Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
rene
- Forum-lid HC
rene
25 jun 2009 22:36
Rene schreef:hergen schreef:@rene,
Heb zelf erg lang getwijveld over aanschaf van de DA
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn...
Ik hoop ze morgen aan het eind van de middag binnen te hebben met de tubes er al op, dus kan ik morgen avond wellicht een rondje doen. Eerst even de cassette erop zetten ( 12-27 Dura Ace ook voor het klimmen ).
We zullen zien en de ervaringen zal ik posten zodra ik er wat mee gereden heb. Ik twijfel nog wel tussen de Dura ace snelspanners en een licht setje van KCNC maar dat komt nog wel.
Vandaag een rondje gedaan , niet te ver ivm geen reserve tube mee of pitstop, dus slechts 30 km gereden om eens te testen. Wel de wielen rijden heerlijk comfortabel en zijn best wel licht. Dus wat wil een mens nog meer
Ik heb even snel een foto genomen dus zie hier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
anaszi2.0
- Forum-lid
anaszi2.0
25 jun 2009 23:18
Heel mooi setje Rene. Komen er nu ook nog hoge wielen voor hier?
-
rene
- Forum-lid HC
rene
25 jun 2009 23:59
Anaszi2.0 schreef:Heel mooi setje Rene. Komen er nu ook nog hoge wielen voor hier?
Ja hoor , als iemand mijn HuGI DT swiss 240 wielen met Mavic open pro velgen koopt wil ik gerust een setje hoge velgen erbij kopen
Dan zullen het vast wel deze wielen worden
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
fritshoeve
- Forum-lid
fritshoeve
26 jun 2009 13:51
Ik ben bezig met de opbouw van mijn Speedster maar in tegenstelling tot mijn oude kabelstoppers hebben de nokjes voor de derailleurkabels geen stelschroeven om de kabelspanning te regelen.
Nu heb ik twee hulsjes meegeleverd gekregen die ik (zo verwacht ik) tussen de buitenkabel kan monteren om hiermee de spanning te regelen. Ik ben echter niet bekend met dit systeem; 't is geloof ik standaard bij Shimano, maar kan ik hier ook gebruik van maken bij mijn Campa kabels en is dit nodig en hoe werkt dit precies...
Frits
-
ilko
- Forum-lid
ilko
26 jun 2009 15:49
Over het algemeen kun je wel af met de kabelsteller op je derailleur (achter) en goede montage voor. Als je ze er toch tussen wil, zul je ze ergens waar ze onder je lint uitkomen tussen de buitenkabel monteren (je knipt dus je buitenkabel in twee stukken en monteert ze ertussen). Ik zou het niet eens overwegen, buiten dat het er niet uitziet, is het totaal onnodig. Mocht het niet lukken om de kabels goed te krijgen, kun je altijd je FM even vragen.
-
daj
- Forum-lid
daj
26 jun 2009 17:48
Goede vorkbuizen ook, bij die Scott's...
-
fritshoeve
- Forum-lid
fritshoeve
26 jun 2009 18:23
@ Ilko, dank je voor je reactie. Het lijkt mij er inderdaad ook niet uitzien; ga het dus maar zonder proberen.
Foto's volgen uiteraard nog.
Frits
-
pizzi
- Forum-lid
pizzi
27 jun 2009 01:39
Mooie Addict Rene!
Een vraagje over het zadel: heb je dat 'gewoon' in Nederland ergens gekocht (nieuw ongeveer 140 euro) of geïmporteerd, net als het frame? Of 2e hands? Of gevonden op straat?
-
fritshoeve
- Forum-lid
fritshoeve
27 jun 2009 16:37
De contouren worden zichtbaar.. Nog wel heel slechte foto's (ik maak binnenkort betere).
Kan iemand de foto ook direct zichtbaar maken?
Frits
-
fritshoeve
- Forum-lid
fritshoeve
27 jun 2009 16:38
nog een waardeloze foto van een veelbelovende fiets.
Frits
-
fritshoeve
- Forum-lid
fritshoeve
27 jun 2009 17:37
@Patrickh: Dank je voor het compliment. De keuze van de Khamsin Golds: die kwamen van mijn oude fiets af. Geldt ook voor het crankstel. Aangezien het gewoon goede onderdelen zijn, zijn ze rechtstreeks over gegaan. Zie ook:
van oud naar nieuw.
Toevallig heeft de Speedster s10 gouden decals en vond ik de combi niet slecht. Prima wielen, en zeker voor nu, maar dit laat inderdaad voor de toekomst nog ruimte voor verbetering (een setje Zonda's zou niet slecht zijn denk ik).
Ik eerste instantie had ik ook niet verwacht dat de rode banden zouden staan; dit valt me zeker niet tegen. "In het echt" is de fiets echt top: ik hoop dat ik dat binnenkort mbv goede foto's kan overbrengen.
Stuurpen en zadelpen zijn (decalvrije) Ritchey WCS Carbon (pen 4 axis; 110 mm) (met dank aan forumlid m@ve).
Frits