Naast de wettelijke garantietermijn van 2 jaar bestaat er ook nog zoiets van aansprakelijkheid als een product duidelijk niet aan de verwachtingen voldoet. Daar zou in dit geval toch wel eens sprake van kunnen zijn. Ik mag toch aannemen dat Cannondale wil uitdragen dat zijn een kwaliteitsproduct in de markt zetten, daar zit in dit geval dan ook een keerzijde (voor hen) aan.paulwindtegen schreef:Een beetje een vreemde reactie vind ik het wel. Als je in april 2007 een fiets koopt met 2 jaar garantie dan loopt die garantie in april 2009 af. Het is nu augustus 2011!
Het is lullig voor je maar ik begrijp wel dat Cannondale niet al te happig is om daar op in te gaan.
Cannondale
Dank voor de reacties
Dat is wat ik ook heb aan gegeven in mijn brief richting Cannondale.
Cannondale-frames worden levenslang gegarandeerd tegen materiaal-of fabricagefouten voor de eerste eigenaar. Als consument en Cannondale-liefhebber mag je toch aannemen dat de door Cannondale geleverde producten van deugdelijk materiaal zijn en met goed vakmanschap zijn vervaardigd?
Kortom ik heb een gebrekkig product geleverd gekregen. Daarnaast levert de buiten mijn schuld om ontstane frameschade een vermindering van de restantwaarde op.
groet,
Rik
Dat is wat ik ook heb aan gegeven in mijn brief richting Cannondale.
Cannondale-frames worden levenslang gegarandeerd tegen materiaal-of fabricagefouten voor de eerste eigenaar. Als consument en Cannondale-liefhebber mag je toch aannemen dat de door Cannondale geleverde producten van deugdelijk materiaal zijn en met goed vakmanschap zijn vervaardigd?
Kortom ik heb een gebrekkig product geleverd gekregen. Daarnaast levert de buiten mijn schuld om ontstane frameschade een vermindering van de restantwaarde op.
groet,
Rik
-
- Forum-lid HC
Tja,
Ik denk toch dat je terug zal moeten naar je dealer en hem moet vragen iets beter zijn best te doen. Strikt genomen is er met je fiets funktioneel nog niets mis
en kun je hem gewoon blijven rijden (tot er zich een structurele schade voordoet dan heb je wel garantie). Wil je hem echter doorverkopen of gaat het om het optische dan kan cannondale (of je dealer) minimaal een deel van de kosten van het overlakken op zich nemen (dat gaat prima met een systemsix) en kun je er nog heel lang van genieten (overigens bij voorkeur via Cannondale i.v.m. het laten voortbestaan van de garantie).
Mijn Cannondale had niet zolang terug wel structurele schade en werd zonder zeuren in no time omgeruild (Precies conform de voorwaarden).
Ik denk toch dat je terug zal moeten naar je dealer en hem moet vragen iets beter zijn best te doen. Strikt genomen is er met je fiets funktioneel nog niets mis
en kun je hem gewoon blijven rijden (tot er zich een structurele schade voordoet dan heb je wel garantie). Wil je hem echter doorverkopen of gaat het om het optische dan kan cannondale (of je dealer) minimaal een deel van de kosten van het overlakken op zich nemen (dat gaat prima met een systemsix) en kun je er nog heel lang van genieten (overigens bij voorkeur via Cannondale i.v.m. het laten voortbestaan van de garantie).
Mijn Cannondale had niet zolang terug wel structurele schade en werd zonder zeuren in no time omgeruild (Precies conform de voorwaarden).
-
- Forum-lid HC
nee een supersix, maar ik had een hi-mod system six, voor de gewone kan je eerder een Caad10 o.i.d. terugverwachten of een Supersix met bijbetaling. System six had ik liever gehad maar wat er niet meer is kan ook niet worden uitgeleverd.
-
- Forum-lid HC
Ik zou nog even met je dealer overleggen of er iets te regelen valt.
Het frame is vier jaar oud, dat ze je niet zo een nieuwe geven begrijp ik wel. Maar 1250 euro is gewoon de prijs van een frame in een hele fiets ongeveer kost, daar is weinig coulance aan. In de "kerstsale" koop je straks voor een paar hionderd euro meer een hele fiets.
Het frame is vier jaar oud, dat ze je niet zo een nieuwe geven begrijp ik wel. Maar 1250 euro is gewoon de prijs van een frame in een hele fiets ongeveer kost, daar is weinig coulance aan. In de "kerstsale" koop je straks voor een paar hionderd euro meer een hele fiets.
Hallo,
Gisteren de nieuwe evo bekeken bij de start van de Eneco-tour.
Hebben toch wat weg van de oude system six.
Heb zelf nog een system six (nog zonder lakproblemen voor zover ik kan inschatten).
Is evt te koop (maat 60, zwart, ultegra).
Gisteren de nieuwe evo bekeken bij de start van de Eneco-tour.
Hebben toch wat weg van de oude system six.
Heb zelf nog een system six (nog zonder lakproblemen voor zover ik kan inschatten).
Is evt te koop (maat 60, zwart, ultegra).
Nog niemand met een supersix evo.....? Gisteren bij fm geweest en complete fietsen zijn bestelbaar. Ik opteer voor een los frame en die zal pas leverbaar zijn in oktober november. Wie op zoek is naar een supersix himod in wit zwart in maat 58 mag me een pb sturen. Frame wordt eerstdaags te koop gezet. Frame is van april 2011!
Even een "kleine" update aan m'n Super Six. Ik had zin in hoge velgen, I do'n't know why? Met een beetje vakantiegeld op zak ging ik eens zoeken her en der; met name op het world wide web. Na een paar weken zoeken en grundlich overleg met de CFO, mocht ik ze bestellen. En het mooie, twee dagen later binnen!:
Nou ja, cassette erop en bandjes enzo...hen hup, onder de fiets:
Oh en het tuinsetjes is ook nieuw. Zit na 5 uur net zo kut als een racefiets! Maar ja, staat wel grappig. Volgende keer iets meer lounchie setje kopen
En nog eentje voor de liefheber, tuinstel en wielen:
Oh, en wie er gaat zeiken over spacers....
Nou ja, cassette erop en bandjes enzo...hen hup, onder de fiets:
Oh en het tuinsetjes is ook nieuw. Zit na 5 uur net zo kut als een racefiets! Maar ja, staat wel grappig. Volgende keer iets meer lounchie setje kopen
En nog eentje voor de liefheber, tuinstel en wielen:
Oh, en wie er gaat zeiken over spacers....
Die wieltjes werken wel erg goed bij dit frame moet ik zeggen!
2 cm (zo lijkt het) aan spacers is niet zo gek hoor.
OT: Voor die tuinset: gewoon een setje kekke stoelkussens aanschaffen.
2 cm (zo lijkt het) aan spacers is niet zo gek hoor.
OT: Voor die tuinset: gewoon een setje kekke stoelkussens aanschaffen.
Thanks. Ik was bang dat het een beetje TE druk zou worden. Valt mee en het past idd goed. En de wieltjes rijden ook nog lekker! (dat is mooi meegenomen).
Op het vlakke geen enkele last met harde wind. Met het afdalen daar in tegen...poeh!! Ben blij dat ik ook nog c24's heb liggen!
Op het vlakke geen enkele last met harde wind. Met het afdalen daar in tegen...poeh!! Ben blij dat ik ook nog c24's heb liggen!