Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

zorba
Forum-lid

zorba 26 nov 2013 12:32

Damn dat is balen zeg, hopelijk komt dat nog goed voor je. Ik deed hem met wedstrijdjes altijd goed opgeborgen in m'n achterzak. Puur ter registratie want tijd om erop te kijken heb je toch niet...
Do not CROSS the road!

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 nov 2013 18:49

dat is inderdaad wel balen! ik zou niet weten hoe je de Garmin moet laten blokkeren, denk niet dat dit überhaupt mogelijk is :-(

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 26 nov 2013 19:10

zorroi schreef: Toen zag ik andere Garmin navigatie: Oregon 650
Nou die heeft echt een veel beter scherm en is maar iets groter (3 Inch=7,5cm t.o.v. Edge 800 6,6cm). Feit dat de Oregon een beter en scherper beeld heeft gelegen in het feit dat de Oregon een resolutie van 240X400 heeft en de Edge 800 160X240.
Een van de jongens waar ik zondag mee fietste, had zo'n Oregon.
Groot ding, en ongeschikt om in groepen te fietsen.
Het apparaat kon de sensor niet meer onderscheiden tussen de andere Garmins, en registreerde niks meer.
Hij had al een software update gedaan, maar dat had niet geholpen. Ook dat apparaat gaat dus terug. :evil:
Afbeelding

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 26 nov 2013 19:22

Werkt bij jullie bikeroutetoaster nog? Hier komt er geen klaart in beeld :/
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 nov 2013 19:28

loos schreef: Een van de jongens waar ik zondag mee fietste, had zo'n Oregon.
Het apparaat kon de sensor niet meer onderscheiden tussen de andere Garmins, en registreerde niks meer.
Hij had al een software update gedaan, maar dat had niet geholpen. Ook dat apparaat gaat dus terug. :evil:
Zo groot vind ik die Oregon's niet maar dat zal dan wel persoonlijk zijn. De display ziet er toch wel tich keer scherper uit dan de Edge 800 vindt je niet? Zelfs het menu van de Edge 800 (Where to?, Training, History, Courses) ziet er al al slecht uit.

Zoals als eerder gezegd vind ik de Edge 800 display zwaar ruk en gezien de Oregon 650 kan het dus echt wel beter. Liever iets groter met goede resolutie dan kleiner wat gewoon tekort schiet qua resolutie.

Ik fiets nagenoeg altijd alleen.
Dit is dus een ander probleem (sensors). Je bedoelt dat de Oregon iemand anders zijn/haar ANT+ sensor oppikte?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2013 20:21

Ik wilde vandaag dezelfde route als 3 weken terug rijden,Op de Garmin zelf menu-koersen en daar staan alle ritten,Ik klik aan nieuwe koers maken,SD 05 november klik ik aan vervolgens de groene V ,Geef de new course een naam klik op de groene V.
Vervolgens vindt ik nergens de aangemaakte course terug.
De vraag is dus wat doe ik fout? Alles gaat dus via de Garmin,heb niet eerst de gereden koers ingeladen in bv gpsies of mapsource of via de Garmin site zelf.
Gereden ritten staan op de SD kaart bij mij.
Laatst gewijzigd door nijkie op 26 nov 2013 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 26 nov 2013 20:57

Staat er niks in de "newFiles" folder ?
older Budweiser

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2013 21:04

Kilowatt schreef:Staat er niks in de "newFiles" folder ?
Nee,op de Garmin en op de SD kaart beide leeg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 26 nov 2013 22:44

zorroi schreef:
loos schreef: Een van de jongens waar ik zondag mee fietste, had zo'n Oregon.
Zo groot vind ik die Oregon's niet maar dat zal dan wel persoonlijk zijn. De display ziet er toch wel tich keer scherper uit dan de Edge 800 vindt je niet? Zelfs het menu van de Edge 800 (Where to?, Training, History, Courses) ziet er al al slecht uit.

Zoals als eerder gezegd vind ik de Edge 800 display zwaar ruk en gezien de Oregon 650 kan het dus echt wel beter. Liever iets groter met goede resolutie dan kleiner wat gewoon tekort schiet qua resolutie.

Ik fiets nagenoeg altijd alleen.
Dit is dus een ander probleem (sensors). Je bedoelt dat de Oregon iemand anders zijn/haar ANT+ sensor oppikte?
Klopt, de Edge 800 is absoluut nog voor verbetering vatbaar, en de technologie is er.
Geeft een soort (zonder iemand te willen beledigen) Dacia gevoel.
Nee, in de groep kon de eigen sensor niet gevonden worden.
Afbeelding

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 26 nov 2013 23:06

Ik heb de Oregon voor het lopen en de 800 voor het fietsen. Het Oregon heeft weliswaar meer pixels maar maar het scherm is ook groter en dus niet zo heel veel scherper.
Ik vind de Oregon met 210 gram versus 98 gram voor de 800 te groot en te lomp voor op de racefiets. Ook de bevestiging vd Oregon is zwaarder en grover dan de bevestiging vd 800. Voor zover ik weet heeft de Oregon geen cadans weergave maar daar ben ik niet zeker van. Verder kan je voor zover ik weet met de Oregon niet scrollen met data en navigatie schermen. De 800 is m.i. de betere fiets navigatie computer vd twee.
The wind is my friend

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 27 nov 2013 08:27

steven250 schreef:Werkt bij jullie bikeroutetoaster nog? Hier komt er geen klaart in beeld :/
Zag dat ook idd al een paar dagen. Gebruik 'm vaak dus hoop dat ie zsm weer in de lucht is!

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 27 nov 2013 08:34

alpdhuez53:15 schreef:Na nog geen twee maanden ben ik mn Garmin alweer kwijt. Zondag gebruikte ik hem met een cross in Varsseveld (GOW, Achterhoeks wielerspektakel). Tijdens de koers eraf gestuiterd. Geen nood, zit een felgroen beschermhoesje om zodat je hem makkelijk terug kunt vinden. Voordat ik het volgende rondje er langs kwam heeft iemand hem al opgeraapt. Hij zei tegen mensen die ik ken dat hij adhv rugnr zou zorgen dat hij weer terug kwam bij de juiste renner. Nog niks van gehoord, heb er een hard hoofd in dat dat nu nog gaat gebeuren. Iemand tips of ik de Garmin kan laten blokkeren en of dat zin heeft? Zag wel wat voorbijkomen op de Garmin site (bij aanschaf heb ik hem geregistreerd op de site).

Wijze les voor nu is dat ik dat ding beter niet met crossen kan gebruiken. Had het al getest met trainingen en wat andere wedstrijden en daar bleef hij goed zitten. Bij deze cross blijkbaar iets teveel bulten.
Dat is wel balen zeg.

Ik gebruik de garmin overigens ook tijdens cross wedstrijden (ben 1 vd weinige die een computer monteert).

Ik gebruik inmiddels wel zo'n garmin mount. Naar mijn idee zit de edge dan een stuk steviger.

Gesloten