iemand al de Garmin edge 705??
[quote="newD"][quote="jmarteijn"]Nadeel vind ik bij bikeroutetoaster is dat je bijv. hier geen fietspaden kan selecteren. [/quote]
[quote="Peterj"]Fietspaden kun je gewoon zichtbaar maken door Cycle aan te klikken, wanneer je bij het fietspad bent uitgekomen Use Auto Routing uitvinken en je kunt op het fietspad verder klikken.
[/quote]
[quote="jmarteijn"] Maar hoe zit dat met bijvoorbeeld een fietspad dat zich langs een weg bevind? deze worden meestal niet weergegeven namelijk.[/quote]
[quote="Peterj"] De meeste fietspaden worden met een stippellijntje aangegeven, loopt er een fietspad naast de weg en er is geen stippellijntje aanwezig dan kun je toch gewoon de weg volgen met Use Auto Routing aangevinkt, wil je dit niet dan kun je Use Auto Routing uitvinken en een lijn naast de weg maken.[/quote]
Nog makkelijker is het om Auto Routing te gebruiken zodat de route automatisch fietspaden volgt waar mogelijk.
- Vink Auto Routing WEL aan
- Selecteer daaronder bij "Data:" OSM (ipv Google)
- Selecteer daar weer onder bij "By:" Bike (ipv Car of Foot)
Nu zal je route waar mogelijk via fietspaden gemaakt worden. Dus ook wanneer een fietspad naast de autoweg ligt.
[IMG=http://img690.imageshack.us/img690/6033/osm.png][/IMG][/quote]
Aha kijk zo leer je nog eens wat.
@newD bedankt!
[quote="Peterj"]Fietspaden kun je gewoon zichtbaar maken door Cycle aan te klikken, wanneer je bij het fietspad bent uitgekomen Use Auto Routing uitvinken en je kunt op het fietspad verder klikken.
[/quote]
[quote="jmarteijn"] Maar hoe zit dat met bijvoorbeeld een fietspad dat zich langs een weg bevind? deze worden meestal niet weergegeven namelijk.[/quote]
[quote="Peterj"] De meeste fietspaden worden met een stippellijntje aangegeven, loopt er een fietspad naast de weg en er is geen stippellijntje aanwezig dan kun je toch gewoon de weg volgen met Use Auto Routing aangevinkt, wil je dit niet dan kun je Use Auto Routing uitvinken en een lijn naast de weg maken.[/quote]
Nog makkelijker is het om Auto Routing te gebruiken zodat de route automatisch fietspaden volgt waar mogelijk.
- Vink Auto Routing WEL aan
- Selecteer daaronder bij "Data:" OSM (ipv Google)
- Selecteer daar weer onder bij "By:" Bike (ipv Car of Foot)
Nu zal je route waar mogelijk via fietspaden gemaakt worden. Dus ook wanneer een fietspad naast de autoweg ligt.
[IMG=http://img690.imageshack.us/img690/6033/osm.png][/IMG][/quote]
Aha kijk zo leer je nog eens wat.
@newD bedankt!
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Vraagje,
hebben jullie ook bij Garmin Connect last het feit dat de plug in voor detectie van je edge niet werkt. Ik moet bijna dagelijks deze opnieuwe installeren voordat ik mijn gegevens kan uploaden naar Garmin Connect.
Ik heb begrepen dat ze vandaag weer een update doen, mogelijk dat het daarmee verholpen wordt maar dit werkt niet.
Iemand een oplossing.
GroetjesHans
hebben jullie ook bij Garmin Connect last het feit dat de plug in voor detectie van je edge niet werkt. Ik moet bijna dagelijks deze opnieuwe installeren voordat ik mijn gegevens kan uploaden naar Garmin Connect.
Ik heb begrepen dat ze vandaag weer een update doen, mogelijk dat het daarmee verholpen wordt maar dit werkt niet.
Iemand een oplossing.
GroetjesHans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Tot gister ochtend nergens problemen mee gehad. Garmin connect herkende mijn edge zoals altijd en het uploaden van activiteiten ging dus zonder problemen.
De site is nu down voor onderhoud, volgens Garmin tot 7:30am central time. Dus op zijn vroegst vanmiddag om 14.30u bij ons (als ik de tijd goed heb omgezet) kun je weer een poging wagen.
EDIT: dat omzetten van tijden moet ik nog maar wat vaker oefenen blijkbaar. Garmin connect is weer online en werkt naar behoren.
De site is nu down voor onderhoud, volgens Garmin tot 7:30am central time. Dus op zijn vroegst vanmiddag om 14.30u bij ons (als ik de tijd goed heb omgezet) kun je weer een poging wagen.
EDIT: dat omzetten van tijden moet ik nog maar wat vaker oefenen blijkbaar. Garmin connect is weer online en werkt naar behoren.
The plug-in was not unlocked successfully
Ik krijg deze melding als ik mijn pc opstart en Garmin Connect open.
Kennen mensen dit probleem.
Groetjes Hans
Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
[quote="HM2694"]The plug-in was not unlocked successfully
Groetjes Hans
[/quote]
Wat geeft deze test voor antwoord !!!
http://www8.garmin.com/products/communicator/test/
BIj mij :
Garmin Communicator Plugin Test Page
Communicator Plugin is properly installed and up to date, version 2.9.2.0.
