Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Nizza
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 mar 2023 18:50
Nizza
21 dec 2023 13:29
Philippos schreef: ↑21 dec 2023 09:38
Enige wat je kunt doen is iets meer vet er in steken. Dat helpt meestal; tijdelijk. Probleem is vaak ook dat hoge carbon velgen als een soort klankkast gaan fungeren. Het is wat het is.
Ga niet lopen kloten met andere bodies of rarchets van DT zelf. De kans is zeer groot dat het niet past. Het idee van een ratchet mag gebruikt worden, daar de patent hierop verlopen is al een aantal jaar. Maar dat wil niet zeggen dat alles op elkaar uitwisselbaar is.
Het lijkt mij stug dat dit een EXP kopie is, DT is juist met de EXP gekomen om iets nieuws te hebben met een patent erop. Ik gok dat dit een chinese naaf is, die gaan niet betalen om EXP te mogen gebruiken, dan gaat het financiële plaatje onderuit. Dat dit een Chinese naaf is zegt overigens niets over de kwaliteit. In de zin dat er ook veel goeds tussen zit! Voor velen is China een vies woord.
Mooie fiets overigens. Ik zie steeds meer MMR voorbij komen op het instawebs in Nederland. Onbekend Spaans merk voor velen, maar wel leuke fietsen om te zien.
Ja..lijkt me het verstandigste..en anders af en toe likje vert of olie en bij te veel gewoon schoonmaken en mindere
Ja Mmr lang gezocht en gevonden...dat was nog niet zo makkelijk.
Ben er erg blij mee.
En dat chinese.....wat komt er niet vandaan
-
Nizza
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 mar 2023 18:50
Nizza
21 dec 2023 13:30
N.eelis schreef: ↑21 dec 2023 11:18
Erg mooie fiets, mooi geheel zo! Ik ken de wielen niet, maar smoelt goed! Voor wat betreft het geluid.. Accepteren of niet je benen stil houden
Nouw dat dus
En merci ..ben er erg blij mee.
-
jakkel
- Forum-lid
- Berichten: 2554
- Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33
jakkel
21 dec 2023 15:24
wasbeer2006 schreef: ↑21 dec 2023 13:15
Nou dat vind ik ansich niet raar, maar je hebt wel heel veel verschillende diktes
Simpele minerale 15W-40. De synthetische 0W-30 houd ik voor de auto's.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
ColumsbusMJ
21 dec 2023 16:13
Ben inmiddels wel benieuwd naar het geluid.
-
bakboord1
- Forum-lid
- Berichten: 2234
- Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30
bakboord1
21 dec 2023 21:36
Ik zou daar niet mee kunnen leven.
Ik heb een tijdje een set gehad met een te luide ratel. Iedere keer als ik mijn benen stil hield achter iemand schaamde ik me.
En met mijn club ritjes van 3 a 4 uur houd ik soms wel meer dan 20 minuten mijn benen stil..
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
21 dec 2023 22:32
Tijd voor meer kopwerk dan
Less is bore
-
Nizza
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 mar 2023 18:50
Nizza
22 dec 2023 00:54
Ben ik niet
-
derxx
- Forum-lid
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34
derxx
22 dec 2023 01:10
Had een week voor m'n vakantie eind Augustus m'n FFWD wielen nog even onder handen genomen, en ook de DT240 naaf even uit elkaar gehaald en netjes schoongemaakt, opnieuw ingevet etc. Dacht dat ik er ongeveer net zoveel vet in gedaan had als wat er inzat, maar bleek toch een beetje zuinig te zijn geweest merkte ik tijdens de eerste rit
Scheelde wel, want heb de hele rit de bel niet nodig gehad
Mja, daarna toch de body er nog even weer afgehaald, en nog wat DTswiss vet erbij gepurrt. Daarna was ie perfect.
Moraal: is het te luid: meer vet, is ie te stil: minder vet....
-
ambuil
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 nov 2022 22:01
ambuil
24 dec 2023 11:22
Ik heb de orome naaf en de dt350 naast elkaar gehouden, en hoewel ze vergelijkbaar zijn qua systeem zijn ze niet hetzelfde. In de orome naaf zit de binnenste Ratchet met een schroefdraad vast waar de dt350 twee losse ratchets heeft. Een iets minder sterke veer zou trouwens het geluid ook wel eens kunnen verminderen in de orome naaf, die is vrij strak.
-
Baldwin
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 25 mar 2021 21:32
Baldwin
24 dec 2023 13:27
Dat klopt ook wel, het doorsnede plaatje van de Orome naaf laat een DT Swiss EXP clone zien, waarbij het binnenste deel van de ratchet aan de hub vastzit en waarbij alleen een veer in de body zit. De 350 heeft nog steeds de oorspronkelijke DT Swiss ratchet waarbij beide delen los kunnen bewegen en door twee veren naar elkaar worden geduwd.