Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 09 apr 2011 23:33

Een zadel is heel persoonlijk. Nadat bij mij mijn tweede toupe stuk was gegaan heb ik een romin geprobeerd. Dit beviel bij mij absoluut niet. Mijn toupe viel onder de garantie, daar deed mijn fm helemaal niet moeilijk over. Na een paar ritjes de romin geprobeerd te hebben kon ik ook deze zonder problemen weer omruilen voor een toupe. Dit is een wat vlakker zadel met een wat smallere neus. Ik zit nu weer prima, hopelijk blijft het zadel heel. Tot 3 jaar terug had ik fizik arione, ook deze beviel heel goed.
Ik heb de indruk dat een romin zadel meer gericht is op korte ritjes en een diepe zit.
Bij een goede dealer kan je het zadel nog wel omruilen. De zadelbrughoogte van een toupe en een romin is hetzelfde. Die kan je dus omwisselen zonder je zadelpen te moeten verstellen.

spez
Forum-lid

spez 13 apr 2011 20:42

Update SL3 voor 2011,

Witte Toupe Team, wit stuurlint Specialized Classic, Stronglight CT2 39/50 en een Campa Bora One tubeset (eerste keer op tubes, en ohoh wat rolt dat lekker :D).

Afbeelding

Weet niet zeker of het plaatje het gaat doen, hierbij de link:

http://img24.imageshack.us/i/sl3bora.jpg/

Grtz,

Spez

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 13 apr 2011 20:58

alstu:

Afbeelding
Niets is wat het lijkt..

spez
Forum-lid

spez 13 apr 2011 21:03

Thx Maurice, blijft moeilijk voor een absolute pc - leek..:rolleye:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2011 21:11

TiesT schreef:avatar.

Pffft, die is in real niet echt fraai op een rank licht fietsje....
Hoe zit de Toupe tov de Romin?
Less is bore

spez
Forum-lid

spez 13 apr 2011 21:23

Mijn ervaring: ik heb de Romin op korte ritten als prettiger ervaren, op langere stukken >100km vind ik de Toupe meer comfort bieden dan de Romin. Bij de Romin bleef ik dan schuiven om bepaalde plekken te ontlasten, de Toupe vormde zich mettertijd meer naar mijn "vormen". Bij de Romin heb ik dit "maatwerk" nooit ervaren. Derhalve de Romin SL uiteindelijk ook weer verkocht en terug op de Toupe.

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 apr 2011 00:38

Daniel1975 schreef:
TiesT schreef:avatar.

Pffft, die is in real niet echt fraai op een rank licht fietsje....
Hoe zit de Toupe tov de Romin?

Vooral een zadel kopen wat mooi is maar waar je niet op kunt fietsen, dat is idd heel belangrijk.

Toupe en Romin zijn allebei hard, mij bevalt de toupe totaal niet en de romin heel goed maar er zijn hele volksstammen die wel op een toupe rijden.

Bij elke goede, grote specialized dealer moet je alle drie de zadels in verschillende breedtes kunnen testen.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 14 apr 2011 12:45

Spez schreef:Mijn ervaring: ik heb de Romin op korte ritten als prettiger ervaren, op langere stukken >100km vind ik de Toupe meer comfort bieden dan de Romin. Bij de Romin bleef ik dan schuiven om bepaalde plekken te ontlasten, de Toupe vormde zich mettertijd meer naar mijn "vormen". Bij de Romin heb ik dit "maatwerk" nooit ervaren. Derhalve de Romin SL uiteindelijk ook weer verkocht en terug op de Toupe.

Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Ook als je googled naar reviews van de romin vind je dat veelal de ervaring is dat de romin er is voor de korte ritten en vooral een diepe zit, liefst onderin de beugels.
Het geeft ook te denken dat specialized aangeeft dat de romin een road/tri zadel is.
Nadeel van de toupe is dat het zadel snel kapot gaat.

guidojp
Forum-lid

guidojp 15 apr 2011 14:44

Arjan schreef:
Spez schreef:Mijn ervaring: ik heb de Romin op korte ritten als prettiger ervaren, op langere stukken >100km vind ik de Toupe meer comfort bieden dan de Romin. Bij de Romin bleef ik dan schuiven om bepaalde plekken te ontlasten, de Toupe vormde zich mettertijd meer naar mijn "vormen". Bij de Romin heb ik dit "maatwerk" nooit ervaren. Derhalve de Romin SL uiteindelijk ook weer verkocht en terug op de Toupe.

Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Ook als je googled naar reviews van de romin vind je dat veelal de ervaring is dat de romin er is voor de korte ritten en vooral een diepe zit, liefst onderin de beugels.
Het geeft ook te denken dat specialized aangeeft dat de romin een road/tri zadel is.
Nadeel van de toupe is dat het zadel snel kapot gaat.

Ik moet volgende week terug voor het eerste beurtje, ik denk dat ik dan het zadel ruil voor avatar. Al moet ik zeggen dat nu naar 150 km de Romin al veel beter zit. Wellicht beide naast elkaar, Romin voor kort werk en Avatar voor de langere tourtochten. Hoe zit het met de hoogte van de avatar, moet ik nog wat verstellen in hoogte of zijn ze direct verwisselbaar ?
Specialized Roubaix
Gios Compact

karwei
Forum-lid

karwei 03 mei 2011 14:23

Fucking hell....wat een machine!

Venge Project Black

cva
Forum-lid

cva 03 mei 2011 14:32

weet er iemand op de tarmac sl2 comp van 2011 een matte of blinkende kader is??
valt op de site moeilijk te zien...

sponge
Forum-lid

sponge 03 mei 2011 14:54

@Karwei, in NL heeft de project black een matt zwarte kleur. Denk dat ik hem voor de zomer ga bestellen ;).
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

Plaats reactie