Garmin GPS device is detected and communicating properly:
Groetjes Hans
[/quote]
Wat geeft deze test voor antwoord !!!
http://www8.garmin.com/products/communicator/test/
BIj mij :
Garmin Communicator Plugin Test Page
Communicator Plugin is properly installed and up to date, version 2.9.2.0.
Garmin GPS device is detected and communicating properly:
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Dank ik krijg het zelfde bericht en maar nog steeds die vreemde melding. nog maar een keer proberen te installeren.
wordt vervolgd.
Hans
wordt vervolgd.
Hans
Ik fiets dus ik besta!
Dag allen,
de vraag is waarschijnlijk al 100x voorbij gekomen in dit forum, maar zit nu al 2 uur te lezen en ik word er nog niet veel wijzer van.
Heb net de Edge 705 binnen en ben op zoek naar een geschikte kaart. Topo en CN zijn de meest gehoorde. Ik wil gewoon routes uitzetten/maken en deze in mijn Edge laden en fietsen, gereden routes met de club bewaren als ze leuk zijn en eventueel bestaande routes als de AGR inladen en rijden.
- Welke kaart raden jullie mij aan?
- Kaart kopen op een SD kaart of de DVD aanschaffen?
- Ik zie dat MapSource ook los te koop is (€40,-), maar wordt ook beweerd dat deze al bij Topo en CN zit als je deze kaarten koopt. Hoe zit dit nou precies?
Thnx alvast!!
de vraag is waarschijnlijk al 100x voorbij gekomen in dit forum, maar zit nu al 2 uur te lezen en ik word er nog niet veel wijzer van.
Heb net de Edge 705 binnen en ben op zoek naar een geschikte kaart. Topo en CN zijn de meest gehoorde. Ik wil gewoon routes uitzetten/maken en deze in mijn Edge laden en fietsen, gereden routes met de club bewaren als ze leuk zijn en eventueel bestaande routes als de AGR inladen en rijden.
- Ik zie dat MapSource ook los te koop is (€40,-), maar wordt ook beweerd dat deze al bij Topo en CN zit als je deze kaarten koopt. Hoe zit dit nou precies?
Thnx alvast!!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1
-
- Forum-lid
Open Street Map kaarten (OSM) zijn gratis. Is een opensource initiatief. Zijn niet beter of slechter dan CN.
ff googelen op Open Street Map en je vindt ze wel.
ff googelen op Open Street Map en je vindt ze wel.
[quote="Il Pirato"]Dag allen,
- Ik zie dat MapSource ook los te koop is (40,-), maar wordt ook beweerd dat deze al bij Topo en CN zit als je deze kaarten koopt. Hoe zit dit nou precies?
Thnx alvast!![/quote]
Heb zelf CN2010, werkt prima, goed routes te plannen en bewaren. Gisteren de Peter van Petegem Classic ingeladen en gereden en dat werkt ook perfect.
- Ik zie dat MapSource ook los te koop is (40,-), maar wordt ook beweerd dat deze al bij Topo en CN zit als je deze kaarten koopt. Hoe zit dit nou precies?
Thnx alvast!![/quote]
Heb zelf CN2010, werkt prima, goed routes te plannen en bewaren. Gisteren de Peter van Petegem Classic ingeladen en gereden en dat werkt ook perfect.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
@Madhill
Hoe doe jij dat dan als je je route gaat plannen waar je alleen met de fiets kan komen?
Bijvoorbeeld bij een doodlopende weg voor de auto, maar niet voor de fiets.
Bij mij in de buurt zijn er een aantal van dit soort punten, maar wil daar wel langs.
Heb inmiddels OSM geinstalleerd. Nog niet kunnen testen. Als ik een route inlaad vind ik de lijn van de route nog niet echt duidelijk af te lezen...
Lees dat Topo inmiddels ook routeerbaar is. Dan neem ik aan dat ik beter Topo dan CN kan nemen, omdat deze wel fietspaden kent? Navigeren wil ik toch niet...
Hoe doe jij dat dan als je je route gaat plannen waar je alleen met de fiets kan komen?
Bijvoorbeeld bij een doodlopende weg voor de auto, maar niet voor de fiets.
Bij mij in de buurt zijn er een aantal van dit soort punten, maar wil daar wel langs.
Heb inmiddels OSM geinstalleerd. Nog niet kunnen testen. Als ik een route inlaad vind ik de lijn van de route nog niet echt duidelijk af te lezen...
Lees dat Topo inmiddels ook routeerbaar is. Dan neem ik aan dat ik beter Topo dan CN kan nemen, omdat deze wel fietspaden kent? Navigeren wil ik toch niet...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1
[quote="Roeieber"]Krijg sinds afgelopen week bij het aansluiten van de 705 op de computer "dit usb apparaat wordt niet herkend". Heb dit bij beide laptops.
Garmin defect?[/quote]
Ik heb een vergelijkbaar probleem zie enkele post hierboven. Ik moet iedere keer de pluging op nieuwe installeren daarna doet ie het wel.
Ik heb een mail naar Garmin gestuurd.
Proberen even de link in who cares zijn post over de testpagina.
Groetjes
Garmin defect?[/quote]
Ik heb een vergelijkbaar probleem zie enkele post hierboven. Ik moet iedere keer de pluging op nieuwe installeren daarna doet ie het wel.
Ik heb een mail naar Garmin gestuurd.
Proberen even de link in who cares zijn post over de testpagina.
Groetjes
Ik fiets dus ik besta!