Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
Neem even contact op met je verkoper. Die kan je een factuur sturen in Euro's of Dollars. Je kan ook kiezen hoe je wilt bestellen en betalen, via PayPal of anders. Farsports verkoopt ook via Aliexpress en dan kan je ook via Ideal, PayPal of Visa betalen. Met PayPal of Alie kun je kiezen of heb je kopersbescherming. Bestel je rechtstreeks bij Farsports (dat hebben zij het liefst vanwege hun bijkomende kosten) dan betalen via PayPal of Visa in verband met de kopersbescherming.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Dit is de factuur die ze erbij hadden gestoken. Toch iets meer als 22 euro.Orlok schreef: ↑26 okt 2017 10:29Er staat hier geen waarde van het product op vermeld, dus kan het net zo goed een douanefactuur zijn van goederen uit China welke zich net boven de invoerrechtendrempel bevinden van € 22,00.!
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017
Heb gevraagd of ik in € kon betalen en dan kreeg ik volgend antwoord:
Please pay by US$, as payment by Euro ask for additional 2.5% transfer fee, more expensiver.
Hope hear from you soon.
Dus dan ga ik gewoon in $ betalen. Maar weet iemand hoe dat dan van mijn rekening wordt afgehouden?
Worden er dan aan de huidige wisselkoers euros van mijn rekening gehouden (dus $720 --> €620)?
Please pay by US$, as payment by Euro ask for additional 2.5% transfer fee, more expensiver.
Hope hear from you soon.
Dus dan ga ik gewoon in $ betalen. Maar weet iemand hoe dat dan van mijn rekening wordt afgehouden?
Worden er dan aan de huidige wisselkoers euros van mijn rekening gehouden (dus $720 --> €620)?
It's just a hill - Get over it
-
- Forum-lid
Betaal je via PayPal, Ali of anders?Wiedse schreef: ↑27 okt 2017 09:37 Heb gevraagd of ik in € kon betalen en dan kreeg ik volgend antwoord:
Hope hear from you soon.
Als je PayPal gebruikt, berekenen zij de wisselkoers. Vaak iets ongunstiger dan de actuele wisselkoers. Bovendien berekenen aanbieders vaak ook een 2,5% fee voor het gebruik daarvan. Maar daar krijg je dan wel een stukje aankoop beveiliging voor terug: de verzender krijgt je geld niet voordat jij het goedkeurt.
Ter illustratie: in maart 2016 frame gekocht, 459 USD inclusief accessoires, shipping, PayPal-fee. PayPal rekent dat zelf om naar 429 euro, en dat wordt ook van je rekening afgeschreven (aan PayPal). de actuele wisselkoers was 1,10 destijd, ik betaalde 1,07. Je zou goedkoper uit zijn als je het direct van je eigen rekening overmaakt, maar dan stuur je geld op goed vertrouwen naar een Chinees. Is er wat mis of komt het spul nooit aan, kan je fluiten naar je geld.
Hartelijk dank voor de heldere uitleg!Spykerracing90 schreef: ↑27 okt 2017 11:00Betaal je via PayPal, Ali of anders?Wiedse schreef: ↑27 okt 2017 09:37 Heb gevraagd of ik in € kon betalen en dan kreeg ik volgend antwoord:
Hope hear from you soon.
Als je PayPal gebruikt, berekenen zij de wisselkoers. Vaak iets ongunstiger dan de actuele wisselkoers. Bovendien berekenen aanbieders vaak ook een 2,5% fee voor het gebruik daarvan. Maar daar krijg je dan wel een stukje aankoop beveiliging voor terug: de verzender krijgt je geld niet voordat jij het goedkeurt.
Ter illustratie: in maart 2016 frame gekocht, 459 USD inclusief accessoires, shipping, PayPal-fee. PayPal rekent dat zelf om naar 429 euro, en dat wordt ook van je rekening afgeschreven (aan PayPal). de actuele wisselkoers was 1,10 destijd, ik betaalde 1,07. Je zou goedkoper uit zijn als je het direct van je eigen rekening overmaakt, maar dan stuur je geld op goed vertrouwen naar een Chinees. Is er wat mis of komt het spul nooit aan, kan je fluiten naar je geld.
Ik ben inderdaad van plan om te betalen via PayPal (optie: mastercard).
dan betaal ik misschien aan een ongunstigere koers, maar we zullen maar voor de veilige optie kiezen zeker
Daarnaast rekenen sommige banken wel een 'fixed fee' als je buiten de IBAN zone geld over wil maken en hanteren ze een 'koersopslag'. De wisselkoers die je op internet vindt zul je dus zelden 1:1 vertaalt zien in wat je daadwerkelijk afgeschreven ziet van je rekening aan het einde van de dag. Gewoon PayPal gebruiken dus inderdaad, op de hele aankoop zal het een paar Euro verschillen wellicht maar daar krijg je een hoop gemak en zekerheid voor terug.
Bestelling is geplaatst! Nu hopen op een goede afloop. wielsetje & verzendig kostte toch een slordige $700. Dan mag het toch in orde zijn hé...Rootland schreef: ↑27 okt 2017 14:30 Daarnaast rekenen sommige banken wel een 'fixed fee' als je buiten de IBAN zone geld over wil maken en hanteren ze een 'koersopslag'. De wisselkoers die je op internet vindt zul je dus zelden 1:1 vertaalt zien in wat je daadwerkelijk afgeschreven ziet van je rekening aan het einde van de dag. Gewoon PayPal gebruiken dus inderdaad, op de hele aankoop zal het een paar Euro verschillen wellicht maar daar krijg je een hoop gemak en zekerheid voor terug.
(het betreft UCI Approved 50mmx25mm Road Disc Clincher with DT350S Model: FSC50CM-25U DISC) voor op mijn nieuwe BMC SLR 02 DISC One (2018)
Ik heb onlangs een nieuw frame aangeschaft, Merckx Sanremo 2017. Ultegra DI2 6870 groep is onderweg. Daarnaast ook wat carbon uit china besteld (stuurpen, aerostuur, zadel en bidonhouders).
Maar wat ontbreekt er nog.... juistum ; wielen! Nu ga ik hoogstwaarschijnlijk deze ook uit China laten overkomen. Heb er al één en ander over gelezen en begrijp dat oa Farsports een prima partij is met kwalitatief goede wielen.
Nu is het bijna de 11e van de 11e in china. De grote uitverkoopdag aldaar. Farsports heeft er nu een aanbieding voor die dag op staan:
FSC38CM-25U, met 20% korting.
- Iemand bekend met deze wielset?
- Formula RL60 /RL 211 naven zitten erin, iemand bekend mee?
Dank alvast voor het meedenken! Heeft iemand nog andere tips/trucs, ik hoor het graag
Maar wat ontbreekt er nog.... juistum ; wielen! Nu ga ik hoogstwaarschijnlijk deze ook uit China laten overkomen. Heb er al één en ander over gelezen en begrijp dat oa Farsports een prima partij is met kwalitatief goede wielen.
Nu is het bijna de 11e van de 11e in china. De grote uitverkoopdag aldaar. Farsports heeft er nu een aanbieding voor die dag op staan:
FSC38CM-25U, met 20% korting.
- Iemand bekend met deze wielset?
- Formula RL60 /RL 211 naven zitten erin, iemand bekend mee?
Dank alvast voor het meedenken! Heeft iemand nog andere tips/trucs, ik hoor het graag
Niks cup+conus.!
Volgens de beschrijving op de website gewoon SB = sealed bearings.
http://www.formulahubs.com/product.php?t=2
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless