vermogen uiteindelijk niet de doorslag geeft (voetbal, tennis Formule 1, basketbal) doping het verschil tussen winnen en verliezen uit kan maken.


Wat te denken van spierversterkende middelen, anabolen... Daar heeft een voetballer (basketballer, gewichtheffer, tennisser...) wel degelijk baat bij en kan verschil maken tussen winnen en verliezen.

Weet je nog? Nandrolon, de De Boertjes, Davids, Stam.....

Plaats reactie