Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dit had niemand verwacht
De combo velg(breedte) en band(breedte) doet ook heel erg veel.
Beetje experimenteren met bandbreedte en spanning.
Een tubelessband kan je vaak een maatje breder hebben zonder nadelen (minder gevoel en wegzwikken).
Ik geloof ook echt wel dat tubes misschien nog beter rijden. 1x op een MTB mee gereden en dat reed heerlijk, was 12 jaar terug oid en heb nooit echt kunnen testen helaas.
Is het systeem gewicht echt lager met de huidige stand van de techniek??
Mijn 55mm setje is zonder schijven en cassette 2050 gram met schwalbe 25mm tl en mijn 33 setje gaat zelfs naar 1870.
De combo velg(breedte) en band(breedte) doet ook heel erg veel.
Beetje experimenteren met bandbreedte en spanning.
Een tubelessband kan je vaak een maatje breder hebben zonder nadelen (minder gevoel en wegzwikken).
Ik geloof ook echt wel dat tubes misschien nog beter rijden. 1x op een MTB mee gereden en dat reed heerlijk, was 12 jaar terug oid en heb nooit echt kunnen testen helaas.
Is het systeem gewicht echt lager met de huidige stand van de techniek??
Mijn 55mm setje is zonder schijven en cassette 2050 gram met schwalbe 25mm tl en mijn 33 setje gaat zelfs naar 1870.
Tube wielen zijn een pak lager in gewicht, daarbij zijn TL banden zwaar.wasbeer2006 schreef: ↑30 mei 2020 10:38 Is het systeem gewicht echt lager met de huidige stand van de techniek??
Mijn 55mm setje is zonder schijven en cassette 2050 gram met schwalbe 25mm tl en mijn 33 setje gaat zelfs naar 1870.
Mijn Tube wielen LW Ventoux zijn denk ik wel 500gram lichter als de WTO 45.
Voor mij is het ook een experiment, en moet zeggen dat het best geslaagd is. Vond de montage wel heel erg lastig maar als het goed is doe je dat maar 1x.
YFood !!!
Volgende keer de Schwalbes pakken, die gaan veel makkelijker om de velg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40392
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Pro One?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat is de enige die ze hebben de nieuwe heeft de toevoeging tle.
Ik ben zelf overigens niet zo,n fan dat ze er heel makkelijk op gaan, dan klappen ze er tenslotte ook sneller af.
Beetje moeite mag wel.
@csteenbe toch lijkt die 500 gram mij heel sterk als je daar de nieuwste clincers tegenover zet.
25mm tl 250 - 260 gram +10 tape + 10 lint + 20 latex + mijn 33mm velg 380, hoe ga je daar 250gram op winnen?
Ik ben zelf overigens niet zo,n fan dat ze er heel makkelijk op gaan, dan klappen ze er tenslotte ook sneller af.
Beetje moeite mag wel.
@csteenbe toch lijkt die 500 gram mij heel sterk als je daar de nieuwste clincers tegenover zet.
25mm tl 250 - 260 gram +10 tape + 10 lint + 20 latex + mijn 33mm velg 380, hoe ga je daar 250gram op winnen?
@wasbeer2006: LW Ventoux wegen kaal 1kg de WTO45 net geen 1,5kg.
Continental Competition Tube weegt 280gram 25mm.
Continental GP 5000 TL weegt 300 gram 25mm, latex 25 gram, ventiel 25 gram.
Dus het verschil in Tube en TL is alleen al 70 gram, stelt niks voor maar voornamelijk het wiel maakt het verschil.
Continental Competition Tube weegt 280gram 25mm.
Continental GP 5000 TL weegt 300 gram 25mm, latex 25 gram, ventiel 25 gram.
Dus het verschil in Tube en TL is alleen al 70 gram, stelt niks voor maar voornamelijk het wiel maakt het verschil.
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Tuurlijk, maakt uiteindelijk niets uit. Maar het het is wel leuk:-)
Elke keer ik denk, nu ga ik ook eens tubeless proberen op de koersfiets, rijdt de enige tubeless-rijder in onze groep weer eens lek en staan we daar weer eens 15 minuten te wachten totdat hij er eindelijk een binnenband in heeft en de buitenband terug op de velg zit. Blijkt de buitenband weeral niet te willen 'ploppen' dus kan ie alsnog alleen en traag en hobbelend naar huis.
Schwalbe Pro One en Giant carbon tubeless-wielen.
Ik wil best geloven dat het voor een deel aan hemzelf te wijten is maar toen ie nog met gewone bandjes reed (Vittoria dacht ik) reed ie minder lek en ging een band vervangen toch veel sneller.
Schwalbe Pro One en Giant carbon tubeless-wielen.
Ik wil best geloven dat het voor een deel aan hemzelf te wijten is maar toen ie nog met gewone bandjes reed (Vittoria dacht ik) reed ie minder lek en ging een band vervangen toch veel sneller.
Gaatje te groot voor de latex? Hij had ook een Dynaplug kunnen proberen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4732
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Moet je in deze corona tijd ook maar niet met een groep gaan fietsen. #trainsolo