Pagina 200 van 277

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 13 aug 2013 19:33
door fmr
Hallo. Ik ben erg geïnteresseerd in een Rose Pro-RS. Nu las ik her en der op het forum het advies om gebruik te maken van stevige kortingen op modellen van 2013, nu de nieuwe modellen worden aangekondigd. Ik kreeg via de site van Rose en dit topic echter de indruk dat de sale bij Rose al is geweest. Klopt dit, of is bij een reisje naar Bocholt alsnog aardige korting te verwachten voor de modellen van 2013?

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 13 aug 2013 21:46
door robbebopper
Als je geduld hebt, is er in de winter ook een uitverkoop in het magazijn in Bocholt. Vaak voor kerstmis, en ook eind januari. Afgelopen juli was inderdaad de zomeruitverkoop, en daar stonden heel veel modellen voor een mooie prijs. In de winter is dat overigens meestal niet minder.

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 14 aug 2013 09:12
door fmr
Dank voor het snelle antwoord! Dat komt qua planning nog beter uit ook.

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 14 aug 2013 14:39
door lupo
robbebopper schreef:
lupo schreef:Iemand ooit het frame van zijn/haar Pro-SL 3000 gewogen? Ik ben wel benieuwd wat het frame weegt. Ik probeer namelijk uit te zoeken wat de afzonderlijke onderdelen van mijn fiets wegen. Thuis heb ik alleen een bagageweegschaal en die geeft ~8kg aan.

Ik kwam tot dit lijstje:

Red Bull Pro-SL 3000 frame - ?
Shimano Ultegra 6700 groep - 2529,2 gram (weightweenies)
Shimano Ultegra PD-6620 - 380 gram (fabrikant)
Easton EA70 2012 Zwart - 1650 gram (fabrikant)
Ritchey WCS Logic II Ø31,8mm 42cm - 254 gram (weightweenies)
Ritchey WCS 4 AXIS 11/8"/6o/Ø31,8mm 100mm - 120 gram (weightweenies)
Ritchey WCS 1 Bolt Ø31,6mm Zwart 400mm - 260 gram (350mm is 242 gr, gokje)
Selle Italia SL XC Flow 143mm - 235 gram (fabrikant)
Red Bull Carbon 3K Bidonhouder (x2) - ?

En waar kan ik makkelijk gewicht besparen zonder dat het al te duur wordt? Ik dacht aan de Ultegra PD-6620 pedalen vervangen door Time RXS First. Dat scheelt al 57 gram.
Mijn Red Bull pro sl 3000 weegt in totaal 7,8 kg. Wel met andere wielen dan die van jouw, namelijk de Mavic Cosmic Carbon(2009). Het frame(maat 57) heb ik nooit los gewogen. Op een dergelijk gewicht zou ik geen moeite doen voor een paar gram. Als je dan toch met een lichtere fiets op pad wil, kun je beter één bidonhouder monteren, en een kleine bidon van 500 ml erin doen. Dat scheelt het meeste, en je bespaart er zelfs geld mee. :)
Eigenwijs als ik ben ga ik toch wat dingen vervangen. :P
Ik heb via MP een setje Easton EA90 SLX op de kop getikt. Voor ongeveer 80 euro (na verkoop huidige wielset) een gewichtsbesparing van 315 gram. :D
Ook zoek ik nog een ander zadel met breedte 143mm of breder. Ik kijk naar de Specialized Toupe. Verder ga ik het velglint vervangen door veloplugs, de standaard snelspanners voor Tune AC14 en dus de pedalen voor Time RXS First. Dan kom ik op een gewicht van 7,3 kg. Lijkt me netjes. :mrgreen:

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 19 aug 2013 12:56
door Thijs1997
Hallo,

Ik ben Thijs ben nog maar net 16 en ik wil ook gaan wielrennen. Mijn doel is uiteindelijk om wedstrijden te gaan rijden. Mijn ogen zijn gevallen op de ROSE Pro SL-3000 Simano Ultegra 11-speed. De fiets kost nu 1500,- Dat vindt ik nog vrij veel. Nu zie ik dat de meeste modellen in de korting zijn, maar deze niet. Komt dat nog? Korting maakt het namelijk nog aantrekkelijker.

Mvg,

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 19 aug 2013 13:12
door amclassic-fan
Fietsen met een gloednieuwe 11 speed Ultegra groep zullen niet snel in de aanbieding gaan op dit moment.

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 14 sep 2013 11:40
door lupo
Niemand meer wat moois gekocht in Bocholt? :P
Het is hier zo stil..

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 23 okt 2013 22:59
door Swedish Chef
Ik rijd nu 2 jaar op een Ridley Orion (carbon frame, ultegra afmontage). Die fiets heb ik overgenomen van iemand anders en ben inmiddels aardig verslingerd geraakt aan het fietsen.
Wat me toch steeds bezig houdt is het idee dat de RIdley niet de perfecte fiets is. Ik heb toch steeds het idee dat dit frame niet heel stijf/stijf genoeg voor mij is en ik heb bij ritten van meer dan 2 uur toch wel steeds wat last van mijn nek. Binnenkort ga ik een fietspositiemeting door een sportarts laten doen om te kijken of aan afstelling of zitpositie iets te verbeteren is. (De framemaat is niet het probleem, het ligt eerder in de fijnafstelling)

Verder kijk ik ook regelmatig naar een nieuwe fiets. Ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen de Carbon Pro en de XEON CRS?
Ik heb de indruk uit persberichten dat de carbon pro nu uitlopend model is. Hij staat niet in de lijsten voor modellen voor 2014. Deze fiets is steeds als goed getest en is nu met aardig wat korting te koop. Tegelijk is de XEON CRS een mooie fiets en is ook voor een voor mij aanvaardbare prijs te koop.
Welke verschillen zijn er nu tussen deze 2 frames in rijkwaliteit, in zitpositie? Ik word er niet helemaal wijs uit en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Tussen de framegeometrie zit zoals ik het lees, niet zo gek veel verschil. Uiteindelijk zal ook de fietspositiemeting wel helpen bij die keuze maar is er nog meer verschil?

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 24 okt 2013 15:17
door gaisdergerman
Weet iemand of het 2014 model van de xeon crs hetzelfde blijft als afgelopen jaar? En wanneer deze online komen?

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 29 okt 2013 19:15
door Floris Roodenburg
@gaisdergerman : volgens mij is de nieuwe xeon crs al online. Kijk maar op rose.nl. Daar staan de 2013 & 2014 modellen. Dus ff vergelijken dan weet je wat het verschil is!

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 29 okt 2013 21:32
door Swedish Chef
Even zoeken op Rose-nieuws voor 2014 laat zien dat er een nieuw model gaat komen, de CGF. De alu GF staat al op de site. De omschrijving wekt de indruk dat dat gaat om een fiets met meer comfort dan de XEON.
Medio november komen de nieuwe modellen in de winkel, op de website en komt er een nieuwe catalogus.

Re: Red Bull/Rose topic

Geplaatst: 30 okt 2013 20:21
door gaisdergerman
Het frame is dus exact hetzelfde als vorig het 2013 model?