Rose (voorheen Red Bull)
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Als je geduld hebt, is er in de winter ook een uitverkoop in het magazijn in Bocholt. Vaak voor kerstmis, en ook eind januari. Afgelopen juli was inderdaad de zomeruitverkoop, en daar stonden heel veel modellen voor een mooie prijs. In de winter is dat overigens meestal niet minder.
Eigenwijs als ik ben ga ik toch wat dingen vervangen.robbebopper schreef:Mijn Red Bull pro sl 3000 weegt in totaal 7,8 kg. Wel met andere wielen dan die van jouw, namelijk de Mavic Cosmic Carbon(2009). Het frame(maat 57) heb ik nooit los gewogen. Op een dergelijk gewicht zou ik geen moeite doen voor een paar gram. Als je dan toch met een lichtere fiets op pad wil, kun je beter één bidonhouder monteren, en een kleine bidon van 500 ml erin doen. Dat scheelt het meeste, en je bespaart er zelfs geld mee.lupo schreef:Iemand ooit het frame van zijn/haar Pro-SL 3000 gewogen? Ik ben wel benieuwd wat het frame weegt. Ik probeer namelijk uit te zoeken wat de afzonderlijke onderdelen van mijn fiets wegen. Thuis heb ik alleen een bagageweegschaal en die geeft ~8kg aan.
Ik kwam tot dit lijstje:
Red Bull Pro-SL 3000 frame - ?
Shimano Ultegra 6700 groep - 2529,2 gram (weightweenies)
Shimano Ultegra PD-6620 - 380 gram (fabrikant)
Easton EA70 2012 Zwart - 1650 gram (fabrikant)
Ritchey WCS Logic II Ø31,8mm 42cm - 254 gram (weightweenies)
Ritchey WCS 4 AXIS 11/8"/6o/Ø31,8mm 100mm - 120 gram (weightweenies)
Ritchey WCS 1 Bolt Ø31,6mm Zwart 400mm - 260 gram (350mm is 242 gr, gokje)
Selle Italia SL XC Flow 143mm - 235 gram (fabrikant)
Red Bull Carbon 3K Bidonhouder (x2) - ?
En waar kan ik makkelijk gewicht besparen zonder dat het al te duur wordt? Ik dacht aan de Ultegra PD-6620 pedalen vervangen door Time RXS First. Dat scheelt al 57 gram.
Ik heb via MP een setje Easton EA90 SLX op de kop getikt. Voor ongeveer 80 euro (na verkoop huidige wielset) een gewichtsbesparing van 315 gram.
Ook zoek ik nog een ander zadel met breedte 143mm of breder. Ik kijk naar de Specialized Toupe. Verder ga ik het velglint vervangen door veloplugs, de standaard snelspanners voor Tune AC14 en dus de pedalen voor Time RXS First. Dan kom ik op een gewicht van 7,3 kg. Lijkt me netjes.
Hallo,
Ik ben Thijs ben nog maar net 16 en ik wil ook gaan wielrennen. Mijn doel is uiteindelijk om wedstrijden te gaan rijden. Mijn ogen zijn gevallen op de ROSE Pro SL-3000 Simano Ultegra 11-speed. De fiets kost nu 1500,- Dat vindt ik nog vrij veel. Nu zie ik dat de meeste modellen in de korting zijn, maar deze niet. Komt dat nog? Korting maakt het namelijk nog aantrekkelijker.
Mvg,
Ik ben Thijs ben nog maar net 16 en ik wil ook gaan wielrennen. Mijn doel is uiteindelijk om wedstrijden te gaan rijden. Mijn ogen zijn gevallen op de ROSE Pro SL-3000 Simano Ultegra 11-speed. De fiets kost nu 1500,- Dat vindt ik nog vrij veel. Nu zie ik dat de meeste modellen in de korting zijn, maar deze niet. Komt dat nog? Korting maakt het namelijk nog aantrekkelijker.
Mvg,
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik rijd nu 2 jaar op een Ridley Orion (carbon frame, ultegra afmontage). Die fiets heb ik overgenomen van iemand anders en ben inmiddels aardig verslingerd geraakt aan het fietsen.
Wat me toch steeds bezig houdt is het idee dat de RIdley niet de perfecte fiets is. Ik heb toch steeds het idee dat dit frame niet heel stijf/stijf genoeg voor mij is en ik heb bij ritten van meer dan 2 uur toch wel steeds wat last van mijn nek. Binnenkort ga ik een fietspositiemeting door een sportarts laten doen om te kijken of aan afstelling of zitpositie iets te verbeteren is. (De framemaat is niet het probleem, het ligt eerder in de fijnafstelling)
Verder kijk ik ook regelmatig naar een nieuwe fiets. Ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen de Carbon Pro en de XEON CRS?
Ik heb de indruk uit persberichten dat de carbon pro nu uitlopend model is. Hij staat niet in de lijsten voor modellen voor 2014. Deze fiets is steeds als goed getest en is nu met aardig wat korting te koop. Tegelijk is de XEON CRS een mooie fiets en is ook voor een voor mij aanvaardbare prijs te koop.
Welke verschillen zijn er nu tussen deze 2 frames in rijkwaliteit, in zitpositie? Ik word er niet helemaal wijs uit en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Tussen de framegeometrie zit zoals ik het lees, niet zo gek veel verschil. Uiteindelijk zal ook de fietspositiemeting wel helpen bij die keuze maar is er nog meer verschil?
Wat me toch steeds bezig houdt is het idee dat de RIdley niet de perfecte fiets is. Ik heb toch steeds het idee dat dit frame niet heel stijf/stijf genoeg voor mij is en ik heb bij ritten van meer dan 2 uur toch wel steeds wat last van mijn nek. Binnenkort ga ik een fietspositiemeting door een sportarts laten doen om te kijken of aan afstelling of zitpositie iets te verbeteren is. (De framemaat is niet het probleem, het ligt eerder in de fijnafstelling)
Verder kijk ik ook regelmatig naar een nieuwe fiets. Ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen de Carbon Pro en de XEON CRS?
Ik heb de indruk uit persberichten dat de carbon pro nu uitlopend model is. Hij staat niet in de lijsten voor modellen voor 2014. Deze fiets is steeds als goed getest en is nu met aardig wat korting te koop. Tegelijk is de XEON CRS een mooie fiets en is ook voor een voor mij aanvaardbare prijs te koop.
Welke verschillen zijn er nu tussen deze 2 frames in rijkwaliteit, in zitpositie? Ik word er niet helemaal wijs uit en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Tussen de framegeometrie zit zoals ik het lees, niet zo gek veel verschil. Uiteindelijk zal ook de fietspositiemeting wel helpen bij die keuze maar is er nog meer verschil?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Weet iemand of het 2014 model van de xeon crs hetzelfde blijft als afgelopen jaar? En wanneer deze online komen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jul 2013 16:14
- Locatie: Maassluis
@gaisdergerman : volgens mij is de nieuwe xeon crs al online. Kijk maar op rose.nl. Daar staan de 2013 & 2014 modellen. Dus ff vergelijken dan weet je wat het verschil is!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Even zoeken op Rose-nieuws voor 2014 laat zien dat er een nieuw model gaat komen, de CGF. De alu GF staat al op de site. De omschrijving wekt de indruk dat dat gaat om een fiets met meer comfort dan de XEON.
Medio november komen de nieuwe modellen in de winkel, op de website en komt er een nieuwe catalogus.
Medio november komen de nieuwe modellen in de winkel, op de website en komt er een nieuwe catalogus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Het frame is dus exact hetzelfde als vorig het 2013 model?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Is er hier iemand die een Rose heeft in de kleur matt-white/grey? Ik vind die kleur namelijk wel mooi, ik ben alleen benieuwd of je die lak nog een beetje schoon kan houden zonder dat je glimmende plekken van het poetsen krijgt.